Październik 15, 2018, 09:12:57 pm

Autor Wątek: AWO - Reaktywacja  (Przeczytany 23564 razy)

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
AWO - Reaktywacja
« dnia: Luty 24, 2011, 12:55:37 pm »
Witam!
Minął już rok od momentu kiedy przywieźliśmy naszego Awoka do garażu.
Wyglądał wtedy tak:



Przez ten rok nie udało mi się niestety wiele podziałać :( tzn. Awok został jedynie kompletnie zdekompletowany. Wszystko za wyjątkiem silnika rozebraliśmy na elementy składowe. Rama okazała się w nieciekawym stanie, łatana w dwóch miejscach. Ale dzięki Borysowi kupiłem "nową".

W zeszłym tygodniu robota ruszyła odrobinę do przodu. Wszystkie blachy zostały wypiaskowane i wyglądały tak:



Wczoraj wspólnie z Kolegą lakiernikiem pomalowaliśmy całość gruntem antykorozyjnym.
Następnym krokiem  będzie "klepanko" i .... ale o tym w następnym odcinku :wink:

P.S. Zainteresowanych ostrzegam, że będzie to raczej telenowela, a nie film akcji :P

pozdrawiam Kamil
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2172
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2011, 12:57:15 pm »
niemiecka telenowela rodem z DDR 


z niecierpliwością czekam na następny odcinek
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 180
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2011, 12:57:46 pm »
Trzymam kciuki za powodzenie prac- życzę powodzenia!
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline borys

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 24, 2011, 12:58:16 pm »
Kamil, idzie dobre, dzien krotki, noc dluga, a wiec jest czas na grzebanko 
Polecam sie na przyszlosc jesli moge w czyms pomoc 
A tak, skoro w temacie, zapraszam na kawke jakas na bajzlu w najblizsza niedziele, bedziemy chyba z kolezanka na Transalpie .
Pozdrawiam!
_________________
Awo Sport '60

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2211
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2011, 12:58:47 pm »
Pełne poparcie i wsparcie  Bitwa się już zaczęła...

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2011, 12:59:14 pm »
Jak prace nad motocyklem? Posunęło się coś do przodu?
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2011, 12:59:46 pm »
Na razie żadnych zmian. Pomiędzy świętami a sylwestrem może uda mi się coś podziałać.
Jak przygotuję wszystkie elementy do chromowania to dam znać
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2011, 01:00:02 pm »
Rozebrałem koła, bębny są już wyszkiełkowane, przymierzam się do polerki bocznych powierzchni.



Materiały do polerowania już kupiłem teraz zostaje tylko "głaskanie" :wink:

Na tylnym bębnie jest trochę otarć i wżerów i nie jestem pewien czy da się uzyskać na nim zadowalający efekt polerki :?: ale nic to będę próbował.


Obręcze kół też są wyszkiełkowane i dzisiaj zawiozłem je do malowania proszkowego. 

I tu moje pytanie:
Czy na czarną bazę (proszkową) da się nałożyć srebrny pas i klar używając zwykłych lakierów samochodowych :?: 
Zrobienie wszystkiego proszkowo to niestety dość duży koszt  :?
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2211
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2011, 01:00:33 pm »
Mnie się to udało. Podkład, baza czarna i jak tylko podeschła wyklejanka.
Nie wolno trzymać za długo bazy bez lakieru, więc malowanie srebrną bazą jak najszybciej.
Zerwanie oklejki, przytarcie srebrnych krawędzi i na to lakier. Oczywiście gdzie konieczne to trzeba zmatowić.

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2011, 01:03:07 pm »
LukS
Tylko ja mam wątpliwości czy przyczepność "zwykłego" lakieru (srebrnego i klaru) do powłoki (czarnej) nakładanej proszkowo będzie ok 
A koła poszły do malowania i raczej nie ma już odwrotu od proszkowej czarnej bazy
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 443
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 24, 2011, 01:03:42 pm »
Ja w ten sposób robiłem. Obręcze miałem pomalowane proszkowo na czarno ( z połyskiem) następnie to zmatowiłem tkaniną ścierną i położyłem pasek srebrnej bazy samochodowej nastepnie na to bezbarwny.
O ile dobrze pamiętam może być problem z położeniem podkładu akrylowego (samochodowego ) na lakier proszkowy (może się burzyć) , bazy i bezbarwny na zmatowiony lakier proszkowy można kłaść.

Online Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2093
  • Karma: +4/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2011, 01:04:17 pm »
U mnie srebrny pas trzyma się na proszku. Malowałem srebrną farbą do felg.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 24, 2011, 01:04:41 pm »
No to super, że da się tak to zrobić 

LukS
Jutro zamawiam szprychy, zgodnie z tym co pisałeś to połowa ma być gięta na 90' a połowa na jakieś 115'. Oglądałem kilka starych i tak mniej więcej wyglądają, nie przeliczyłem tylko czy szprych z kątem prostym jest tyle samo co z rozwartym.

Zanim dotrą do mnie szprychy myślę, że obręcze będą już pomalowane a bębny wypolerowane.
Na razie dzięki wielkie
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 24, 2011, 01:05:14 pm »
Wystarczy żezmatowisz papierem 1500 miejsce gdzie będzie nałożony srebrny, dobrze odtłuścisz i będzie git.

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 24, 2011, 01:05:44 pm »
Co do bębnów to wżery które pokazałeś na zdjęciach najlepiej usunąć szlifując papierem ściernym bęben, schodząc do np papieru 1500, tylko nie należy robić tego zabiegu punktowo, tylko na całej powierzchni.
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2211
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 24, 2011, 01:07:39 pm »
Tak, szprychy 50% kąt prosty i 50% kąt rozwarty.

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 24, 2011, 01:08:17 pm »
Bębny prawie gotowe :)
Dwa dni roboty i udało mi się uzyskać efekt zbliżony do tego, o którym myślałem. Zostało jeszcze ostatnie polerowanie, ale chcę to już zrobić przy użyciu flanelowego krążka i wiertarki, a nie jak wszystko do tej pory ręcznie.



Obręcze też odebrałem i muszę przyznać, że wyglądają super!
Ponieważ w przyszły weekend chcę pomalować na nich srebrny pas i położyć klar muszę kupić lakiery i tu moje kolejne pytanie:
-Jakie nr RAL używaliście (srebrny, złoty i niebieski)?
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 24, 2011, 01:08:56 pm »
Kamilu bardzo ładnie wyszły Ci te bębny  na jakim papierze skończyłeś? udało się usunąć wżery?
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 24, 2011, 01:09:34 pm »
Zaczynałem papierem 240, później w kolejności 800, 1200, 2000, a na sam koniec ściereczka i pasta polerska. Wszystko ręcznie 
Jeśli chodzi o wżery to kilka największych zostawiłem. I tak mam wrażenie, że zeszlifowałem połowę grubości bębna 
Końcową polerkę zrobię po wymianie łożysk.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 443
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 24, 2011, 01:10:03 pm »
Ja jako srebrny zastosowałem RAL 9006 - taki miałem z Simsona SR-2.
Natomiast sam nie wiem jakie powinny być numery niebieskiego i złotego??

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2211
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 24, 2011, 01:10:33 pm »
"Mój" niebieski nr RAL gdzieś podałem.
Ze złotym jest nieco kłopotu. Mi wyszedł chyba za ostry.
Być może dobrym odniesieniem jest złoty na naklejce wodnej Simson - Suhl (tej z herbem). Tu kolor jest już stonowany.
Swoją naklejkę kupiłem w SD.

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 24, 2011, 01:12:00 pm »
LukS, przeszukałem całe forum (oczywiście używając opcji "szukaj") i znalazłem 
Na razie najbardziej potrzebowałem numeru RAL dla koloru srebrnego ( Dzięki makowiec! ),
bo planuję w najbliższym czasie zakończyć robotę z kołami.
Zanim dotrą szprychy chciałbym już mieć kompletnie pomalowane obręcze i wymienione łożyska. Może się uda?!?
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 24, 2011, 01:12:25 pm »
Szprychy się robią, kółka pomalowane...na razie czekam.

Zainteresował mnie teraz temat gaźnika. Po przeczytaniu Waszych wypowiedzi na ten temat zacząłem się przymierzać do regeneracji swojego i...pojawiły się wątpliwości czy gaźnik w moim Awoku jest w ogóle od Awo :?:
Logo BVF jest ale wyglądem różni się on od tych które widziałem w Waszych motórach :?
Zerknijcie na fotki i wypowiedzcie się, tzn. pomóżcie.



Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 24, 2011, 01:13:08 pm »
A co budzi Twoje wątpliwości? Na pierwszy rzut oka wygląda na oryginalny. No może komora pływakowa pochodzi od AWO T (na zdjęciu wydaje mi sięe trochę mała).
_________________
Donald

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 24, 2011, 01:13:39 pm »
Zastanawiają mnie obszary 1 i 2 zaznaczone na zdjęciu wyżej.
A mianowicie brak ożebrowania i inny kształt tej części gaźnika (1), oraz brak wypustu (2), w którym jest bodajże śruba regulacyjna.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 24, 2011, 01:14:09 pm »
Taki sam gaźnik jest u gościa któremu remontuję awo. Nie wiem czy nie pochodzi od moto pompy. Regulacja przepustnicy jest od góry. Reszta jest taka sama jak w N261/1

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 24, 2011, 01:15:05 pm »
Na Allegro większość "gaźników oryginałów" do AWO to gaźniki stosowane w moto pompach lub maszynach rolniczych. Ale wszystkie pochodzą z tego samego okresu i to nie ujma, że jest zamontowany w motocyklu.

A wracając do Twojego gaźnika to fakt, na moich jest użebrowanie, ale regulację mam "od dołu" a w drugim gaźniku "od góry".
_________________
Donald

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 24, 2011, 01:15:48 pm »
No i skrzynia poszła w drobny mak!
W piątek udało mi się rozebrać skrzynię. Muszę przyznać, że spodziewałem się większych problemów i gorszego obrazu całości. Jednak w oleju nie znalazłem żadnych opiłków, stan zębatek jest moim zdaniem bardzo dobry a wodziki nie są zużyte. Także na razie jest OK.







Do wymiany idą wszystkie łożyska i uszczelniacze, ośka kopniaka, wałek zmiany biegów. Nie wiem jak z wyciskiem sprzęgła i wałeczkami? Ale pewnie też założę nowe.

A teraz o kilku problemach (wynikających z mojej niewiedzy):
1. W jaki sposób zdemontować łożysko oznaczone nr 2 na zdjęciu poniżej?
2. W jaki sposób zdemontować zębatkę nr 1 napędzającą prędkościomierz i czy w ogóle to robić??
3. W jaki sposób zdemontować trzpień nr 3?
4. Czy zostawić uszczerbioną tulejkę nr 4, w której pracuje wałek kopnika czy starać się ją wymienić?



Jutro zamawiam u Hartmanna kopnik i oś kopnika, resztę pewnie w SD. Obudowę trochę wygładzę z zewnątrz i zawiozę do szkiełkowania.

A tak poza tym to w tle dzieją się też inne rzeczy. Dotarły szprychy i niebawem kółka będą gotowe :D
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2172
  • Karma: +4/-2
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 24, 2011, 01:16:49 pm »
1. Wałeczek aluminiowy lub drewniany i puknij od strony gdzie wchodzi trzpień sprzęgła. Możesz podgrzać i spryskać jakimś ustrojstwem. Jest co prawda specjalny ściągacz do łożysk który chwyta za wewnętrzną bieżnie ale jak go się nie ma...

2. Jakoś ją zdemontowałem lecz były to wieki temu. Zwróć uwagę czy nie ma jakiegoś dołka zabezpieczającego.

3. A po co? zostaw tak jak jest. Jak będziesz skiełkował to go tylko zabezpiecz.

4. Też mam wyszczerbioną. W niczym nie przeszkadza. Wałek rozrusznika pracuje okazjonalnie. A wymiana może ci przynieść więcej kłopotów niż jest to warte.

Swoją drogą idziesz jak burza. Trzymam kciuki, oby tak dalej.
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline PanKamil

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 268
  • Karma: +3/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: AWO - Reaktywacja
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 24, 2011, 01:17:53 pm »
Dzięki Kosmo, łożysko wyszło 
Wybrałem się dzisiaj rano po łożyska i nic nie kupiłem. Byłem w trzech sklepach i w każdym usłyszałem inną historię co do jakości i zasadności płacenia większych pieniędzy za firmowy produkt.
Jedynym wspólnym elementem tych opowieści było to, że chwalono polskie łożyska PPL.
Co myślicie na ten temat
Wolniej to można już tylko stać !!!