Marzec 29, 2024, 09:03:25 am

Autor Wątek: Gutek po AWO  (Przeczytany 6333 razy)

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Gutek po AWO
« dnia: Wrzesień 03, 2019, 09:15:35 pm »
Z litości nad  AWO pojawił się Gutek i dylemat, którym i w którą stronę jechać?

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2019, 09:18:37 pm »
Taki

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2019, 09:52:28 pm »
Europa otworem stoi 8)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1179
  • Karma: +7/-5
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2019, 09:53:08 pm »
Breva 1100,czy 850?

Offline justom71

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1493
  • Karma: +5/-3
  • Fantazja jest wolnością.
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2019, 10:02:00 pm »
To może i ja zamienię Awo na BMW R100R? Tylko na jakim forum się spotkamy?

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2019, 10:03:58 pm »
Breva 1100/ 2005r. I doskonale wiesz, że w tej decyzji masz swój duży udział-dzięki. Trafiłem na taki  salon motocyklowy koło Pszczyny, w którym  jest ok 400 motocykli, a w tym roku sprzedali już ok. 500 szt. Polecam bo  solidna obsługa i mają dużo Gutków -  sokolotomoto

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2019, 10:05:26 pm »
Nic nie musisz zamieniać wystarczy tylko  wszystko pogodzić

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2019, 07:32:09 am »
Dobry wybór, Guziki to woły robocze, choć ja szukam dla siebie V7 w moim wieku  :)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1179
  • Karma: +7/-5
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2019, 11:27:06 am »
Jeszcze nie na ramie Tontiego?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 04, 2019, 12:05:59 pm »
No to trzeba koło odchudzić. ;) Gratuluję zakupu.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2019, 12:45:29 pm »
Jeszcze nie na ramie Tontiego?
Pre LeMans :)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *****
  • Wiadomości: 3985
  • Karma: +4/-2
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2019, 07:36:28 am »
Dobry też na zloty ogólne. Oby służył wiernie

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 05, 2019, 10:23:49 pm »
Zakup Gucia wywołał w mojej rodzinie dziwne zjawisko. Proszę sobie wyobrazić, że w tym samym dniu, jak Gucio wykonał pierwsze jazdy, żona Elżbieta 1 oświadczyła, że ona kupuje Hondę NTV 650.  Kopara opadła mi do samej ziemi. Przyznam, że podczas oględzin Gutków poprosiłem sprzedającego o wyciągnięcie tej NTV-ki i byłem pełen podziwu jak ona super wygląda jak na swoje 20 lat. Reakcja mojego "towaru" była natychmiastowa. Ja jednak obstawałem przy swoim, czyli Gutek lub nic. Cztery godziny później były już dwa motory. W życiu nie spodziewałbym się takiej decyzji po "starszej" wyważonej Pani. A jeszcze bardziej zaskoczyła mnie własnościami jezdnymi ta Hondka. Nigdy w życiu nie jechałem tak super  prowadzącym się motocyklem. Chylę czoło przed zespołem opracowującym ten model. przypuszczam, że byli to ludzie, którzy sami jeżdżą na motorach i wiedzą co jest ważne. To bardzo rzadka cecha. Najczęściej jak wsiadam na coś współczesnego, to zastanawiam się jak można było tak skopać pozycję kierowcy, czy siedzenie pasażera (zjawisko powszechne), czy też turystyczny motocykl zestroić tak, żeby tylko zmieniać biegi. Często oglądam młodych ludzi, którzy po przejechaniu 300 km, ledwo  ściągają  siedzenia z siedzeń i padają na trawie, żeby wyprostować kości.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2019, 10:33:49 pm »
Może zadziałał kolor...

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 06, 2019, 11:32:00 am »
Bardzo poprawny motocykl,co by się nie okazało że Marku będziesz nim najchętniej powoził,mnie osobiście jedynie pług się nie podoba,ale za to zabudowane na stałe kuferki,pierwsza klasa,a i podobno są do dostania wymienne dekle zwiększające pojemność,fajna sprawa .

Offline kylomotor

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Karma: +0/-0
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 06, 2019, 04:26:34 pm »
Pług to jakaś indywidualna wesoła twórczość, fabryka nigdy czymś takim  ntv deauville nie "upiększała"  ::)

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 07, 2019, 08:55:23 am »
dziadek jakiś tym jeździł i tak go dopieścił, że ciostko po prostu... swoją drogą ten pług świetnie się komponuje

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 07, 2019, 09:12:01 am »
Też mi się też  tak wydawało, ale dobrze go wpasowano. Wracając do oceny, to ogromnym plusem Hondki jest siedzenie, pozycja i uchwyty dla pasażera. Najczęściej chcemy, aby w naszych wypadach towarzyszyły nam żony, przyjaciółki, kochanki, ale co im oferują współczesne motocykle, oczywiście takie przeciętne nie jakieś goldasy czy inne kredensy. Popatrzcie na Virago. Kierowca może mościć się wygodnie rozkładając klejnoty na wygodnym siodle, a co ma ona? Tylko 17 cm  twardej dechy. Jakież  biedactwo musi przeżywać, przy swojej delikatności, katusze. A jeszcze ten z przodu na postoju ma mono pomysły. Jak w takim stanie rzeczy będąc kobietą można pokochać motocyklowe wycieczki. A jeszcze zapomniałem  o częstym braku bocznych uchwytów. Zobaczcie sami jak tu głowa ma nie boleć? A jeszcze niedawno było wszystko wygodne i piękne. Proszę popatrzeć na tylne siedzenia w latach 30-tych czy 50-tych. Na całe szczęście,"dla mnie" na NTV z tyłu jest wygodnie.

Offline Sztomel

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Karma: +0/-0
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 09, 2019, 09:41:36 am »
Witam a powiedz mi jak podchodzisz do tematu tyrkocącego sprzęgła , byłem oglądałem i zainteresowany byłem ale sprzęgło mnie przegoniło. Każdy gutek u Sokoła tyrkał na wciśniętym. Jako mechanik nie mogłem się przełamać.
Zakad Usług Samochodowych

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2019, 10:36:42 am »
Witam a powiedz mi jak podchodzisz do tematu tyrkocącego sprzęgła , byłem oglądałem i zainteresowany byłem ale sprzęgło mnie przegoniło. Każdy gutek u Sokoła tyrkał na wciśniętym. Jako mechanik nie mogłem się przełamać.
To jest jak najbardziej normalna praca sprzęgła w każdym Gutku. Choć fakt brzmi tak jakby za chwilę miało umrzeć :) 

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1179
  • Karma: +7/-5
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 09, 2019, 11:14:20 am »
Prawie każdym,nie dotyczy małych bloków.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2019, 11:15:23 am wysłana przez Cykor »

Offline Sztomel

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Karma: +0/-0
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 09, 2019, 08:15:04 pm »
Wiem  bo jest to suche sprzęgło jak w awo bmw ducati ale odpusciłem chociaż motur prima sort - vałeczka kardan. Może trza podejśc jeszcze raz?
Zakad Usług Samochodowych

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 09, 2019, 11:23:42 pm »
W dużych Gutkach sprzęgło ma frezy na dużej średnicy w kole zamachowym i to daje ten  efekt dźwiękowy. Tak mają nawet nowe. Co najważniejsze to się nie psuje, bo tyle frezów się nie wytrze.  Sprzęgło pracuje super. Oczywiście, że mnie to drażni, ale staram się nie trzymać wciśniętego sprzęgła. Mogą też drażnić wibracje silnika poniżej 3 tyś, ale powyżej jest super. Może muszę pozbyć się tego pierwszego w moto trójdrożnego kata (EURO 3), bo strasznie cicho i szkoda silnika.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 10, 2019, 09:53:42 pm »
Niestety widoczna na focie szyba jest za niska. Daje ochronę na  klatkę, ale głowę chce urwać. Musze zakupić nakładkę. Super wyprofilowana jest dolna część . Nogi spoczywają wygodnie w ciszy i ciepełku garów. W zakręty kładzie się dobrze. Na VI biegu przy obrotach 3400 mamy prędkość ok 100 km/h. Niestety jazda poniżej 3000 obrotów wywołuje wibracje, dlatego na naszych drogach będziemy często zmieniać biegi. Od tych magicznych 3000 silnik wymiata ostro.. Wygodna kanapa dla kierowcy i pasażera. Super światła mijania szeroko świecące  emitowane przez ogromną  owalną lampę. Drogowe już słabsze bo od soczewki. Super podwójne ledy z tyłu.  Brak możliwości ustawienia różnych położeń kierownicy. Za cichy wydech pozbawiający częściowo doznań budzącego się do pracy żelastwa.  Częściowo, bo mocno podkute mustangi  magicznie  przypominają  o swoim istnieniu i to w tym motorze jest najpiękniejsze. Dzisiaj Łukasz wykonał test prawie nowej Shedow i  bidoczyna  nie mógł doczłapać do 100 km. Szacun tylko dla  silnika i skrzyni.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 12, 2019, 10:06:58 pm »
Szkoda, ze nie nagralem jakiegoś filmiku z pracy silnika i dźwięku wydechu, po prostu zachwyt na 100% ;D

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 15, 2019, 07:38:49 pm »
Dzisiaj z Łukaszem wykonaliśmy 150 km test Gutka i Hondki. Przy prędkości ok. 100 - 110  Honda zjadła 4,5 l a Gucio 4,8l/100 km. Bardzo zaskoczył mnie  zwłaszcza Gucio przy swojej pojemności 1100 , prawie 90 KM i trójfunkcyjnym katalizatorze i dużo  bardziej dynamicznej jeździ z kilkoma mocnymi odejściami.. Podczas wcześniejszego pomiaru Honda zużyła równo 5 l.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 15, 2019, 07:43:54 pm »
Jeszcze jeden temat. Na  szybie  Gutka  założyłem 145 mm podwyższający deflektor.Szału nie ma ale chociaż teraz główna struga powietrza nie wali mi po kasku.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 06, 2019, 09:00:38 am »
Podczas bebeszenia  instalacji elektrycznej z funkcją czyszczenia i zabezpieczania odkryłem, że szyba ma 3 kąty położenia. Była max pochylona, teraz jest w pozycji max do pionu. To powinno zmienić przepływy powietrza.  Nawiązując do instalacji, to kiedyś wszystkie kostki były schowane w puszce i lampie. Niestety obecnie ogromna ilość kostek, modułów, zwłaszcza przy tak rozbudowanej instalacji jak w tym modelu, zlokalizowana jest w różnych miejscach najczęściej z dostępem wody. Tak jest też w Brevie. Tak wykonana instalacja nie ma prawa dobrze działać podczas jazdy w deszczu. Dlatego wszystko zostało rozebrane wypsikane i zaklejone od przodu silikonem, ustawione po skosie (z pozostawionym odpływem od dołu).  Odkryłem również z zaskoczeniem, opcję w kompie z wyborem żarówek LED

Offline justom71

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1493
  • Karma: +5/-3
  • Fantazja jest wolnością.
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 06, 2019, 09:18:54 pm »
Nowy nabytek-czas fascynacji. Też barażkowałem ze swoją Benią ale zacząłem od cycków gdyż z osłon popychaczy trochę ciekło. Po zdjęciu baku okazało się że instalacja też wymaga ingerencji chcociaż działa prawidłowo.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1819
  • Karma: +2/-3
Odp: Gutek po AWO
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2019, 08:01:45 pm »
Zmiana pochylenia  szyby poprawiła przepływy. Przyz bebeszeniu instalacji zauważyłem, że zegary mają luz na 3 mocujących śrubach z podkładkami gumowymi. co powodowało wibrację zegarów przy jeździe poniżej 3,5 tyś. obr/h. Po ściśnięciu tych gumek liczniki przestały drgać i spoko mogę jechać przy 3tyś. Do zwyczajnej jazdy tego mi bardzo brakowało-jest radocha