Listopad 19, 2018, 10:50:24 pm

Autor Wątek: Uszczelki  (Przeczytany 3564 razy)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1982
  • Karma: +2/-1
Uszczelki
« dnia: Wrzesień 05, 2014, 10:44:43 am »
Nie polecam uszczelek z Gniezna,założona uszczelka pod głowicę wytrzymała 1000km po czym nastąpił wyciek z prawej strony motoru,po zdjęciu głowicy uszczelka była totalnie skruszała(rozpadała się na drobniutkie kawałeczki),fakt że moto dostało ostro popalić w drodze powrotnej z Borów(awo z niebieskim bakiem),ale nie zmienia to faktu,zapłaćmy parę zł więcej i zakładajmy sprawdzone z gambitu zbrojone dostępne na rynku.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2216
  • Karma: +2/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2014, 11:27:28 am »
Te z SD są dobre
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=195

to chyba nie o tych piszesz?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1982
  • Karma: +2/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2014, 11:32:43 am »
te ze skutera ok,chociaż mają też komplety z Gniezna, te z Gniezna mają blaszkę nie z miedzi tylko metalowa i nie jest zbrojona.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2179
  • Karma: +4/-2
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2014, 04:12:16 pm »
Mnie zawsze Michał kupuje na Łodzi. Ta z miedziana wstawką jest naprawdę wysokiej jakości.

Co do reszty to wycinam sobie sam z materiału specjalnie na uszczelki:

http://www.uszczeltech.eu/

a typ materiału to: Gambit HF-OIL

Arkusz 0.4 x 1500x1500 kosztuje 110zł

A uszczelek można z tego wyciąć od ......
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1064
  • Karma: +3/-4
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2014, 09:12:41 pm »
Gambit ma jedną zasadniczą wadę,jest stosunkowo kruchy
i przy wycinaniu skomplikowanych kształtem uszczelek lubi tu i ówdzie ulec przerwaniu.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2179
  • Karma: +4/-2
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2015, 09:54:40 am »
Niestety zgadza się, ale gdyby był dostęp do plotera...... Byłyby uszczelki naprawdę wysokiej klasy.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline kaka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2015, 10:02:09 am »
te z łodzi są zaje.. i cena dobra

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2179
  • Karma: +4/-2
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2015, 11:27:18 am »
A jak wyglądają te z łodzi?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline kaka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 154
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2015, 08:53:21 pm »
oczywiście mowa o uszczelkach pod głowe po 15 zł i jakość pierwsza klasa a reszta uszczelek standard oczywiście nie porównując do gniezna po to tandeta z taniej tektury 

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2016, 08:45:35 pm »
Jest problem z uszczelką pod głowicą w przypadku podniesienia stopnia sprężania i ostrzejszego odkręcania gazu. Po jednym z takich strzałów wyrwało mi kawałek uszczelki z przodu, między szpilkami. I niestety pierwszy raz na dotychczasowe ok 70 tyś km przejechane na 2 kołach nie wróciłem o własnych siłach do domu. Okazało się, że w okolicy wydechy głowica jest krzywa. Po planowaniu i zatoczeniu cylindra wykonałem nową uszczelkę z blachy miedzianej o gr. 1,5 mm. Po wycięciu została odpuszczona i posmarowana silikonem w okolicy kanałów olejowych. I teraz to już ten problem mam z głowy.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2016, 08:59:13 pm »
Tak wygląda

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1982
  • Karma: +2/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2016, 07:29:38 am »
A gdzie otwór na smarowanie głowicy?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2107
  • Karma: +5/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2016, 09:00:35 am »
Turist. ;D
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1982
  • Karma: +2/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2016, 09:08:15 am »
Toż ja to widzę ;)chodzi mi o planowanie,czy cylindra czy głowicy,zawsze zmiejszamy przepływ oleju na klawiaturę,albo trza podfrezować kanałki,albo wyciąć łukowaty otwór w uszczelce,jego miedziana mocniejsza niż gamit czy inne wynalazki mozna smiało wyciąć jak kto ma możliwość to pogłębić kanałki frezem,ja robię to zwykłym dremelkiem

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2107
  • Karma: +5/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2016, 09:12:29 am »
Ja nie robię nic by nie osłabić uszczelki.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 685
  • Karma: +2/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2016, 07:48:23 pm »
No kurde piękna robota Panie Marku.. muszę podjechać zobaczyć tą blachę... może w tygodniu

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2016, 08:10:35 pm »
Kanał olejowy w głowicy łączy dwie szpilki ma 4 mm szerokości  przy głębokości 2 mm. Jak głowica została splanowana o 0,1 mm, to strasznie zmniejszy się przepływ pewnie należałoby policzyć z równania Bernulliego. A idąc dalej, to proszę sobie przypomnieć ile w tym miejscu odkształcają się klasyczne uszczelki. A ile odkształci się miedziana. Całkowicie zgadzam się z Michałem, że absolutnie nie można podcinać uszczelki. Jak kogoś miałaby boleć głowa z powodu zdławionego przepływów  to niech sobie podetnie kanał w głowicy.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1982
  • Karma: +2/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2016, 07:36:59 am »
P Marku,jednych boli głowa bo olej nie dociera prawidłowo na klawiaturę o czym nawet zapewne dowiadujemy się po czasie jak się okazuje że nowe zawory i prowadnice tak szybko sie wytarły,nie wspominając o klekoczącej klawiaturze,a drugich boli głowa bo uszczelki wydmuchuje ;)uszczelka z gambitu owszem wyciska się mocno powodując częściowe przytkanie kanału,ale w dużym stopniu niweluje również naprężenia wynikłe z nie idealnych płaszczyzn,głowice,cylindry i bloki są mocno zdeformowane w naszych sprzętach i tak naprawdę planować należało by wszystko po kolei,a to już nie będzie 0,1 tylko razy 4 i to z reguły jeszcze więcej,ale to tak na marginesie ;)

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2016, 11:39:49 am »
A czy nie jest tak ze zmenijszajac srednice kanału  w jakims tam stopniu, nie zmniejszamy przeplywu a podnosimy cisnienie ?   Pompa tłoczy przez rure swobodnie.. zmniejszamy rure i dzieki temu wieksze cisnienie

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2016, 11:07:18 pm »
No nie jakie 0,4 mm odchyłki płaskości-przesada.A w kwestii ciś. oleju to proszę popatrzeć na pasowanie słoneczka w bloku i uszczelnienie kanału olejowego !

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1982
  • Karma: +2/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 20, 2016, 08:07:18 am »
Owszem zwiększamy ciśnienie ale na tym przewężeniu i tak w większości przypadków mamy wyciek oleju pod cylindrem obok szpilki+parę jeszcze innych szczegułów w tym miejscu jak chociażby nierówność bloku i spodu cylindra,a te odchyłki są czasami naprawdę duże i stąd te min 0,4 bo każdą z tych płaszczyzn w wielu przypadkach należało by splanować.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2107
  • Karma: +5/-1
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 20, 2016, 08:31:30 am »
A jak taka uszczelka będzie się zachowywała termiczno-dynamicznie. Jak sobie poradzą śruby głowicy z takimi zmianami.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2016, 09:01:23 pm »
A co ma się dziać z tą miedzianą uszczelką. Na pewno nie będzie ona ulegała  systematycznemu zgniataniu w funkcji czasu i nie będę musiał dociągać głowicy. Na pewno nie wydmucha jej tak jak tej oryginalnej. A  o pracę szpilek i śrub jestem spokojny, bo wykonane są z solidnego materiału i co równie ważne w Turyście są jednakowe. Zobaczymy jak minie sezon. Dla mnie zjawiskiem nieakceptowalnym jest wydmuchanie kawałka poprzedniej uszczelki i niemożliwość dalszej jazdy. W takie klocki nie będzie AWOK ze mną się bawił. Oczywiście muszę dodać, że nie byłoby uszczelkowego problemu gdybym pyrkolił jak większość w moim wieku, czyli ok. 57 na godzinę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2016, 09:03:54 pm wysłana przez Marek Krupa »

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Karma: +0/-2
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 21, 2016, 06:04:55 pm »
Na miedzianej uszczelce jeździłem na początku, tylko że w konfiguracji miedz + krengielit przepaliłem to w jeden sezon,

Uszczelka się nie przepali jeśli wysokość  kołnierza jest odpowiednia,

W przypadku wyższej kompresji  poszedł bym raczej w brak uszczelki tak jak jest to zrobione w MZ
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2016, 06:10:43 pm wysłana przez przemo_16 »

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1200
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 21, 2016, 06:19:06 pm »
Błądzisz Przemku.
W MZ jest uszczelka aluminiowa którą regulujesz wysokość między tłokiem a głowicą.

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Karma: +0/-2
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 21, 2016, 06:27:29 pm »
Przepraszam rzeczywiście przykład z MZ był nie odpowiedni.
Chodziło mi o uszczelnienie takie jak na zdjęciu z załącznika


Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Karma: +0/-0
Odp: Uszczelki
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 21, 2016, 08:23:20 pm »
Przykład połączenia cylinder głowica bez uszczelki to silniki projektu inż Wiatraka- 175 WIATR