Grudzień 14, 2018, 02:31:09 pm

Autor Wątek: AWO - Reaktywacja  (Przeczytany 24353 razy)

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 08, 2012, 03:24:22 pm »
Cytat: LukS
...Pomyłka. Tulejki z brązu nie współpracują z igiełkami.
Tak jak napisałeś, to łożyska ślizgowe...

Kurcze, faktycznie. Nie widziałem jeszcze rozbebeszonego wałka głównego i dlatego wydawało mi się, że koła zębate, w których wprasowane są tulejki pracują w miejscu gdzie na wałku znajdują się igiełki :oops:
Dzięki za wyprowadzenie mnie z błedu.
Bodajże Kosmo pisał, że po jakimś czasie tulejki mogą zacząć się obracać w kole. I tu kolejne pytanko, czy w przypadku kompozytowych tulejek, które są na zewnątrz ze stali nie będzie to stanowiło problemu?
Ewentualnie czy nie zatosować roziązania troszkę bardziej drastycznego i tulek nie wkleić przy pomocy kleju (mam dostęp do wszelkich tego typu klejów Loctite).
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 08, 2012, 03:24:55 pm »
Właśnie nie pamietam, czy luz ma być tylko między tulejka-wałek czy też wałek-tulejka-koło zębate.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2126
  • Karma: +5/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 08, 2012, 03:25:34 pm »
Opcja druga: wałek-tulejka-koło.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 08, 2012, 03:26:06 pm »
Czyli Kamilu tulejki trzeba dobrać takie aby powierzchnie ślizgowe były z obu stron.

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 08, 2012, 03:26:56 pm »
Tulejki z brązu dotarły, jutro będą zaprasowane.
Możecie mi powiedzieć czy w Waszych Awokach poniższa zębatka ma podobne zużycie?


Dodatkowo pierścień zabezpieczający wałka głównego ma trochę porysowaną powierzchnię i zastanawiam się czy dorabiać nowy, czy zebrać 1 mm i zastosować uszczelniacz o wymiarach 28x40x7?
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 08, 2012, 03:27:32 pm »
Lata i kilometry robią swoje.
Pewnie co poniektóre skrzynie i koła mają większe wyrobienia.
Ciężko to zregenerować i nie bardzo opłacalne.
Kupić znów komplet kół? Trzeba trafić.
Myślę, że te jeszcze pohulają spokojnie.

Z pierścieniem rób jak uważasz.
Obie metody zdadzą rezultat jak będzie dobrze uszczelniać.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 08, 2012, 03:28:40 pm »
Nie rozbierałem jeszcze swojej skrzyni, ale moje tuleje się jak na razie spisują. Nawet Michał zauważył że przełożenie wstępne u mnie chodzi dość cicho. Sądzę że to właśnie zasługa tulejek.

Oryginalna powinna się obracać luźno w kole, moja weszła na wcisk, z tym że jest z innego materiału oraz posiada specjalne wgłębienia na olej. Po mojemu jedno rekompensuje drugie ( gdyby 50 lat temu były takie tulejki to kto wie może właśnie one były by w skrzyniach )

Chociaż z drugiej strony nie zdziwię się jak przy okazji demontażu moja tulejka będzie luźna.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2012, 09:51:45 pm wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Lutyniaak

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 23, 2012, 10:34:16 pm »
Cytat: PanKamil
Zaczynałem papierem 240, później w kolejności 800, 1200, 2000, a na sam koniec ściereczka i pasta polerska. Wszystko ręcznie .
Polerkę wykonuje się papierem wodnym ?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 23, 2012, 10:35:06 pm »
Szlifowanie robiłem papierem wodnym na mokro.
Na sucho to pewnie pylica i zatrucie aluminium gwarantowane 
Ostateczna polerka krążkiem filcowym z pastą polerską.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Lutyniaak

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 23, 2012, 10:36:26 pm »
Myślę że bez szkiełkowania nie ma mowy o takim efekcie jak wyszedł u Ciebie .

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 09, 2012, 09:17:06 pm »

Nowe forum, to i jakieś nowe fotki trzeba wrzucić :-)
Tuż przed Świętami udało mi się odebrać graty od lakiernika.
Teraz przymierzam się do szparunków, później tylko poprawka klarem i blacharka będzie gotowa.

Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 20, 2014, 04:59:41 pm »
Niedawno z remontu wróciła do mnie jednostka napędowa naszego Sporta.
Naprawa główna została przeprowadzona w serwisie fabrycznym Awo w Łańcucie  ;)
Także z naszym Awokiem co prawda baardzo powoli, ale jednak człapiemy do przodu.

P.S. Na świat przyszedł kolejny fan motoryzacji geriatrycznej, ten który był ze mną i Natalią na tegorocznym spotkaniu w Borach Tucholskich
Szymek urodził się 5 listopada  :D
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2126
  • Karma: +5/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 20, 2014, 05:15:05 pm »
Gratulacje!!! :)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 21, 2014, 07:09:30 am »
Ha! Super!  Ma wiatr we włosach?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 21, 2014, 08:42:49 am »
Wiatr we włosach jest.
Pozostałe wiatry też występują ;)
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 21, 2014, 09:52:10 am »
Gratulacje!!

Mam nadzieje że na vI AWO pojawicie się w trójkę?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2001
  • Karma: +3/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 24, 2014, 08:35:00 am »
Pogratulować  ;D abyś zdążył jakąś gondolę dołożyć na jednym a nie na czterech kółkach  ::)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 06, 2015, 09:47:09 pm »
Ja wiem że syn absorbuje, ale czy są jakieś postępy?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 07, 2015, 08:04:51 am »
Plan jest taki:
- do końca miesiąca chcę wysłać szpargały do chromowania,
- później zrobić dyfer i będzie można powoli stawiać motór na kołach  :)

Plan jest chytry a jak pójdzie z jego realizacją to zobaczymy.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 24, 2015, 11:45:05 am »
Spawać czy nie spawać ???
Może ma Ktoś zbędną obudowę zabieraka do sprzedania?


Wolniej to można już tylko stać !!!

Online wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1208
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 24, 2015, 12:27:18 pm »
Mam jakieś niekompletne u siebie, poszukam.

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 392
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 24, 2015, 12:50:47 pm »
Jakieś tam mam ale popatrz w SD czy Alleg czy nie taniej będzie kupić gotowe niż stare i chromować.

Online wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1208
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 24, 2015, 02:28:54 pm »
Lepiej poszukać starych. Mam 2 komplety nowej produkcji to nie to.

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 25, 2015, 11:15:20 am »
Nie chcę dawać zbyt dużo zamienników.
Poszukam oryginału.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 25, 2015, 08:27:39 pm »
Spawać czy nie spawać ???


SPAWAĆ!!

Miałem podobnie w dwóch kompletach, obydwa pospawałem migiem zewnątrz nadmiar usunąłem szlifierką kątową ( boszówka, gómówka jak zwał tak zwał ) dopieściłem szlifierka ręczną ( dremel itp ) i do malowania proszkowego.

Od środka już się tak nie spuszczałem, ważne aby dużych kleksów nie było, guma podda się

Notabene to częsty defekt w tych sprzęgiełkach, warto je od czasu do czasu kontrolować przy okazji wyciągania skrzyni, lub innego przeglądu.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 04, 2015, 04:25:54 pm »
Jaki jest pierwszy ruch przy rozbieraniu tylnych amorków?
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2001
  • Karma: +3/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 05, 2015, 08:10:53 am »
Docisnąć górne szklanki tak aby tłoczysko się nie wcisło i wyciągnąć talerzyk wsunięty pod górnym uchem i zdejmujesz wszystko po kolei  ;)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 05, 2015, 01:33:22 pm »
Kamil pyta o pierwszy ruch.:
1. Zdemontować z motóra ;)
2. Potem to co napisał Andrzej - trzeba mieć pary albo można użyć np. rombowego podnośnika samochodowego

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 275
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 06, 2015, 07:48:07 pm »
Z motóra to je zdejmłem był ze pięć roków temu  ;)

Amorki rozebrane. Szklanki i inne szpargały przygotowane już do chromowania.

Sprężyny były trochę skorodowane, ale odczyściłem je (dobrze, że w pracy mam dostęp do piaskarki  :D) Zastanawiam się tylko czym zabezpieczyć sprężyny?



Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2001
  • Karma: +3/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 06, 2015, 08:21:02 pm »
Żadne chromy czy ocynki dobry smar i wystarczy tego najbardziej nie lubię jak upiększamy rzeczy których i tak nie widać a przez to zmieniamy ich parametry,wyszło z fabryki bez dodatków i tak i tak najlepiej.