Marca 13, 2025, 05:16:20 pm

Autor Wątek: AWO 425S rocznik 1957  (Przeczytany 7108 razy)

Offline KM

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
AWO 425S rocznik 1957
« dnia: Lutego 14, 2018, 12:33:23 pm »
Dobrze, więc przedstawiam pacjenta.
Długo myślałem o jakimś mniej lub bardziej ciekawym motocyklu, w którym znalazłoby się kilka mechanizmów do naprawy. Nie byłem zdecydowany na żadną konkretną markę, bardziej zależało mi na tym aby buda była kompletna i zarejestrowana na białych tablicach. Oczywiście wszystko skończyło się zupełnie inaczej. Gdy już miałem dokonać transakcji zakupu motocykla polskiej myśli technicznej, pojawiła się niespodziewanie okazja przygarnięcia, dość niedrogo, o wiele bardziej dojrzałego technologicznie pojazdu zza zachodniej granicy. Choć do dziś z małą nostalgią wspominam urok tej biednej siódemki, którą chciałem kupić, to jednak im dłużej grzebię przy Sporciaku tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to był dobry wybór.

Witam,wrzuć jakieś fotki czym tam Jasna Góra cię obdarowała ;)

Tak się teraz zastanawiam czy ten motocykl to nie jest jakaś pokuta za złe uczynki. Dziwne bo na żywo nie wygląda aż tak strasznie. Może gdybym dopompował powietrza i zdjął wiszącą lampę nie sprawiałby na tych zdjęciach tak smutnego wrażenia. Tutaj wygląda jak po ścięciu gilotyną.


Co cenne numery silnika i skrzyni są zgodne. Całość pochodzi chyba z jednego kompletu, bo różnica w numeracji dyfra wynosi 350. Motocykl to końcówka 1957, rama jest więc jeszcze starego typu. Do całości jednak nie bardzo pasuje podstawka centralna. Z katalogu części wynika, że zmiana centralki nastąpiła później wraz ze zmianą ramy na nowszy typ. Co myślicie, szukać oryginału, kupić replikę czy zostawić to co jest?

Nieźle :). Trzeba będzie powtórzyć wynik.


Brakuje mi wkładu optycznego do lampy. Już kilka razy nosiłem się z zamiarem kupna, ale powstrzymuje mnie brak pewności, który odblask powinienem mieć: z dwoma, czy z jednym otworem? Czy mógłby ktoś podrzucić zdjęcie śrub mocujących lampę? Interesuje mnie czy jest na nich jakaś cecha.

Silnik nieco się przykurzył.


Wolne elektrony zwiały na inny poziom energetyczny :/


Możecie się poznęcać  ;D tzn. zapraszam do komentowania, a zwłaszcza do odpowiedzi na moje pytania  :)

PS Nie jestem pewny czy zdjęcia się u Was wyświetlają?
Poprawiłem linkowanie, u mnie jest OK. Nie mam dobrego miejsca na hosting zdjęć.
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2018, 02:58:46 pm wysłana przez KM »

habayusa

  • Gość
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 14, 2018, 01:11:22 pm »
Fotek nie widać .

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 798
  • Karma: +3/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 14, 2018, 04:16:56 pm »
oryginalny lakier, nieźle
stopkę centralną bym zostawił, a jak zamiana to na oryginał  :)

habayusa

  • Gość
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 14, 2018, 11:26:34 pm »
W moim sporcie z 1957 roku też mam taką samą stopkę centralną - ta jest oryginana.
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2018, 09:29:14 am wysłana przez habayusa »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 15, 2018, 06:32:42 am »
Bardzo dobry materiał na skompletowanie do całości,będziesz Pan zadowolony,przedni błotnik jest,a tylni? i reszta przodka?

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 15, 2018, 07:17:09 am »
Nieźle :). .



Jakie to nieźle? Ja tam nie schodzę poniżej 140 ;) Pozdrawiam M.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 15, 2018, 07:59:13 am »
W obu przypadkach licznik przebiegu był odnawiany tyle że ten do 140 umiejetnie a ten do 120 żle ustawione kółko drugie od prawej,zabek przestawione i nie sugerowałbym się tym przebiegiem,aczkolwiek po przemalowaniu ktoś być może ustawił poprzednie wskazania  ;)

Offline KM

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 15, 2018, 09:31:01 am »
Bardzo dobry materiał na skompletowanie do całości,będziesz Pan zadowolony,przedni błotnik jest,a tylni? i reszta przodka?

Tak są oba błotniki, w tle widać na 1 zdjęciu, do tylnego jest lampka od SHL/Junak. Przedni niestety był chyba przemalowany, ma też ewidentnie klepaną płetwę. Jest też mała skrzyneczka części, przednie teleskopy i góra do silnika. W Milanówku zamówiłem już części do regeneracji serducha, w przyszłym miesiącu powinny być.

oryginalny lakier, nieźle
stopkę centralną bym zostawił, a jak zamiana to na oryginał  :)

No właśnie, różne mam myśli co zrobić z lakierem. Ostał się w niezłym stanie ale, jak widać przecież na fotach, są też i ubytki. Trochę więc szkoda, ale jak oglądam zdjęcia IFY kolegi Marka to się robię sroka  :). Po Waszych sugestiach odstawiam temat stopki na dalszy plan.
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2018, 09:59:31 am wysłana przez KM »

habayusa

  • Gość
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 15, 2018, 09:53:09 am »
Krzyśkowi chyba chodziło o powtórzenie przebiegu 73724 km a nie o wskazania na cyferblacie .
Licznik do 140 i załączone zdjęcie lampy przez nickeledon jest od IFA BK 350 a nie od AWO .
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2018, 10:47:09 am wysłana przez habayusa »

Offline KM

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 04, 2018, 04:25:24 pm »
Dzięki forum, a zwłaszcza Michałowi który w tym temacie http://awoforum.pl/index.php?topic=1010.0 dość dobrze opisał różnice między kierownicami, trafiłem chyba odpowiednią do mojego Sporta.



Troszkę uszczegółowię, że starszy typ kierownicy jest szerszy o 2 cm (czyli 67 cm), ma większy kąt gięcia, daszek jest nieco skromniejszy (niższy i z blachy o mniejszej grubości). Oczywiście starsza kiera ma gwintowane otwory pod odpowiedni przełącznik świateł.



Nie wiem jednak czy mam szukać innych uchwytów klamek? Widziałem na zdjęciach wczesnych Sportów i te, ale przeważnie pojawiają się nowszego typu, czyli aluminiowe obejmy.


Klamek też zauważyłem, że są dwa rodzaje:


Dostałem ładnego barana, nawet wydaje jakieś dźwięki:


Następnego to już zamierzam przypiec na jakimś ognisku. Może koledzy podpowiecie coś z klamkami?
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2018, 09:32:11 pm wysłana przez KM »

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 04, 2018, 08:37:55 pm »
Nie widać zdjęć.

Offline KM

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 04, 2018, 09:35:45 pm »
Nie widać zdjęć.

Najdziwniejsze jest to, że u mnie wyświetla się poprawnie. To ostatnia próba współpracy z dyskiem googla. Poprawiłem linkowanie.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 04, 2018, 10:20:47 pm »
U mnie ok

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 05, 2018, 09:33:24 am »
U mnie ok

Widocznie macie jakieś układy.

Offline KM

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 05, 2018, 10:26:56 am »
No cóż, będzie więc bałagan. Kolejność zdjęć wg tekstu, trzeba się domyślić  ;):

Barana pokaże jak się obudzi.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: AWO 425S rocznik 1957
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 05, 2018, 02:00:23 pm »
Obejmy rarytas  :P,klamki też no chyba brakuje prawej,zostaw te co masz bo takich w oryginale to ciężko znaleść a jak chcesz wydać 250zł na współczesne badziewie to ok,ja te z chęcią mogę przytulić  ;)