Marca 14, 2025, 01:28:08 pm

Autor Wątek: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.  (Przeczytany 25798 razy)

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« dnia: Marca 01, 2011, 03:29:51 pm »
05.06.2010r

Kilka dni temu nabyłem Awo Tourista, chciałbym teraz przeprowadzić  cały zapis restauracji, wraz ze zdjęciami. Dziś za niego zapłaciłem, w niedziele chciałbym jechać po jego odbiór, o ile pozwoli pogoda, teraz dysponuje jedynie zdjęciami z internetu, jak to wygląda:

1.



2.



3.



4.



Ogólnie zaobserwowane braki oryginalnych elementów:

1). Brak uchwytów przedniego błotnika
2). Brak gaźnika
3). Brak nakrętki zbiornika paliwa
4). Brak licznika
5). Brak stacyjki kluczyka
6). Brak młoteczków klawiatury
7). Brak iskrownika
8 ). Brak rolgazu
9). Brak sprężyn tarczy sprzęgłowej
10). Brak przedniej tarczy kotwicznej (hamulcowej)
11). Uszkodzone przednie sprężyny zawieszenia

Co do braków:

2). Posiadam oryginalne gaźniki
3). Licytuje na allegro
6). Mam
7). Mam
10). Dziś kupiłem na allegro

Karter jest od sporta, wraz z bagnetem.

Jeżeli przywiozę, pokażę bardziej dokładne zdjęcia i sprawdzę brakujące części.
Papiery ponoć są, dowód rej, tablica, umowy itp..., dalsza część wkrótce.

Mam nadzieje, że będę mógł liczyć na Waszą pomoc, odnośnie problemów związanych z restauracją i liczę na fachową poradę.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 01, 2011, 03:31:53 pm »
A ten dla kogo kupiony? 
Tego czerwonego nadal masz?

Sporo roboty przed Tobą ale materiał wygląda do wyprowadzenia na "motóra" 
My po drugiej stronie kabla a Cykora masz za miedzą - pomożemy.

Wydaje mi się, że nieoryginalne są klamki.
Wyglądają się takie eSHaElkowate, że nieco grubsze.

Poza brakami, które wymieniłeś nie ma jeszcze trochę drobnicy, która jest jednak do dokupienia m.in:
- wszelakie gumki
- instalacja, okablowanie
- korek wałka pompy oleju?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 01, 2011, 03:32:33 pm »
Witaj Łukaszu!- tak czerwonego nadal mam, ale mam sporo części z ostatniego remontu- nie pozwole temu się zmarnować. Prosiłbym o wszystkie uwagi, także te krytyczne- to mnie motywuje!

Klamki mam proste wypolerowane, a uchwyty i śrubki jeszcze z ciepłym chromem od seneba:)
Elementów gumowych mi sporo zostało, mysle że będzie tego 70%, resztę trzeba będzie na miejscu spisać i dokupić, nie ma tylnego siedzenia- postanowiłem nie dokupywać, bedzie 1- osobowy narazie, chyba, że zmienie plany.
Nie będę z tym galopował, bo mam na czym jeździć- to taka praca na wolny czas.
Zastanawiam się jeszcze co do koloru malowania, prześpie się z tematem.
_________________
.::Motörhead::.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 01, 2011, 03:33:11 pm »
ale to awok z allegro http://allegro.pl/item1061665162.html to twój sprzęt??? to w końcu sprzedajesz czy go kupiłeś???

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 01, 2011, 03:33:41 pm »
Kupiłem go, jutro po niego jedziemy.
_________________
.::Motörhead::.

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 01, 2011, 03:34:24 pm »
Co do braków które zauważyłem to podstawa aku, ale to nie problem prawda  o sprężyny zawiasu przód się nie martw, sam będę teraz wysyłał komplet do dorobienia to mogą dorobić jeszcze jeden komplet 
Starter radziłbym poszukać oryginalny bo współczesna replika sprzedawana w skuterze to lekka porażka, a detal jak najbardziej do znalezienia.
Ciekawe czy suwaki są kompletne. Co do mocowań błotnika przedniego to środkowe mam akurat na wierzchu to można je dorobić na wzór.
Trzymam kciuki za projekt i daj znać w niedziele jak poszło
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 01, 2011, 03:34:57 pm »
Myślę,że Paweł nie będzie miał nic przeciwko,że napiszę ,iż dziś przywieźliśmy Awo,dobra baza do remontu,parę części nie nadaje się już do niczego,ale się dublują,tak że nie ma bólu.

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 01, 2011, 03:35:29 pm »
Ładna baza. Z braków to jeszcze nie ma wydechu 
A poza tym brakuje ozdobnych kołpaków na suwakach i pewnie środka przednich amortyzatorów - ze zdjęcia trudno ocenić. Śruby podstawki centralnej też do wymiany (ale łatwy detal do zdobycia). Moja rada to zacznij od poszukiwania stacyjki - jest trudna do zdobycia. Łatwiej trafić na prędkościomierz.

A w której części Rzeszowa go garażujesz?
_________________
Donald

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 01, 2011, 03:36:15 pm »
Stoi u mnie w garażu.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 01, 2011, 03:36:42 pm »
Nie mógł lepiej trafić!!!
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 01, 2011, 03:37:11 pm »
Czemu?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 01, 2011, 03:37:58 pm »
Bo jest u znawcy tematu, a nie fantasty mechanika-kowala( nie ubliżając prawdziwym Kowalom)
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 01, 2011, 03:38:48 pm »
Tak, wszystkie elementy sa u Roberta, na razie chyba poleżą, chyba że będzie czas, na rozkręcenie- i zawiezienie do szkiełkowania.

Na tylnym błotniku jest fragment oryginalnego lakieru ze szparunkami-ten bordowy opisywany i porównywalny jako RAL 3007, np. SR1- malowane są w/g takiego koloru (z niemieckiego forum):



Zastanawiam się pomiędzy takim kolorem  (RAL 3007), a czarnym- na to mam trochę czasu, ale raczej bedzie to 3007.

Faktycznie stacyjkę jest dostać ciężko, ale czasem pojawiały się na allegro, i będę to kontrolował.

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 01, 2011, 03:39:22 pm »
Piękny kolor - Marone. JEżeli będę składał trzecie AWO to będzie to właśnie ten kolor. Czarnych jest już bardzo dużo i na zlotach, zwłaszcza niemieckich, stają się prze to anonimowe.
Co do stacyjki to uważaj aby nie kupić tej do Sporta lub do MZ. Takie aukcje też się zdarzają.
_________________
Donald

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 01, 2011, 03:40:37 pm »
Obserwowałem swego czasu stacyjki i kilka było na allegro do tourista, gdy coś się pojawi zawsze wolę się zapytać jak nie jestem pewien.

Kolor chyba będzie 3007, taki mi sie podoba szparunki w/g oryginalnych grubości malowane ręcznie, zastanawiam się nad malowaniem felg, a nie chromowaniem- to też muszę dobrze przemyśleć i jak to się mówi przespać się z tematem, liczę także na Wasze sugestie, za które odgórnie dziękuję.
_________________
.::Motörhead::.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 01, 2011, 03:43:43 pm »
To powoli zabawę czas zacząć:

Miałem to jako zapas, więc będzie jak znalazł, prądnica od MZ ze starych zapasów- nowa:

1).



2).



3).



4).



5).



Komplet klamek z uchwytami o tych samych numerach, klamki wstepnie polerowane, części chromowane- nowe chromy- Seneb.

1).



2).



3).



4).



cdn...

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 01, 2011, 03:47:06 pm »
nie masz jeszcze jednej przypadkiem
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 01, 2011, 03:47:42 pm »
Niestety miałem tylko jeden komplet, myślałem o zapasowym silniku, ale trafił sie tourist.

Może tu warto zajrzeć:

http://www.allegro.pl/item1067899606_pradnica_mz_awo_avo_simson_nowa_ddr.html
_________________
.::Motörhead::.

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 01, 2011, 03:48:18 pm »
jak dzwoniłem do tego pana to chciał 500zł
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 01, 2011, 03:48:47 pm »
W/g mnie tyle nikt nie zapłaci, jeżeli taką cene minimalną ustalił, a jaką ustalił to 2-ga sprawa.

500 zł to gruba przesada, ale allegro rządzi się swoimi prawami, towar tyle jest wart za ile ktoś wreszcie go kupi.
_________________
.::Motörhead::.

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 01, 2011, 03:49:19 pm »
w/d mnie też to lekka przesada 250-300zł można dać
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 01, 2011, 03:49:54 pm »
RAL 3007, w "innej kombinacji", z forum www.ddrmoped.de:

Grundton:-kolor podstawowy;

-Fiat 145 (A) bordeaux 1992-1994
-British Standard 2 Komponenten Acryl Emaillierlack Maroon 381C;
-RAL 3007 Schwarzrot;
-Nissan AK4 Dark Red 1991-1993 (Empfehlung Simsonmuseum)-zalecany

Każy z tych lakierów będzie spełniał tę kolorystykę.

Z poszczególnych fotografii zamieszczonych na forach, ciężko ocenić rzeczywisty kolor, na jaki został pomalowany, ze względu na dużą rozbieżnośc balansu bieli w aparacie (temperatury barwowej światła), jak i stopnia jasności i innych zmiennych mających wpływ na ukazanie rzeczywistych barw.

Na błotniku mam spory fragment oryginalnego koloru marone, ze szparunkami- wstępnie chciałbym ustalić RAL dla tego fragmentu- zobaczę jak będzie miał się do 3007.
_________________
.::Motörhead::.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 01, 2011, 03:50:22 pm »
Po krótkiej przerwie, doszło kilka rzeczy:

1). Kranik paliwa- współczesny wyrób z Niemiec



2). Sprężyna siedzenia, także wyrób z Niemiec, chromy Seneb





3). Klakson- oczywiście do odnowy



Ponadto nowa kierownica, i puszka na akumulator.



Kupiony został korek paliwa (którego nie było), jak i tarcza kotwiczna przedniego koła ze szczękami i rozpierakiem.

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 01, 2011, 03:51:22 pm »
Całkiem sprawnie i szybko Ci to idzie, oby tak dalej i kolejny awo wyjedzie na drogi

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 01, 2011, 03:52:05 pm »
Kompletowanie części trwa, dziś zabrałem się za łożyska, simmeringi i oringi- [silnik, skrzynia, dyfer]- w/g tabeli i sugestii kilku osób:

1). Łożyska









2). Simmeringi i oringi



3). Igiełki skrzyni biegów



Zostały tylko 2 nieszczęsne łożyska Q303- ceny tych łożysk są kosmiczne i są to produkty mniej dostępne, jutro idę sprawdzić w jednym sklepie, i to byłby cały komplet.

Jeszcze mam do rozważenia 2 sprawy:

- klawiatura na igiełkach (ewentualnie zakup igiełek)
- łożyska główki ramy

myślę o tym:

http://larsson.pl/?c=r&no=NTEwMDAxNQ==&bid=105670

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 01, 2011, 03:53:06 pm »
szczerze to sprężyna wygląda jak by była siekierką ucięta

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 01, 2011, 03:53:57 pm »
Małe sprostowanie w nomenklaturze 
Nie Cytat:
łożyska przedniego zawieszenia

- bo to można kojarzyć z tulejkami ślizgowymi w rurach zawieszenia -
tylko łożyska główki ramy.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 01, 2011, 03:54:37 pm »
Ok- poprawione- dzięki:)
_________________
.::Motörhead::.

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 988
  • Karma: +5/-6
  • Starszy Teoretyk
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 01, 2011, 03:55:25 pm »
Jaki symbol mają łożyska NSK przedstawione na pierwszym i drugim zdjęciu
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 01, 2011, 03:56:11 pm »
E8 -iskrownik.
_________________
.::Motörhead::.