Marzec 28, 2024, 09:50:20 am

Autor Wątek: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650  (Przeczytany 3760 razy)

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 892
  • Karma: +5/-1
  • Starszy Teoretyk
Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« dnia: Grudzień 16, 2017, 06:02:09 pm »
Cześć.

Macie może jakiś sposób na planowanie powierzchni uszczelniającej (np. pod korek spustowy oleju)?
Ważne żeby można było to zrobić bez demontażu silnika, no i żeby uzyskać prostopadłość powierzchni uszczelniającej do gwintu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2017, 07:42:03 am wysłana przez LukS »
Wolniej to można już tylko stać !!!

habayusa

  • Gość
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2017, 06:30:43 pm »
Spuść olej z silnika i odkręć miskę olejową wtedy będzie łatwiejszy dostęp.
Miska może być pęknięta przez zbyt mocne dokręcanie korka .
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2017, 06:33:58 pm wysłana przez habayusa »

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 892
  • Karma: +5/-1
  • Starszy Teoretyk
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2017, 06:37:52 pm »
Jest tylko "mały" problem bo miski olejowej nie ma  :-\
Wolniej to można już tylko stać !!!

habayusa

  • Gość
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2017, 07:17:18 pm »
Na aledrogo jest micha za 89 z korkiem bez potrzeby naprawiania

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 892
  • Karma: +5/-1
  • Starszy Teoretyk
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2017, 07:34:32 pm »
W motórze w ogóle nie ma miski olejowej, tylko kartery :P
BMW f650   ;D
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2017, 07:37:38 pm »
Kamil tylko odpowiednia ilość silikonu koniecznie czerwonego :P

habayusa

  • Gość
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2017, 09:17:51 pm »
Trzeba było od razu napisać że to inny motocykl niż AWO
Proponowałbym się zarejestrować na forum BMW a prawdopodobnie ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i w jakiś sposób to odpowiednio rozwiązał
PS.
 W ramach komizmu sytuacyjnego   8) 8) 8)
Tylko nie loguj się na forum Golfa III TDI  [ jak mi kiedyś zaproponowałeś ] bo tam na ten temat nie uzyskasz odpowiedzi  8) 8) 8)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2017, 09:38:09 pm wysłana przez habayusa »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2017, 10:18:20 am »
A ja bym zrobił tak,utoczyć gwint taki jak korek ale z dłuższym trzpieniem np.M8 z jednego zamocowania i to będzie nasza baza,na końcu gwintu korka trza zostawić minimalnie cienki kołnieżyk i średnicą grubszy od średnicy gwintu korka o jakieś 0,1 do o,2mm po to aby wkręcając zablokować nasz trzpień a żeby nadmiar nie wystawał,mamy już bazę na którą zakładamy rurkę na której na końcu montujemy mały frexik lub kamień,naj prościej będzie dorobić taki frez nawet z e zwykłej stali odpowiednio zacięty,zrobisz to z ręki tak jak kiedyś się frezowało gniazda zaworowe,parę ruchów i po zabiegu,pewnie moto trza będzie na bo położyć.

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 892
  • Karma: +5/-1
  • Starszy Teoretyk
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2017, 12:26:54 pm »
Oooo Andrzeju to jest myśl :D
U kumpla widziałem frez z pilotem, także zostanie tylko zrobić korek z otworem prowadzącym i na 100% da się tym sposobem coś wyskrobać 8)
Wolniej to można już tylko stać !!!

habayusa

  • Gość
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2017, 09:19:30 pm »
Prośba do admina ;)
Proponowałbym przenieść ten wątek do : Na każdy temat i inne pierdoły .
Przedmówca ma  problem z całkiem innym motocyklem ,czyli współczesnym  BMW a nie AWO  ;D
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2017, 09:55:33 pm wysłana przez habayusa »

habayusa

  • Gość
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2017, 01:09:20 pm »
Zmiana tytułu wątku "Planowanie powierzchni uszczelniających." na "Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650"   :o 8)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2017, 09:56:25 pm wysłana przez habayusa »

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 892
  • Karma: +5/-1
  • Starszy Teoretyk
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 22, 2017, 12:04:27 am »
Kamil tylko odpowiednia ilość silikonu koniecznie czerwonego :P

Paweł czy ta metoda jest dopuszczalna w przypadku uszczelnienia korka spustowego oleju w kosiarce Husqvarna Royal 49S z silnikiem B&S, czy może lepiej użyć silikonu w kolorze pomarańczowym??
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2017, 10:58:36 am »
Pytanie czy się aż tak rozróżnia kolory :P Bo ten pomarańczowy to też może być czerwony - kobiety mają większą paletę kolorów ;D

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 892
  • Karma: +5/-1
  • Starszy Teoretyk
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2017, 11:12:46 am »
W takim razie zapytam Żony.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Online Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 22, 2017, 12:51:58 pm »
Gdzieś już to czytałem na tym forum, że prawdziwy facet rozróżnia tylko trzy kolory. ( fajny, ch...wy i pedalski)  8)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2017, 01:56:50 pm »
W przypadku czerwonego silikonu to ten drugi kolor :D

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Planowanie powierzchni uszczelniających w BMW F650
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2017, 02:19:05 pm »
Paweł zależy - dawno dawno temu miałem wściekle czerwonego AWO to wręcz szukałem czerwonego bo pasował do lakieru  :D ,