Marca 13, 2025, 05:23:36 pm

Autor Wątek: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału  (Przeczytany 17807 razy)

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« dnia: Marca 08, 2012, 08:54:46 pm »
Witam potrzebuje kilku wskazówek co do oryginalnych części z mojego rocznika.
Mianowicie posiadam 2 ramy jedna z 57 i drugą z kwitami z 59 roku.
Oba motocykle ojciec kupiła ponad 30 lat temu i oba były niekompletne w proszku.Z dwóch sztuk sadze ze uda mi się jednego w miare oryginalnego skleić.

W zwiazku z tym że mam papiery na 59 rocznik więc bede go kompletował i w zwiazku z tym prosze o rade:

1 Stopka centralna mam dwa rodzaje-jedna ładnie wyprofilowana masywna druga prosta z rurki

2 Posiadam 2 rodzaje wahaczy różniące się tym że jeden w okolicy mocowania ośki koła ma przyspawana tuleje od strony zewnętrznej z gwintem wewnątrz które podejrzewam jest do mocowania wózka-czy są jakieś różnice w ramach pod wahacz z tym mocowaniem??

3. Osprzęt kierownicy. Mam klamki mocowane na metalowe obejmy i drugi zestaw z aluminiowymi mocowaniami??

4. Tylne amory.Posiadam tylko jedne metalowe z dolna chromowana szklanka-czy te będą pasowały rocznikowo czy poszukać aluminiowych.

5.Siedzenie-dzielone czy kanapa:)

6.Tłumik- uchował mi się tylko z cienkim kolankiem i długim cygarem

7.Przednie zawieszenie czy występowały jakieś różnice

8. Półki zawieszenia mam dwa rodzaje jedne lakierowane na siwy kolor drugie jakby chromowane??

9. Szkło lampy przedniej posiadam jedno bez oznaczeń prawidłowej średnicy z paskami pionowymi na całej wysokości lecz o zmiennej szerokości pomiędzy poszczególnymi kreskami-im bliżej środka tym odstępy między nimi większe (mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi).
Druga opcja to IKA w trójkącie z wężykiem poniżej

10.Korek wlewu paliwa z napisem dużym Simson w podobnym kształcie jak alu emblematy ze zbiornika.

11.Kranik paliwa mam z takim jakby kłosem na boku???

12. Felgi były dwu kolorowe-czy posiadały dodatkowo szparunki??

13 Licznik mam z nieczytelnym już cyferblatem.Dlatego poradźcie jaka skale mam wybrać??

14. Podnóżki czy były różnice??

15. Emblematy ze zbiornika okrągłe czy te drugie??

16. Ramka lampy przedniej mam ale bez żadnych sygnatur z dziurka na samym dole(w jaki sposób była montowana do lampy)???

Przepraszam za tyle pytań ale dla znawcy tematu będzie to pestka a ja chciałbym odpowiednie części poddać renowacji. Dlatego pytania kieruje do osób które znają temat bdb a najlepiej jak posiadają sami rocznikowo podobny i oryginalnie zachowany taki pojazd.
Dziękuje i pozdrawiam.

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 448
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 08, 2012, 08:55:46 pm »
stopka centralna ta do 57 jest z nużkami toczonymi z blachy przyspawanymi do rurki wygiętej w literę U, w tym 59 powinny być już inne.
Wachacz jest z mocowaniem wózka i ta rama z 59 też pewnie jest z mocowaniem
do awo 59 siedzenie dzielone, do 57 monolit
cienkie kolanko i długie cygaro to raczej późniejszy awo
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 08, 2012, 08:56:39 pm »
Małe sprostowanie - tłoczonymi a nie toczonymi

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 08, 2012, 08:57:55 pm »
Dodam że numer ramy to coś około 195xxx.
To jak z tymi amorami, która wersja??
Oraz jaka wersja tłumika i kolanka powinna być?

Dzięki za odpowiedzi i pozdro.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 08, 2012, 08:58:38 pm »
Tu jest o numeracji:
http://www.simson_awo.postuj.pl/numeracja-silnikw-awo-turist-awo-sport-forum38.html?sid=1b75f89f68e2466b5ffafd1340a39266
Wychodzi 1959 więc II wersja amortyzatorów, kolanko fi30mm.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 08, 2012, 08:59:16 pm »
Remont AWOKA pełna parą.


Polakierowałem proszkowo wszelkie grube  i nadające się do tego graty
(rama wahacz puszki narzędziowe, stelaże siedzeń, szklanki amorów tylnych, podnóżki pasażera i kierowcy, tylna lampka, ramka licznika, przednia część sygnału dźwiękowego, czarne elementy przedniego zawieszenia, lampa przednia, dolne elementy amortyzatora ciernego skrętu, obudowa amortyzatora gumowego na wyjściu ze skrzyni, dekielek trójkątny skrzyni,dźwignia hamulca nożnego, stopka centralna, obudowa filtra powietrza, mocowanie elementów gumowych zbiornika paliwa, osłona krzyżaka, felgi )
Elementy mocno widoczne zostaną dodatkowo spolerowane wodnym papierem i z reszta gratów pokryte lakierem bezbarwnym w celu lepszego połysku i uzyskaniu głębi koloru.

Pozostałe części zostały wypiaskowane i polakierowane podkładem epoksydowym. W następnej kolejności szpachla podkład akrylowy ew. kolejne warstwy szpachli i podkładu i zabawa w lakierowanie i malowanie szparunków. Odkładam ta robotę na wiosnę ze względu na temperatury i ograniczone możliwości lokalowe.

Kilka lat wcześniej pochromowałem (jak ceny były jeszcze możliwe:) co trzeba czyli-kierowanica szprychy, dolne elementy tylnych amorkow, lagi przednich amorów, ramka lampy przedniej, wał kardana,cięgło ham nożnego z osprzętem, oski z dekielkami, sporo rożnych śrubek i innych pierdoł.

Ostatnio rozbebeszyłem skrzynię zaczynając od porządnego wymycie wszelkich jej czeluści. Lubię pracować przy czystych częściach mając później satysfakcje lejąc nowy olej i czysta przyjemność przy montażu czyściutkich elementów.
Wymieniłem wszelkie łożyska, rolki, zimmeringi , oringi -skrzynia złożona, na sucho działa poprawnie, zapakowana w pudełeczko i czeka na montaż do reszty.

Dzisiaj rozebrałem 2 silniki zweryfikowałem zużycie części no i niestety wał, cylinder i głowica do regeneracji. Czyli kupę kasy do wydania a postępy wizualne w remoncie nikłe:/

Wymieniłem łożyska w piastach kół robiąc to z wielka przyjemnością. Gdyż przednie kolo Ojczulek 30 lat temu kupił nówka funkiel w moto-zbycie, a ja miałem dzisiaj przyjemność zakładać w dziewicze piasty nowe łożyska

Dodam że wszystko robię sam z jak największa starannością i dokładnością mając wielka satysfakcje z tego co robię.
Przy remoncie warto wszelkie wykręcone śrubki wkręcać na swoje miejsce po zdemontowaniu części. Później nie zastanawiamy się skąd się wzięła albo gdzie się coś podziało.
Warto mieć porządek w miejscu pracy a ciężkie młotki zostawić u sąsiada co by nie kusiło. Przed pracą czyszczę zewnętrznie a później wewnętrznie wszystkie części dokładnie myje rozcieńczalnikiem NITRO. Który najlepiej rozpuszcza wszelkie smary i oleje myjąc alu części bardzo dokładnie.

W najbliższym wolnym czasie biorę się za dyferencjał i czyszczenie pozostałych elementów silnika.
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 08, 2012, 08:59:53 pm »
Wrzuć jakieś zdjęcia, na pewno robisz jakieś na każdym etapie postępu.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 08, 2012, 09:00:35 pm »
Po co lakierowałeś proszkiem:
- przednia część sygnału dźwiękowego
- dekielek trójkątny skrzyni ?

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 08, 2012, 09:01:26 pm »
Część przednia sygnału dźwiękowego z tymi otworkami miałem polakierowaną na czarno a dekielek to w sumie sam nie wiem wrzuciłem do kompletu z gratami.
<script></script><noscript></noscript>

Poniżej kilka fotek skrzyni podczas składania.
<script></script><noscript></noscript>

Grzałem opalarka obudowę skrzyni a łożyska prosto z lodówki wpadły bez większego problemu. Gorzej sprawa wygląda ze nie posiadają luzu ale po wystygnięciu bloku da się je bez większych przeszkód wyjąć.
Rozważam wklejenie ich na klej typu locitte.

<script></script><noscript></noscript>
<script></script><noscript></noscript>

Kompletny wałek rozrusznika nożnego przed i po montażu na swoim miejscu.

<script></script><noscript></noscript>

<script></script><noscript></noscript>
<script></script><noscript></noscript>

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 08, 2012, 09:02:28 pm »
Sorki za jakość fotek ale były robione w garażu przy oświetleniu żarówkowo/swietlówkowym telefonem komórkowym.
Jeśli komuś się przydadzą lub do czegokolwiek posłużą to proszę bardzo. Jesteśmy tutaj żeby sobie pomagać
Pozdrawiam.
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline awo4250

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 190
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 08, 2012, 09:03:07 pm »
Fotki spoko,na pewno pomogą !.
AWO4250

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 08, 2012, 09:03:43 pm »
Smar z łożysk jest niepotrzebny.
Pomalowaną trójkątną pokrywkę skrzyni biegów lepiej pozbawić lakieru.
Przynajmniej od strony wewnętrznej.
Lakier odpryśnie i taki kawałek może wędrować po skrzyni.
Nie jest to ziarenko piasku czy opiłek ale zawsze ciało obce.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 08, 2012, 09:04:19 pm »
Z tym dekielkiem to Masz racje niezwłocznie zdrapie lakier z wew strony. Tym bardziej ze skrzynia na sucho złożona bez uszczelek i silikonu. Przy okazji ostatecznego wymycia skrzyni przy rozbiórce będę miał okazje wypłukać smar z łożysk a je same wkleić na Locitte. No i jeśli nie zapomnę zrobię fotorelacje co i jak ja składam skrzynie od sporta.
Niebawem następne fotki.
Pozdrawiam.

Ps jak zauważycie jakiś błąd w "sztuce" w składaniu to prosiłbym o natychmiastowa reakcje.
Z góry dzięki.
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 08, 2012, 09:05:00 pm »
Dobry pomysł z fotkami. Sam mam do złożenia skrzynie i jakoś mi tak schodzi pół roku. Dzięki Twoim fotkom w razie niepowodzenia podpatrzę sobie co i jak. Sam miałem na każdym etapie rozbierania skrzyni pstrykać fotki, ale pochłonięty tą pracą nie zdążyłem.
Co do tego trójkącika-dekielka ja dociąłem z nierdzewki i wypolerowałem- wyszło super prawie jak chrom.
Ja na razie muszę się uporać z czyszczeniem po szkiełkowaniu nawet nie miałem pojęcia, że tak ciężko będzie doczyścić obudowę skrzyni.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 08, 2012, 09:05:56 pm »
Pokrywka łożyska tylnego wałka głównego.
Wyżłobieniem na łożysko. Odwrotnie jak na zdjęciu.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 08, 2012, 09:07:03 pm »
Dzięki za wskazówkę ale wydawało mi się że rowek ma prowadzić olej na igiełki łożyska wałka głównego. Ale skoro tak ma być to tak zrobię.
Swoja droga dobrze że skrzynia jeszcze nie posklejana:)

Dałem do szlifu cylinder do znajomego który po przetoczeniu dał mi znać że wyszło mu 70.00. Chciałbym kupić tłok Gorzycki ze sklepu S ale najbliższy wymiar pod honowanie to 70.95 który mają w swojej ofercie.
Szkoda może marnować alu oryginalnego cylindra niszcząc go bez potrzeby honując aż na tak duży nadwymiar. Skoro do kupienia jest tłok z Almotu na 70.45 i później ew. można jeszcze jeden szlif zrobić do tych 70.95.
Kiedyś kupiłem u nich niby oryginalny tłok do SHL M17 Gazela (silnik W-2A jak w WSK 175) i przyszedł mi tłok o 3 mm wyższy nad sworzniem i do tego przesunięte okna płuczące dlatego wole zapytać.

Wole Gorzyce tylko szkoda cylindra. Co proponujecie??
Almot tez ponoć nie jest najgorszy. A co z pierścionkami z ww. sklepu i sforzniem co są w komplecie??

Przeczytałem forum wzdłuż i wszerz czytając różne opinie i zbaraniałem:/

Jak rozpoznać oryginalny tłok z Gorzyc bo ten z Almotu jest chyba napisem wew sygnowany?

Sorki za te pytanka ale dopiero zaczynam z 4 suw-owym silnikiem zabawę a chce mieć solidnie moto odrestaurowane.
Oraz ostatnie pytanko.
Zamierzam kupić sporo brakujących części nowych ze sklepu S i prosił bym o rade czego lepiej nie brać bo albo kiepskiej jakości albo niedokładnie zrobione. Nie winie bron boże sklepu bo przecież oni tego nie robią tylko tym handlują.Albo może gdzie indziej taniej znajdę lub nie ma potrzeby kupować skoro mam oryginał ale używany:)

Dętki2x 3.25x18 polska- 42/china 30
Fartuch obręczy koła 2x-18
Guma zasuwki stacyjki-9
Gumowa podstawka lampy tył-9 (mam stara oryginał ponad 50 letni stan db-)
Gumowa uszczelka wyjścia dyfra ze skrzyni biegów 8
Gumowe złącze filtra 9,00 zł
Gumy amortyzujące drgania baku (kpl 12 elementów) (awo sport) 43,00 zł (można by się pokusić użyć zderzaków amortyzatorów tylnych np. z WSK mam tego troszkę)
Instalacja Sport 96,00 zł (mam oryginalna z opaskami z numerkami w możliwym stanie)
Kondensator niemiecki 9,00 zł
Laski popychaczy Sport (kpl.) 30,00 zł (mam swoje oryginał tylko nie wiem na ile są wyeksploatowane)
Naklejka błotnika tył (zameczek) wodna 16,00 zł
Nakrętka kolanka Sport31,00 zł
Obejma kolanka 30, 35, 40 mm (chrom)25,00 zł (kawałek wygiętej blaszki można by z kwasówki dorobić i 25 zł w kieszeni)
Obejma tłumika (łączenie z kolankiem 30, 35 mm (chrom)35,00 zł (mam oryginał jeszcze nie ostatni stan)
Odblask reflektora 59,00 zł
Odma 46,00 zł (niestety ale moje obie są ukruszone i wyeksploatowane, mam tokarkę może pokusić się o własnoręczne dorobienie np z teflonu o ile temperaturowo podoła)
Pierścienie na tłok org. szer.2,5 mm18,00 zł (szukac może z czegos innego pod kupionego tłoka??)
Pierścienie na tłok szer.2 mm (na tłoki z AL-MOTU,GORZYC)18,00 zł
Podkładka gumowa pod półkę dolną6,00 zł
Podkładki gumowe uchwytu reflektora sport (2szt)9,00 zł
Pokrowiec siedzenia (Kanapa dzielona) Kpl.46,00 zł
Sprężyna dźwigni hamulca9,00 zł
Sprężyna podnóżki centralnej13,00 zł
Sprężyna siedzenia 8,00 zł (podejdą z kanapy 2 osobowej na długość do pojedynczych siedzeń bo z połowę mi brakuje)
Sworzeń tłokowy11,00 zł
Śruba klawiatury (z nakrętkami) Sport kpl(długie).20,00 zł
Tłok sport GORZYCE kpl(pierścienie ,sworzeń,zabezpieczenia)70,95 152,00 zł
Tłumik Sport 30 , 35 mm (chrom)310,00 zł
Tuleja ślizgowa zawieszenia przód sport (tarnamid)22,00 zł
Uszczelka iskrownika7,00 zł
Uszczelka szkła reflektora6,00 zł
Uszczelka teleskopów przód (duża Sport)6,00 zł
Uszczelka teleskopów przód (mała Sport)6,00 zł
Uszczelniacz tulejki osi kopnika4,00 zł
Zasuwka stacyjki (wzór oryginał) 36,00 zł (mam oryginalna ale do chromu trzeba by dać)
Kurcze nazbierało się ponad 1000zł dlatego mam wątpliwości a wolałbym uniknąć późniejszego dokupywania i płaceni frycowego za przesyłki.

Dodam że wolałbym w jak największym stopniu mieć oryginał bo tylko taki pojazd ma dla mnie większa wartość. Dlatego dosłownie nawet śrubek sygnowanych będę szukał w miarę możliwości.
Pozdrawiam
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 08, 2012, 09:07:56 pm »
Do smarowania igiełek są trzy nacięcia na tulei na nie nachodzącej.

Jak masz możliwość to odmę sobie dorób pod wymiar swojej tulei.
Ja z laskami popychaczy nie miałem za dobrych doświadczeń dopóki nie pozyskałem fabrycznych.

Reszta części w zasadzie przewinęła się na forum.
Gumowe są z jednego źródła i raz pasują lepiej raz mniej lepiej.

Sworzeń tłokowyi zabezpieczenia z Almotu to dla mnie szajs...

Ogólnie to nie nastawiaj się, że części będą idealnie pasować.
Unikniesz nerwówki przy montażu 
Coś na pewno trzeba będzie poprawić i dopasować. To raczej nieuniknione.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 08, 2012, 09:08:38 pm »
Odma w żadnym wypadku z tworzywa typu poliamid,teramid itp. (pisząc teflon pewnie coś podobnego miałeś na myśli) nawet jeśli będzie koloru czarnego - orginalne czarne tworzywo to zupełnie coś innego.
Już lepiej jak masz możliwość dorób sobie te tulejki do przedniego zawieszenia - były tu głosy że te z S nie zawsze pasują.
Laski popychaczy kupowane ze 2 lata temu nie do założenia - nie wiem jakie są teraz ?.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 08, 2012, 09:09:19 pm »
To z jakiego tworzywa najlepiej wykonać odmę oraz tulejki do przedniego zawieszenia.
Oraz nadal nie wiem co zrobić z tłokiem, jaki kupić?
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 08, 2012, 09:10:05 pm »
Odmę najlepiej zrobić z tekstolitu - jest to tani i dostępny materiał nadający się na ten element (te w SD i na Niemieckim rynku też są z tekstolitu ) -tylko z wałka a nie z płyty .
Tulejki można zrobić z tworzywa , ale jeśli będzie to z tych tańszych to lepiej zrobić trochę większy luz - mogą "puchnąć" i blokować lage lub zostaną wypchnięte do góry.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 08, 2012, 09:10:47 pm »
Czy mógłby mi ktoś zwymiarowac odmę?
Moje obie są wykruszone i mocno wyeksploatowane. Wiem że średnicę zewnętrzna mam dopasować do kartera tylko nie wiem co z reszta wymiarów. Jeśli ktoś posiada oryginalna nadającą się na wzór to byłbym dźwięczny za cyferki.

Co z tłokiem?
Wiem że sie powtarzam ale nadal nie uzyskałem odpowiedzi a cylinder czeka u tokarza na jaki wymiar ma być przechonowany.
Pozdrawiam
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 08, 2012, 09:11:29 pm »
Gorzycki tłok ma nadlew tłok spleciony z literą G. Al-mot tylko oznaczenie stopu. Szlif powinieneś robić pod posiadany tłok by szlifierz mógł dobrać luz montażowy. Jak nie będziesz jeździł wyczynowo Al-mot też da radę tylko pamiętaj o wadze układu korbowego.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 08, 2012, 09:13:03 pm »
Rysunek odmy był tu chyba gdzieś ładnie wykonany przez kol. LukSa ale nie wiem czy jest jeszcze zamieszczony na forum (nie mogę na szybko odszukać) - mam to gdzieś zapisane jakby co - ale nie chce naruszyć praw autorskich Łukasza  - trochę się przy tym napracował - może się odezwie?
Jeśli dorobienie odmy to dla Ciebie sama przyjemność to działaj - ale jeśli robisz to troszke z musu i na siłę to mogę Ci zaoferować prawie każdy rozmiar lub dopasować do dekla łacznie z obróbką tulejki w deklu.

Ostatnio zmieniony przez makowiec dnia 10 Lis 2011 07:38 am, w całości zmieniany 1 raz

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 08, 2012, 09:14:36 pm »

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 08, 2012, 09:16:38 pm »
Ja też wydałem dużo pieniędzy w SD i jak piszą koledzy tuleje ślizgowe przód tarnamid leżą mi do dzisiaj, uszczelniacze teleskopów tył też nie użyłem bo nie pasowały, gumy podnóżek nie brałem bo były nie ładnie zrobione (pozalewane wgłębienia), łącznik gaźnika z filtrem (rurka gumowa) też nie wiem, czy wykorzystam.
Instalacje kupiłem na Allegro 70zł od sprzedawcy który oferuje bardzo wiele pozycji do Awo, podobnie gumy i inne drobiazgi.
Pokrowce można zamówić u tapicera też z Alle. z grubszej skai lub skóry.
Nad wydechem się zastanawiam SD czy jakiś producent H. czy F.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 08, 2012, 09:17:16 pm »
Szlifierz podał mi wymiar na jaki przetoczył cylinder aby pozbyć się rys i progu wiec ma bazę do wyjścia z honowaniem. Dlatego takie jest moje pytanko który tłok wybrać?

Temat o odmie czytałem ale moje obie odmy maja widoczne ślady zużycia nawet na podstawach . Dlatego będąc na przyuczeniu u fachowca tokarza przy okazji pomęczę się i go przy rekonstrukcji odmy. Dodam że ów fachowiec więcej lat bawi się w toczenie jak ja mam życia wiec robota będzie fachowo zrobiona.
Co ciekawe znalazł nawet dorobiony X lat temu sworzeń stopy korbowodu do wału od sporta które kiedyś osobiście dorabiał i nawęglał w swoim warsztacie. Do tej pory posiada niewielki piec do nawęglania, jak znalazł do małych elementów typu bieżnie, zębatki, sworznie które kiedyś za komuny dorabiał jak był problem z zakupem nowych części.
Więc jakby się wspólnie zgadać to można by było coś hurtowo u niego nawęglić np. sworznie wahacza bo to często wyeksploatowana część w naszych motocyklach.

Ps dzięki za wiadomość na PW.
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 08, 2012, 09:17:55 pm »
Dobierz w taki razie najbliższy dostępny wymiar tłoka i dopasuj na wymiar.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 08, 2012, 09:18:29 pm »
Jak tam skrzynia? poskładana? wrzuć zdjęcia z montażu, przydadzą się.

Offline poll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 08, 2012, 09:20:26 pm »
Ostatnio troszkę przystopowałem pracę przy Awoku- brak funduszy i czasu.
Dlatego nic nowego u mnie chociaż już mnie nosi coś podłubać co będę na bieżąco relacjonował.
Pozdrawiam
_________________
JAZDA ZABYTKOWYM MOTOCYKLEM TO NAJPRZYJEMNIEJSZA RZECZ KTÓRĄ ROBI SIĘ W UBRANIU

Offline polll

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Karma: +0/-0
Odp: Simson AVO 425 S 1959/1957 Pomoc w kompletowanie oryginału
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 17, 2021, 02:13:27 pm »
Odgrzewam mój watek Awoszczowy.

Po wstępnej analizie zgromadzonych części okazało się ze rama na która mam dokumenty z 59r nie jest numerycznie zgodna z cała reszta numerowanych części.
Jak zaczynałem remont prawie 10 lat temu rejestracja na zabytek bez dokumentów była utrudniona wiec inwestowałem w remont ramy na która mam dokumenty.
Aktualnie przepisy poszły nam na rękę i pojazdy bez żadnych dok można zarejestrować. Wiec mając komplet rama 57 rok i zgodnie numerycznie silnik i skrzynie będę odnawiał starsza wersje ramy.
Wg której bedę prosił o wskazówki które czesci powinny być z ta rama.