Marca 15, 2025, 01:53:21 am

Autor Wątek: Nadszedł czas na AWO  (Przeczytany 89178 razy)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #210 dnia: Lipca 03, 2012, 07:27:12 am »
Pietyzm, który cię cechuje godny jest pochwały.
Rób fotki i wrzucaj. W końcu to Twój autorski  wątek.
Wiele zdjęć i faktów jest ale i tak sporo osób ich nie szuka więc mogą trafić tutaj i skorzystać.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #211 dnia: Lipca 03, 2012, 08:00:15 am »
Jaką średnicą wiertła robiłeś otwór na smarowanie kół rozrządu?Mniemam,że min.1.5-2mm.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #212 dnia: Lipca 03, 2012, 09:31:12 am »
A mnie zaciekawiło gdzie oklejałeś sprzęgło, oraz jaka ma grubość tarcza.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Karma: +1/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #213 dnia: Lipca 03, 2012, 08:19:22 pm »
Robota i foty zaje... Tak trzymaj!

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #214 dnia: Lipca 04, 2012, 09:51:51 am »
Wiertełko 1,5mm.

CO do sprzęgła oklejałem sam. Najpierw wypiaskowałem część sprzęgła do której przylega okładzina następnie odtłuściłem acetonem zarówno tarczę jak i sprzęgło później klej i pod praskę na kilka Zdrowasiek. Mam nadzieję że wytrzyma. Co do grubości zmierzę ale myślę że w granicach 9-10 mm.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #215 dnia: Lipca 06, 2012, 10:42:39 pm »
Silnika już dużo nie zostało. Mam nadzieję, że reszta przebiegnie bez większych komplikatorów.
Dorobione zostały szpilki oraz tłoczki tłumików olejowych przedniego zawieszenia. Pozostało wywiercić jeszcze dziurki na zabezpieczenie przed odkręceniem się tłoczków a take otworków u dołu rurki na zasysanie oleju.












Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #216 dnia: Lipca 10, 2012, 10:26:35 pm »




















« Ostatnia zmiana: Lipca 10, 2012, 10:28:47 pm wysłana przez luKi »

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #217 dnia: Lipca 11, 2012, 06:12:28 pm »
to chyba ostatnie foty tak czystego silnika po założeniu zawsze podczas jazdy się coś ubrudzi, robota piękna ciekawe jak to będzie wszystko chodzić

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #218 dnia: Lipca 11, 2012, 10:19:12 pm »
Też sam jestem ciekaw, choć do odpalenia jeszcze trochę czasu musi upłynąć:)

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #219 dnia: Lipca 19, 2012, 10:15:36 pm »
No i zaczynają się małe komplikatory.
1) korek spustowy z głębokiej miski nie pasuje do płytkiej więc musiałem dorobić nowy. Aktualnie wysycha klej na który został wklejony magnesik.
2) zregenerowany iskrownik również okazał się babolem ponieważ nie wiem czy każdy z Was wie, ale zamiarując się z kupnem nowego wirnika radził bym zapytać
czy wirnik jest do awo czy do junaka ponieważ jest różnica ( a może ja nie wiedziałem ). Otóż wpusty na kliny sprzęgiełka i przyśpieszacza powinny być umiejscowione względem siebie o 67 st. inaczej nie będzie ( lub będzie ograniczona ) możliwość ustawienia zapłonu. U mnie się nie dało w żaden sposób, dlatego wirnik został odesłany i mam lada dzień dostać nowy, i tak o ile w Juanku nie ma to znaczenia gdzie owe wpusty będą się znajdować tak w awo ma. Bo "ludzie toooo nie wiedzą jaka siła drzemie w moturze" :D
Wyjaśniła się sprawa z nieodbijającym starterem. Po zalaniu skrzyni biegów, biegi nadal wszystkie są a kickstarter odbija.
Jutro zaleję silnik olejem i jeśli nie będzie przeciekał nigdzie i pompa zda pozytywnie egzamin na smarowanie głowicy, z niecierpliwością będę czekał na dostarczenie wirnika.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #220 dnia: Lipca 20, 2012, 07:17:43 am »
Nie bardzo chce mi się wierzyć,że wirniki w oryginale się różniły,chyba obecna produkcja rozróżnia dwa typy.
Przecież do Junaka został wirnik zaadoptowany od Awo,różnił się tylko napędem.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #221 dnia: Lipca 20, 2012, 08:21:07 am »
Jedyna różnica wirników wynikała z innej budowy mocowania magnesów.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #222 dnia: Lipca 20, 2012, 08:41:17 am »
Zaadoptowany zapewne był ( nie piszę tutaj o oryginale "zamiarując się z kupnem nowego wirnika"), ale ówcześni producenci wirników zapominają o tym drobnym szczególe, wycinając gdzie popadnie wpusty ( bo do Junaka i tak będzie pasować ) a później wynikają z tego takie problemy jak choćby mój, dlatego wolałem o tym napisać aby zwrócić na to uwagę dokonując zakupu nowego super ekstra na maksa neowydymowego wirnika z tak silnymi magnesami, że śrubki z klamek wykręca.
« Ostatnia zmiana: Lipca 20, 2012, 08:45:12 am wysłana przez luKi »

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #223 dnia: Lipca 20, 2012, 03:20:34 pm »
miałem to samo w iskrowniku kolegi wyglądało to tak jakby krzywka była mocno przytarta i mimo że iskrownik do oporu i płytka to i tak było za mało regulacjo, nie wiem dlaczego tylko zapłon się czasami przestawiał przy okazji
uważaj na ten wirnik bo może mieć zły rozmiar, za duży luz pomiędzy cewką a wirnikiem i wtedy trzeba przyznać że iska jest ale straszne słaba

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #224 dnia: Lipca 26, 2012, 05:30:32 pm »
Chłopacy więc tak: Na iskrownik jak czekałem tak czekam ( podobno miał być dziś wysłany)
Oto jeszcze kilka fotek ze składania silnika













Zamontarzowany został polski regel według instrukcji Tomasza i na jego mocowaniu ( wszystko ładnie się mieści )









Zabrałem się za dyfer i o ile myślałem że ze złożeniem silnika będzie ciężko tak za dyfer biorę się któryś tydzień,  o ale w końcu muszę go poskładać i tu potrzebował bym Waszej
pomocy abyście powiedzieli mi w jaki sposób mam to zrobić gdyż na prawdę nie wiem.
Krok po kroku co mam najpierw nabić przykręcić włożyć aby wszystko było ok. Dyfer rozkręcałem jako pierwszy więc podkładki dystansowe wkładam tak jak były. A była tylko jedna pod talerzem i jedna tam gdzie łożyska q303 od strony łożyska baryłkowego.

Czy na zdjęciach dobrze poukładałem na sucho to wszystko co ma tam wejść?








Czy dobrze jest włożona ta wkrętka?















Kiedy mam zagiąć to zabezpieczenie. Kompletnie nie wiem od której stron się za to zabrać.
Tyle wiem że najsampierw trzeba wcisnąć łożyska i co dalej..............................

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #225 dnia: Lipca 27, 2012, 07:34:51 am »
Korzystasz chyba z tego?
http://awoforum.cba.pl/index.php?topic=46.0
Nakrętka na wałku atakującym ma na celu skasowanie luzów po zamontowaniu całości.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #226 dnia: Lipca 27, 2012, 08:24:05 am »
Nie zapomnij o pokrywce z uszczelniaczem, dociągaj powoli ,równomiernie , z wyczuciem na uszczelce korkowej.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #227 dnia: Lipca 27, 2012, 09:48:21 am »
Luks link który podałeś dokładnie przestudiowałem, rozumiem że mam włożyć wszystko na raz po wcześniejszym skasowaniu luzu o którym mowa.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #228 dnia: Lipca 27, 2012, 09:59:03 am »
Tak jak wyciągnąłeś wszystko w złożeniu tak samo trzeba włożyć.
Trzeba tylko uważanie obsadzać półpierścienie w trakcie montażu w karter.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #229 dnia: Lipca 27, 2012, 10:23:04 am »
Okey takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dziś w wolnej chwili powalczę z tematem. Po złożeniu wszystko trafi na ( Trzy Zdrowaśki ) do zamrażarki i powoli spróbuję to włożyć.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #230 dnia: Lipca 27, 2012, 12:07:38 pm »
Nakrętką kasujesz luz na łożysku Q303, zabezpieczasz ją i składasz jak pisałeś całość. Po tym Zdrowaśki i montujesz do dyfra.

Inna kwestią jest ustalenie luzu między zębnego ( przydaje się cyna ) puszczasz ją przez zęby i mierzysz suwmiarką na ile została ściśnięta. Idąc tym tropem zaopatrz się tez w kalkę. Dzięki niej sprawdzisz powierzchnie współpracujące.

Obowiązkowa lektura:

http://ataman.junak.net/naprawa/203.html
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #231 dnia: Lipca 27, 2012, 09:12:20 pm »
Dyfer poskładany. Jutro wrzucę jakieś zdjęcia. Wszystko składało się jak klocki lego.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #232 dnia: Lipca 28, 2012, 08:26:49 pm »





Offline Grzechu

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #233 dnia: Lipca 29, 2012, 12:48:59 pm »
Gratuluje Ci postępu prac.

Mam pytanie. Czy efekt, który osiągnałeś przez szkiełkowanie moge osiągnąć papierem ściernym/wodnym ?

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #234 dnia: Lipca 29, 2012, 01:35:13 pm »
nie bo szlifując bardziej idziesz w stronę polerki  będziesz miał jednolita strukturę  a piasek to jednak piasek ale według mnie to nie polecam bo trudno jest utrzymać wszystko w czystości polerka też jest nie fajna bo trudniej elementy oddają ciepło ja jednak został bym przy wyczyszczonym oryginale 

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #235 dnia: Lipca 29, 2012, 05:11:50 pm »
Tak jak CI napisał Przemo, niestety ale nie da się tak wyprowadzić papierem abyś uzyskał taki efekt. Co do utrzymania czystości, o każdą powierzchnię czy polerowaną, czy lakierowaną czy szkiełkowaną musisz dbać. Ja elementy szkiełkowane najczęściej przecieram szmatną polaną benzyną z olejem, lub psikam wd 40 i wycieram do sucha.

Offline Grzechu

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #236 dnia: Lipca 29, 2012, 09:33:46 pm »
Piaskowanie, szkiełkowanie to jednak droga impreza.


Kończąc już ten Off Topic chciałbym Was zapytać o to, czym polecacie doprowadzić cześci do dobrego stanu. Są zakurzone, sami wiecie jak może wyglądać cześc po kilkunastu latach spoczynku, pod dachem. Mokrą szmata tego nie osiągne więc jak?


Sorrki, za bałagan w temacie.

Offline Hardcor

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 91
  • Karma: +0/-0
  • Iż 49 '56, Awo Simson 425T '56, Ural M62 '64
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #237 dnia: Lipca 30, 2012, 05:35:34 am »
Ja osobiście polecam środki do mycia alufelg. Mocna chemia wyżera wszystko.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #238 dnia: Lipca 30, 2012, 08:29:54 am »
Ja wszystko włącznie z blokiem silnika przed szkiełkowaniem myłem takim srodkiem o nazwie AKRA produkt K2.
Jednak zalegające grube nawały kurzu z olejem, które odkładały się  przez lata trzeba wyskrzybać siłą. Zaopatrz się też w naftę, szczoteczkę taką z plastikowym włosiem jak masz np. w łazience lub miękką szczotkę drucianą. Lubię myć naftą dlatego że po myciu jakichś tam elementów zostawiam  ją na dzień lub dwa, cały syf w tym czasie osiądzie na dno i można zlać czystą naftę z powrotem do pojemnika i używać ponownie.
« Ostatnia zmiana: Lipca 30, 2012, 08:37:40 am wysłana przez luKi »

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #239 dnia: Lipca 30, 2012, 03:58:31 pm »
myjak przemysłowa  i szczotka druciana daje dobre efekty a cylinder aluminiowy  można  wygotować w proszku do prania