Kwiecień 22, 2018, 02:33:14 am

Autor Wątek: AWO - Reaktywacja  (Przeczytany 21572 razy)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2002
  • Karma: +4/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 24, 2011, 01:19:10 pm »
Muszą spełniać normy. Ja od początku stosuje polskie .
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Karma: +1/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 24, 2011, 01:19:52 pm »
Ja również zakładam polskie, nie mam do nich uprzedzeń.
Za to mam do niektórych zza bliskiej i dalekiej wschodniej strony choć i kilka oglądanych "zachodnich" nie wyglądało ciekawie.

A łożyska z Kraśnika są światowej powiedzmy wyższej średniej jakości przy bardzo atrakcyjnej cenie.
Ocena, mocna 4 (w akademickiej skali) choć nie dysponuję badaniami laboratoryjnymi

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 24, 2011, 01:20:26 pm »
Zamiast PPL bardziej skłonny jestem FŁT. To chyba najstarsza polska fabryka produkująca łożyska. Do skrzyni, kół, dyfra daję FŁT jednak na wał i wałek rozrządu daję FAG (takie moje zboczenie).

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 24, 2011, 01:21:01 pm »
potwierdzam słowa Konrada. Z tym że mam przekonanie do SKF. W kołach mam właśnie FŁT i nie narzekam, lecz rękoma i nogami bronie się przed PPL - lecz to wynika z mojej skrzywionej nieufność

Swoją drogą nawet jak kupisz SKF czy FAG to różnica między FŁT będzie nie znaczna - ile masz tych łożysk?? kilka w jedej ręce się zmieszczą, co innego jak byś remontował jakąś starą nysę? to różnica się zwiększa.

SKF czy FAG ( i inne "super" marki ) musisz liczyć 20zł za łożysko no może mniej )

JAk je dobrze osadzisz to nawet PPL ci posłuży przez spory czas
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 24, 2011, 01:21:16 pm »
potwierdzam słowa Konrada. Z tym że mam przekonanie do SKF. W kołach mam właśnie FŁT i nie narzekam, lecz rękoma i nogami bronie się przed PPL - lecz to wynika z mojej skrzywionej nieufność

Swoją drogą nawet jak kupisz SKF czy FAG to różnica między FŁT będzie nie znaczna - ile masz tych łożysk?? kilka w jedej ręce się zmieszczą, co innego jak byś remontował jakąś starą nysę? to różnica się zwiększa.

SKF czy FAG ( i inne "super" marki ) musisz liczyć 20zł za łożysko no może mniej )

JAk je dobrze osadzisz to nawet PPL ci posłuży przez spory czas
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 24, 2011, 01:21:43 pm »
Pojechałem jeszcze w jedno miejsce i dałem się namówić na PPL'e. Ale dla bezpieczeństwa założę je do kół, tam najłatwiej wymienić. A do skrzyni zapobiegawczo wrzucę coś lepszego np.FŁT.
Aha, jeżdżąc po sklepach z tego typu asortymentem zapytałem też kilkakrotnie o łożysko dyfra Q303 i nie jest z nim za ciekawie.
Jest dostępne ale nie wszędzie i w dodatku za jakieś 115 zł 
Kilka sztuk w dobrej cenie (ok. 55zł) zostało jeszcze w warszawskiej Premie. Także trzeba się spieszyć. Ja sobie już zamówiłem
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline mustang

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 24, 2011, 01:22:17 pm »
http://www.stozek.pl/katalog,5,lozyska-kulkowe-skosne-jednorzdwukier.html

pozycja 22
_________________
Należy mieć również na uwadze że każdy pojazd stanowi element majątku narodowego i dlatego w interesie nie tylko osobistym ale i ogólno narodowym winien być jak najdłużej zachowany w stanie gotowości technicznej
Siódmego dnia Bóg stworzył motocykle i widział że były dobre

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 24, 2011, 01:23:44 pm »
mustang, do "Stożka" też dzwoniłem i mają tylko jedną sztukę. Drugą mogą zamówić, ale raczej już po "nowej" cenie.

Rano pojechałem do Premy dokupić igiełki i łożyska, o których pisałem wcześniej.
Poprosiłem Panią żeby sprawdziła jeszcze ile łożysk Q303 mają i... jednak nie jest tak źle. W Warszawie na magazynie jest około 120 sztuk. Także bez paniki
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 24, 2011, 01:24:16 pm »
ja też u nich kupowałem i było bez problemu do dostania tylko są to łożyska niemieckie
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 24, 2011, 01:26:22 pm »
Dotarły części od Hartmanna :)
Kopniak i wałek wyglądają solidnie, zarówno wykonanie jak i chrom.
Nie podoba mi się jednak dźwignia zmiany biegów. Z tego co pamiętam, w starej końcówka gięta była praktycznie pod kątem prostym, a tu wygląda to trochę inaczej :?

Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 24, 2011, 01:27:21 pm »
Toporny ten kopniak, w oryginale miał bardziej zaokrąglone kształty. A i nóżka biegów była gięta pod kątem 90 stopni

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 24, 2011, 01:28:18 pm »
Zobaczę jak to będzie wyglądać po zmontowaniu całości.
Dźwignię zmiany biegów na razie zostawię.
Później najwyżej dognę, a jak chrom popęka to trzeba będzie położyć nowy
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 24, 2011, 01:28:51 pm »
Warto się upewnić czy na pewno była pod kontem prostym.
I napisze do pana Grzegorza aby troszkę zmienił technologię produkcji.

Musze zobaczyć w katalogu części to będzie najbardziej wiarygodne źródło.


Pamiętacie jak się nam to udało z linka prędkościomierza? Do turista była za długa i producent na naszą prośbę skrócił.
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Karma: +1/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 24, 2011, 01:29:25 pm »
Dźwignia zmiany biegów wg katalogu:
-Turist niemal 90 stopni - powiedzmy 95
-425S kąt rozwarty - powiedzmy 110 stopni
Kamilu, jaki masz rozmiar buta?
Może akurat przy rozm.45 będzie to udogodnienie? 

Kopnik w górnej części mi się nie podoba.
Wałek kopnika u kolegi miał nazbyt przehartowany wieloklin i potrafił się wykruszać.
Nie chciał też przejść przez panewkę w korpusie.
Trzeba było go szlifować.
Ale cóż chcieć od rzemiosła... obyś Kosmo coś zdziałał.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 24, 2011, 01:29:55 pm »
napiszę to jeszcze raz !!! sprawdź czy kopniak nie będzie wadził o puszkę ja tak właśnie swoją porysowałem próbując z zapałem odpalić awoka

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 24, 2011, 01:30:53 pm »
No to lipa Łukaszu, noszę 40-kę. W takim razi w moim przypadku sytuację mogły by uratować tylko kowbojskie kozaki z dłuuuugim czubem, ale prędzej poddam się przeszczepowi stóp niż takie włożę 
A to czy kopniak nie porysuje mi puszki, to niestety biorąc pod uwagę tempo prac, będę mógł sprawdzić dopiero około lutego A.D.2011
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 24, 2011, 01:31:43 pm »
mi kopniak z SD obrysował puszkę narzędziową a potem pękło na spawie więc znalazłem oryginał niebo a ziemia porządnie wykonany
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 24, 2011, 01:32:33 pm »
Z SD dotarły do mnie kolejne szpargały :) Tulejka i sprężyna osi kopnika, oś zmiany biegów, wycisk sprzęgła, uszczelki oraz korki wlewu i spustowy.



Jeśli chodzi o skrzynię biegów to mam już wszystko, jak obudowa wróci ze szkiełkowania będzie można zabrać się za składanie jej w całość  :)

Odebrałem też zamówione w Premie łożyska Q303. Napis DDR znajdujący się nich sugeruje ich oryginalność, a przede wszystkim wiekowość :wink:

Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 24, 2011, 01:33:38 pm »
Ja dziś byłem na piechote w Premie (2,5 km) po Q303, także zamówiełem 2 szt. będą na poniedziałek- na dzień dzisiejszy były w magazynie we Wrocławiu i w Warszawie, z Warszawy sprowadzą. 120 zł /2 szt.

Czekam także na większe zamówienie z SD- zbieżność chwili?...
_________________
.::Motörhead::.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Karma: +1/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 24, 2011, 01:34:41 pm »
To już wiesz kto Ci podkupił ostatnie Q303 ze starych zapasów

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 24, 2011, 01:35:25 pm »
"obiecali" mi też dkf'y, zobaczymy co przyjdzie, jak nie to Kamil będzie musiał się podzielić
_________________
.::Motörhead::.

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 24, 2011, 01:35:54 pm »
Spoko, spoko, tak jak pisałem wcześniej stan magazynowy Premy wynosi około 120 sztuk.
Do Wrocławia też ściągali z Warszawy.
Najważniejsze, że jeszcze są no i że Made in DDR
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline juras85

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 24, 2011, 01:37:01 pm »
Sprężyna osi kopnika z SD jest ze słabego materiału, u mnie uległa zniszczeniu juz po 500 km. co do oski biegów, to brakuje w niej wywierconego otworu na klin, jest nie pochromowana z czoła i będzie rdzewieć, warto choćby ją wypolerować , co utrudni rdzy penetracje.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 24, 2011, 01:37:49 pm »
Panowie

Rozpoczynam nowy wątek w którym opiszemy problemy dotyczące części od Pana Grzegorza.

Już mam zalążek tematu. Puki co wpisujcie tam wszelakie błędy które zauważyliście.

Może razem uda się coś zrobić.
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 08, 2012, 03:19:48 pm »
Właśnie wróciłem z Premy.
Pojechałem po tulejki do skrzyni biegów.
Chciałem zakupić tulejki z brązu, takie jak w oryginale, ale nie było.
Namówili mnie na tulejki kompozytowe SKF. Według opinii doradcy technicznego z Premy nadadzą się wyśmienicie. Mają ponoć lepsze własności smarne, większą wytrzymałość itp.
Co sądzicie na ten temat? Stosował już ktoś takie?
Szczerze mówiąc to nie jestem do końca przekonany :?

Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 253
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 08, 2012, 03:20:11 pm »
Poczytałem troche o tych tulejkach i okazało się, że tak jak przypuszczłem świetnie nadają się jako łożyska ślizgowe.
A w Awo służą one jako bieżnie pod igiełki i tu tulejki z brązu są lepsiejsze. Zamówiłem te, o których pisał Kosmo.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 08, 2012, 03:20:57 pm »
apropos dębicy ja jużchyba to pisałem kupiłem nowiuteńki kopniak od nich założyłem kopnąłem i........... mega rysa na boczku myślałem że cholera mnie strzeli!!!!!!!!!!!

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 08, 2012, 03:21:39 pm »
Awo_marek nic nowego mi pękł przy wileloklinie i tak samo zarysował puszkę
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 08, 2012, 03:22:22 pm »
Cytat: Awo_marek
apropos dębicy ja jużchyba to pisałem kupiłem nowiuteńki kopniak od nich założyłem kopnąłem i...........  mega rysa na boczku myślałem że cholera mnie strzeli!!!!!!!!!!!
Szkolny błąd- zawsze trza sprawdzić "na sucho". Ale rysek przy naprawach się niestety nie uniknie...
jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interiowo.pl/

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Karma: +1/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 08, 2012, 03:23:28 pm »
Jedno pamiętajcie, że SD to nie wytwórca tylko sprzedawca.
Kopniki robi chyba Hartmann, ten od wydechów.

Cytuj
Poczytałem troche o tych tulejkach i okazało się, że tak jak przypuszczłem świetnie nadają się jako łożyska ślizgowe.
A w Awo służą one jako bieżnie pod igiełki i tu tulejki z brązu są lepsiejsze
Pomyłka. Tulejki z brązu nie współpracują z igiełkami.
Tak jak napisałeś, to łożyska ślizgowe.
Ja bym się nie obawiał użyć tych kompozytowych ale mało kto chce być pionierem testerem nowych rozwiązań w starej technice.
Materiałów i technologi ich wytwarzania takich jak teraz nie było przed 50-ciu laty.
Nic doskonałe nie jest ale wątpić można aby było gorsze niż wcześniej.
Jakie były przebiegi silników kiedyś a jakie są teraz?
Tak dla przykładu http://www.iod.krakow.pl/stronaiod/strona/page.php?name=pages&id=37&lang=pl