Czerwiec 04, 2020, 02:42:52 am

Autor Wątek: koła w Awtowelo , Turist  (Przeczytany 123 razy)

Offline harry_doc

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
koła w Awtowelo , Turist
« dnia: Maj 22, 2020, 10:12:48 am »
Ma ktoś wiedzę jak usystematyzować  rodzaj kół stosowanych w różnych wersjach i rocznikach AWO ?
1. czy  były stosowane  np.  koła od EMW/BMW (przednie  bo tylne  był inny zabierak )
2. mam parę  tych kół  i tak  naprawdę  każde się różni
3. mam felgi :
a. z wywyniętym rantem szer. 66mm i 73 mm ?
b.  normalna rafka (z bębnem 180 ) szer. 69mm
c. były  bębny  nitowane do piasty  , spawane , 160mm. , 180mm,

Co było stosowane i  w jakiej kolejności ,  nie mówimy tu o modyfikacjach użytkownika .
Mam swoją teorię ale tylko teoria .
Jeżeli  koła od EMW/BMW były stosowane w AWO , to dlaczego w EMW był spawany  bęben razem z piastą , w początkach AWO było to  nitowane  a potem znów spawane ?



Offline harry_doc

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
Odp: koła w Awtowelo , Turist
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2020, 05:39:30 pm »
w uzupełnieniu   , żeby  było prościej .
Na niemieckim  forum doczytałem się że był  jeszcze jeden  model felgi .
W początkowym  okresie "cycki "/ przetłoczenia pod nyple szprych  były wyższe .
Porównywałem w swoich egz.  i  koło z felgą 73mm ma je rzeczywiście większe .