AWO Forum

Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: hckosmo w Grudnia 06, 2015, 10:58:41 am

Tytuł: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 06, 2015, 10:58:41 am
W głowie ten projekt tkwił dość długo, aż w końcu głowa zaczęła dymić i kpić

Jest plan budowy nowej jednostki napędowej do mojego AWO, z tym że ma być lekko mocniejsza niż oryginał. Bardziej chyży jak to się u mnie mówi

 Jakie jest założenie:

1. Podstawą zwiększenia mocy jest zmiana gaźnika z oryginału na Binga 53. Sporo tych gaźników widywałem w AWO kach będąc w Danewitz. Więc patent się sprawdził i jeździ. Nie wytyczam tu nowych ścieżek a podążam jedynie już wydeptaną.

2. Zastosowanie cylindra od Sporta - głównie ze względu na chłodzenie ale za razem na zwiększenie stopnia sprężania ( Sportowski jest niższy od Turista o 1 mm ) Tłok gorzycki. Chciałem zastosować tłok od Daciale na razie daje sobie z tym spokój.

Coś takiego miałem zamiar zrobić: https://plus.google.com/photos/103429589878717013757/albums/5848643188297537761/5848643516096131682?banner=pwa&pid=5848643516096131682&oid=103429589878717013757

3. Zastosowanie lżejszego koła rozrządu - Koło te robiłem dawno temu i w sumie przeróbkę tego koła mam przez przypadek. Czas je wykorzystać

4. Zmiana smarowania kół rozrządu

5. Koło zamachowe wyposażone w 6 sprężyn. Tu ważna informacja że nie będą to sprężyny oryginalne a a lżejszej charakterystyce. Wiem że takie próby już były i w przypadku zastosowania oryginalnych, sprzęgła prawie nie idzie wcisnąć. Ja mam zamiar uzyskać bardziej równomierny docisk, wyeliminować efekt falowania się tarcz no i cutkę odchudziłem koło. Prawdopodobnie dorobię sprężyny o mniejszej średnicy drutu.

6. Sprzęgło -patent Michała, pewnie co niektórych z Was zaciekawiła ta cześć, już mówie - będzie do wygrania w zimowy konkursie. Ale powracajac do tematu, sprzęgło Valeo przystosowane do AWO, pasuje bez przeróbek i jest o wiele lżejsze niż oryginalne.  Jak mnie pamieć nie myli oryginał na półksiężycach gumowych waży 700 gram nowy typ 550 gram a owe waży 500 gram. Więc już spore zgubienie masy

7. Korpus silnika - model od sporta na tłumieniach gumowych

Z ważniejszych punktów to chyba tyle.



(http://i.imgur.com/jhoQk0h.jpg)

(http://i.imgur.com/tC2HfQr.jpg)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Grudnia 06, 2015, 06:14:56 pm
Skolko przelotu ma ten Bing 53?
Tak na marginesie dzisiaj testowałem skrzynię
o nieco innych przełożeniach niż standardowa.
Wrażenia zwłaszcza na jedynce i dwójce zwalają z nóg.
Na drugim biegu dokręca do 80 (licznikowo).
Ale błędu dużego nie ma,wskazania były sprawdzane z innym motocyklem.
Teraz jeszcze silnik ze 3 KM mocniejszy od obecnego i można jeździć.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 06, 2015, 06:18:03 pm
26mm
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Grudnia 06, 2015, 06:25:01 pm
Na 16-18 KM wystarczy.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 06, 2015, 07:27:02 pm
Gdzieś już widziałem ten cylinder ;D
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 06, 2015, 07:35:48 pm
Na 16-18 KM wystarczy.

I tak celuje, wiem że jest możliwe osiągnąć z tego silnika znacznie więcej. Może kiedyś ale wtedy wpakuje Delorto  8)

https://photos.google.com/photo/AF1QipPfXJlhvdhsAlXPT7_6LPvqDZw3-opuArkOlgi9
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 06, 2015, 07:39:00 pm
Gdzieś już widziałem ten cylinder ;D

Wożyłem kartkę papieru na połowie obwodu gładzi, tłok wszedł z oporem ale poddawał sie pod naciskiem palca.

Podobnie miałem zrobione cylindry od pana Marka Mostowego z Poznania. Może pasowanie nie jest super ciasne ale na pewno jest ok
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 06, 2015, 07:47:36 pm
Tylko on robi cylindry na połysk a ten ma jodełkę.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Grudnia 06, 2015, 08:44:13 pm
tomek, a skąd dorwałeś gumy pod szpilki.?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 06, 2015, 08:56:14 pm
Ze stolycy
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Grudnia 07, 2015, 09:01:27 am
Ciekawy projekt i jak widać po częściach nie powinien zająć długo czasu więc
zostanie Ci do wiosny poprawić hamulce. Jak poprawki i wzrost to w obydwie strony.
Nie problem się rozpędzić ale w drugą stronę warto mieć choć te 5m zapasu ;)
Może jakaś tarcza do wewnątrz bębna? Co by ukryta była i nie raziła :D
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: kaka w Grudnia 07, 2015, 09:10:48 am
ps. z czego jest dopasowana tarcza sprzęgła dajcie jakieś namiary nr kat. valeo albo z jakiego auta  :)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 07, 2015, 09:34:10 am
ps. z czego jest dopasowana tarcza sprzęgła dajcie jakieś namiary nr kat. valeo albo z jakiego auta  :)
Tajne przez poufne ;)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: kaka w Grudnia 07, 2015, 10:30:16 am
to po co jest to forum chyba żeby pomagać i ułatwiać 
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 07, 2015, 11:34:08 am
Ciekawy projekt i jak widać po częściach nie powinien zająć długo czasu więc
zostanie Ci do wiosny poprawić hamulce. Jak poprawki i wzrost to w obydwie strony.
Nie problem się rozpędzić ale w drugą stronę warto mieć choć te 5m zapasu ;)
Może jakaś tarcza do wewnątrz bębna? Co by ukryta była i nie raziła :D

Kiedyś myślałem aby pożenić obręcz od Turista z bębnem od sporta. Daje to taki efekt ze mamy mocniejsze koło i lepsze hamulce. Szprychy by się dorobiło u bartnika, tylko szkoda mi pruć felgi z kół.

W razie co mam koła od sporta, a na necie można kupić obręcze.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: rafciojawa w Grudnia 07, 2015, 11:43:06 am
Kosmo ten gaźnik wymaga jakiejś przeróbki?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: Michał w Grudnia 07, 2015, 12:36:34 pm
Gaźnik BMW R65 z pompką przyspieszenia. ;D
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 07, 2015, 12:48:56 pm
Gaźnik BMW R65 z pompką przyspieszenia. ;D

Lub R60/6

Sam gaźnik raczej nie, no chyba że kombinowanie z dyszami. Natomiast wymaga zrobienia króćca mocującego. Coś na wzór tego:

http://awoforum.pl/index.php?topic=3005.0

Z tym że ja zrobię jeszcze podkładkę termiczną z tekstolitu, tak jak to jest w originale BMW ( cześć nr 49 i 50 )

https://www.ulismotorradladen.de/uli/web/shop/Spare-Parts-Accessory-Details/BING_carburator_R505-R607.aspx

Plus takiego gaźnika to fakt że są dostępne części zamienne produkowane przez BMW, cena adekwatna do marki ale przynajmniej nie ma bubli.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 07, 2015, 12:51:51 pm
Ja mam taki gaźnik w SPORCIE, kto był na zlocie mógł popatrzeć ;)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Grudnia 07, 2015, 01:21:52 pm
Nie ma problemów z komorą pływakową i poziomem paliwa w ustawieniu pod kątem jak to w 425S ?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 07, 2015, 01:52:47 pm
Przetestuję u Przemka w przyszłym roku ;D bo u mnie to płasko
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 07, 2015, 06:22:22 pm
Tu raczej nie chodziło o wzniesienia a ustawienie komory pływakowej
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 08, 2015, 01:47:01 am
Tu raczej nie chodziło o wzniesienia a ustawienie komory pływakowej
No wiem
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Grudnia 08, 2015, 07:08:25 am
Jak będziesz uszczelniał szpilki mocujące głowicę?
Czy smarowanie pójdzie zewnętrznym przewodem?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 08, 2015, 11:12:22 am
Nastawiam się na wspawanie rurek aluminiowych, Zewnętrzny przewód to alternatywa
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 09, 2015, 09:00:10 am
Ciekawy projekt i jak widać po częściach nie powinien zająć długo czasu więc
zostanie Ci do wiosny poprawić hamulce. Jak poprawki i wzrost to w obydwie strony.
Nie problem się rozpędzić ale w drugą stronę warto mieć choć te 5m zapasu ;)
Może jakaś tarcza do wewnątrz bębna? Co by ukryta była i nie raziła :D

Co sądzisz o takim patencie?  Bęben pomalowany pod kolor motocykla, tył by się tak nie rzucał w oczy - widomo sakwy, gorzej z przodem.

(http://i.imgur.com/6h1rNFI.jpg)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 09, 2015, 04:03:54 pm
Parę zdjęć sprzęgła:

(http://i.imgur.com/43Cac7y.jpg)

(http://i.imgur.com/8qrwxY6.jpg)

(http://i.imgur.com/DGI4Ull.jpg)

(http://i.imgur.com/PrRVifm.jpg)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 09, 2015, 04:23:10 pm
A czemu jedna szpilka nie od kompletu, i śruba jakaś taka plastikowa w gó... klasie aż  nie pasuje do takiej porządnej tarczy :P
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Grudnia 09, 2015, 04:33:46 pm
tomek możesz podać wymiar tłoka
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 09, 2015, 05:12:28 pm
A czemu jedna szpilka nie od kompletu, i śruba jakaś taka plastikowa w gó... klasie aż  nie pasuje do takiej porządnej tarczy :P

Bo się K...A urwała kiedyś i zrobiłem z gwintem wewnętrzym. Na szybko do zdjęć znalazłem śrubę z guwnolitu

A w pudełku czekają nowe szpilki.


tomek możesz podać wymiar tłoka


68.45
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Grudnia 10, 2015, 07:15:13 am
A sprężyny miało być 6 a założyłeś 3??
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 10, 2015, 08:52:10 am
A sprężyny miało być 6 a założyłeś 3??

Człek złoży sprzęgło na szybko aby sprawdzić czy wszystko jest ok, nie da 6 sprężyn ( których notabene jeszcze nie ma ) che się pochwalić a tu masz  8)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 10, 2015, 09:54:34 am
Człowiek ma wyczulone oko przed konkursem zimowym. Nie wiadomo czego się spodziewać ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 20, 2015, 11:04:31 am
Ciekawy projekt i jak widać po częściach nie powinien zająć długo czasu więc
zostanie Ci do wiosny poprawić hamulce. Jak poprawki i wzrost to w obydwie strony.
Nie problem się rozpędzić ale w drugą stronę warto mieć choć te 5m zapasu ;)
Może jakaś tarcza do wewnątrz bębna? Co by ukryta była i nie raziła :D

Łukaszu specjalnie dla ciebie, projekt nowych kół.

Bęben od sporta felga 19" od KTM szprychy których jeszcze nie ma zamówie u Bartnika.

Może hamule nie będą super ale na pewno lepsze niż półbeben turista.

Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 20, 2015, 01:22:44 pm
Tomek a czy ta obręcz ma 36 otworów  :P
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 20, 2015, 04:55:29 pm
Tomek a czy ta obręcz ma 36 otworów  :P

19" x 1,85" na 36 otworów. Jedyna różnica to otwory pod nyple są o średnicy 8.2[mm] muszę Bartnika zapytać czy jest w stanie zrobić nyple o średnicy 8[mm]
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Grudnia 20, 2015, 04:59:07 pm
mam pytanie. Jaka jest grubość podkładni zabezpieczającej nr 40691

http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2589

Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Grudnia 20, 2015, 06:26:08 pm
1,05
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Grudnia 21, 2015, 07:45:18 am
Dla mnie w turiście tylny jest mocny bo jeżdżę solo,koło zawsze blokuje,a tył nie dociążony łapie uślizgi,jak co to lepiej przód poprawiać bo tu dużo do życzenia.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: rafciojawa w Grudnia 21, 2015, 10:05:28 am
Ja osobiście przetaczałem lekko bębny,tył brzytwa, a przód zobaczymy jak założę linkę ::)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Stycznia 18, 2016, 09:16:16 am
Mam pytanko. Jaki jest skok roboczy sprzęgła? Chodzi mi o wartość jaką naciskamy sprężyny. Tak z pamięci to coś około 5[mm] ale czy może to ktoś zweryfikować?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Stycznia 19, 2016, 09:19:45 am
Dobra przyjąłem 5 [mm] jako skok roboczy - czyli ile po wciśnięciu dźwigni sprzęgła ugną się sprężyny.

Rzecz w tym że gdy zastosuje 6 oryginalnych sprężyn nie będę w stanie wcisnąć sprzęgła, lub będzie mnie to kosztowało sporo siły.

Obecnie kombinuje z jakiej średnicy drutu zrobić sprężyny aby siła była porównywalna do oryginałów lecz rozłożona równomiernie na 6 punktach a nie jak oryginale na 3

Narysowałem oryginalną sprężynę i z programu wyszło mi że jej nacisk roboczy wychodzi 142N - średnica 3[mm] Mnożąc przez ilość wychodzi nam całkowita siła 426 N

Zmieniając parametry średnicy gdy wykonamy sprężynę o średnicy drutu 2.6 [mm] siła na jedną sztukę wychodzi 75N mnożąc przez 6 całkowita siła to 450 N więc nieznacznie więcej niż w oryginale.


Wnioski:

Dla potomnych co będą chcieli iść w moje ślady - Fi drutu spręzyny 2.6[mm]

p.s.

Długość przy minimalnym obciążeniu
Długość przy maksymalnym obciążeniu
Skok roboczy
Długość przy minimalnym roboczym

Są podane orientacyjne - tak na wyczucie
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: rafciojawa w Stycznia 20, 2016, 08:27:56 am
A czy zmniejszenie siły docisku nie spowoduje objawu ślizgania się sprzęgła?Chociaż przy docisku na sześć sprężyn powinno, teoretycznie być dobrze. ;)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Stycznia 20, 2016, 03:41:15 pm
Myślę, że nie tylko w teorii ale również w praktyce powinno być dużo lepiej. Rozwiązanie to powinno zapobiec falowaniu pierścienia, który jednak z czasem pod wpływem temperatury ulega odkształceniom. Posiadam taki właśnie odkształcony pierścień - może wówczas dojść do sytuacji, w której pomimo wysprzęglenia np na pierwszym biegu silnik nadal ciągnie skrzynię.. Moim zdaniem (w przypadku oryginalnych, grubszych sprężyn) problem nie leży w tym, że trzeba mocniej nacisnąć klamkę tylko w tym, że istnieje większe prawdopodobieństwo zerwania linki sprzęgła. 
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: habayusa w Marca 03, 2016, 09:38:44 am
Tomek powiedz mi jaką długość mają mieć szprychy na felgę 19 cali
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Marca 03, 2016, 03:28:35 pm
Mi wychodziło że podpasują szprychy od Sporta. ale nie sprawdzałem tego - ten temat jest troszkę oddalony w czasie, wpierw silnik.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 03, 2016, 03:53:48 pm
A nie od Turista krótkie? 8)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Marca 03, 2016, 04:20:34 pm
164mm?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: habayusa w Marca 03, 2016, 11:08:07 pm
Sportowskie na koło 18 mają 154 mm , fela 19 jest  25.4 mm większa czyli na stronę 12.7 mm ale szprychy idą po skosie więc muszą być dłuższe niż 154 tylko o ile ?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 14, 2016, 09:50:33 am
Dostałem odchudzone koło rozrządu, Te zrobiłem na CNC z tym że wysokoobrotowym wrzecionem ( 8000 RPM ) Co by temperatura w większości szła w wiór a nie w materiał. No i dodatkowo spore chłodzenie.


Sprawdziłem dodatkowo twardość koła. Najbliżej osi koło ma 40 HRC natomiast na wieńcu zębatym 45HRC oczywiście badane w kilku miejscach
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 15, 2016, 09:17:49 am
Ciekawie się prezentuje. Założyć będzie chyba łatwiej niż ewentualnie zdjąć.
Mocno pocienione więc trzeba uważać aby się nie wygięło przy wieńcu zębatym.
Będzie jak złapać ściągaczem przy piaście?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 15, 2016, 09:21:54 am
Ciekawie się prezentuje. Założyć będzie chyba łatwiej niż ewentualnie zdjąć.
Mocno pocienione więc trzeba uważać aby się nie wygięło przy wieńcu zębatym.
Będzie jak złapać ściągaczem przy piaście?

Powiem szczerze że nie pomyślałem przed frezowaniem o tym, ale jest możliwość złapania płaskimi szczękami ściągacza.

Coć za coś w tym przypadku chwyt za wieniec zębaty może faktycznie spowodować wygięcie.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Kwietnia 15, 2016, 09:30:58 am
A średnicę zewnętrzną robiłeś na wzór starego?-czy uwzględniłeś jakąś poprawkę,do czego się odnosiłeś.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Kwietnia 15, 2016, 09:34:09 am
Tomek,teraz widzę że ty stare koło wykorzystałeś,myślałem że od podstaw robiłeś nowe  ;)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Kwietnia 15, 2016, 07:50:47 pm
to koło to prawie jak Marka Krupy.. tyle, że więcej otworów czyli lżejsze bedzie.. spoko wygląda
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 02, 2016, 09:44:58 am
Jest mamy problem: Szpilka w bloku.

Szpilka była dorabiana, co można było poznać przez punktowanie szpilki w bloku. W sumie to bym ją zostawił, lecz gwint był bardzo słaby. I moje założenia były słuszne, szpilka była dorabiana bo miała gwint w bloku M12 a oryginalnie jest M10

Teraz jak powrócić do orginału?

1. Spawanie może być kłopotliwe, nawet jak rozwierce otwór do 12.5 to jego długość 24[mm] powoduje trudność w zalaniu całego otworu.

2. Mogę wytoczyć nową szpilkę z gwintem M12

3. Zastosować zestaw naprawczy, lecz nie sprężynę a tuleję   
http://www.kerbkonus.de/en/index.php
Link do katalogu : http://www.kerbkonus.de/proddb/pdfframe.php?pdf=en.ds.20&lang=en


 i ta droga chce iść ale muszę wasz zapytać czy dobrze kombinuje:

Zakładając że zastosuje tuleję i dokręcę szpilkę z momentem 35Nm to czy nie wyrwie mi wkładki?

W nacie znalazłem coś takiego ( wartości dokręcania śrub Załącznik Gwinty 1 i gwinty 2 )

- Zakładam współczynniki tarcia nakrętki i śruby na poziomie 0.10

- Klase śruby przyjmuje o wartości 10.9

- gwint oczywiście M10



I jeśli dobrze odczytuje tabelę ( załącznik gwinty 1 ) to śrubę M10 w klasie 10.9 mogę przywalić maksymalnie 57Nm co odpowiada naciskowi 39300 N

Ja będe stosował mniejszą wartość dokręcania, ale do obliczeń przyjmijmy ten warniat ( 57Nm ) jak przejdzie to reszta będzie współczynikiem bezpieczeństwa.

Patrząc na wartość siły jaką wytrzymują wkładki Kerb-konus dla typu 308 wkładka gwintu M10 wytrzyma siłę 47000 N  ( załącznik kerb-konus ) Czyli powinno dać radę. 



Ale porszę o sprawdzenie i opinię.





Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 02, 2016, 11:01:30 am
To już było przerabiane i się spisuje więc u siebie zrobiłem tak, że gwint na szpilce
zleciłem wytoczyć większy powiedzmy M10,2 0/+0,1mm oczywiście o identycznym skoku.
Taki gwint można naciąć w jednym miejscu tak jak gwintownik, żeby skrawał.
Można ale ja tego nie zrobiłem bo tokarz zrobił "potargany" gwint to znaczy dość chropowaty.
Potem rzadki olej, klucz żabka i powolne wkręcanie w zerwany otwór.
Pod spodem szmatka na opiłki i olej.
Jak się zacinało to wycofanie, czyszczenie z opiłków i od nowa.
W ten sposób gwint się nagniótł większy i trzyma, że HEJ! ;)
Szpilka niestety trochę się podrapała od klucza ale to sprawa estetyki, która nie rzutuje na funkcjonalność.

Na etapie toczenia ewentualnie można by zostawić miejscowe zgrubienie i zrobić nacięcie pod klucz płaski.
Potem to zeszlifować dremelkiem.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 02, 2016, 11:57:33 am
Z tym że ja już w bloku mam M12
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Sierpnia 02, 2016, 02:53:47 pm
Ja zaryzykowałem spawanie , wyciąłem materiał pomiędzy szpilką a otworem pod cylinder i od strony tego otworu napawałem otwór szpilki a potem to co wycięte - i nawet blok nie pękł.
Niestety blok leży kilka lat więc nie przetestowane , ale myślę że powinno trzymać.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 02, 2016, 03:37:48 pm
Z tym że ja już w bloku mam M12
Jeśli M12 jest widoczne na zdjęciu to jest jeszcze trochę mięsa.
Co ryzykujesz? Nie wyjdzie to i tak trzeba zaspawa lub jeśli
chcesz coś wstawiać tulejkowatego  to i tak trzeba poprawić gwint czyli zwiększyć M12 na ile?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 04, 2016, 08:38:04 am
Rozważyłem za i przeciw i pójdę w ślady Makowca. Zawsze jest rysyko ale kto nie ryzykuje ten .... ( w Rawiczu nie siedzi  8) )
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 04, 2016, 09:31:05 pm
Blok już po spawaniu. Wszystko ok, nie licząc tego że mimo dokładnego wyczyszczenia z porów aluminium i tak wytapiał się olej. Teraz czas na obróbkę.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 11, 2016, 10:57:16 am
Spawanie przed i po.

Z tym że blok przed spawaniem mocno nagrzałem opalarką.

No i teraz czas poczekać na wejście na maszynę. Moja zaprzyjaźniona narzędziownia ma urlop
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 11, 2016, 12:38:59 pm
Jakim spoiwem napawane?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 11, 2016, 03:05:42 pm
jeśli chodzi ci o metodę to TIG
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Sierpnia 11, 2016, 07:57:44 pm
cylinder od sporta 15,5?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 11, 2016, 08:00:18 pm
jeśli chodzi ci o metodę to TIG
Metoda OK. Pytam o gatunek drutu do spawania
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 12, 2016, 09:27:17 am
Zabij mnie nie wiem. Pewnie takie amelinium którego nie pomaluje.  Mogę się dowiedzieć, a dlaczego pytasz?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 12, 2016, 02:09:14 pm
Bo "zwykłym"  to nie wypada bo się odróżnia bardzo i badziewnie chyta ;)
Mam parę spraw do poprawek i kiedyś muszę skombinować drut lub elektrody.

Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 12, 2016, 07:17:13 pm
Generalnie za zauważyłem jakiś zmian. Podczas usuwania naddatku było ok. Zobacze jak podczas gwintowania się zachowa.
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Sierpnia 12, 2016, 10:21:53 pm
A co to znaczy zwykły drut  ;),
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 12, 2016, 10:27:06 pm
A co to znaczy zwykły drut  ;),

no chyba taki :

https://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Sierpnia 13, 2016, 08:34:52 am
Aaa !!! tera to już wiem - Łukasz, zwykłym nie można - musi być amelinowy  ;D
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 13, 2016, 08:04:55 pm
Hehe.
"Zwykły" czyli niestopowe amelinum
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: habayusa w Sierpnia 19, 2016, 09:24:48 pm
 Masz już naprawione , ale są wkrętki "HALIKOLI" nie wiem czy poprawnie napisałem . Wystarcz lekko rozwiercić , nagwintować i wkręcić wkrętkę i gotowe . Spawanie to  ostateczność . Trzeba eksperymentować i dojść do celu różnymi ścieżkami .
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Sierpnia 19, 2016, 09:51:12 pm
zdaje się, że masz na myśli  "HELICOIL"
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: habayusa w Sierpnia 20, 2016, 04:34:27 am
Jak zaznaczyłem " nie wiem czy poprawnie napisałem " ale chodzi o wkrętki redukcyjne  o małej średnicy 
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Sierpnia 20, 2016, 08:42:20 am
planuje sobie kupić do gwintu M6, awo przeważnie na takich jest skręcane więc może się sprzydać ;)
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: habayusa w Sierpnia 20, 2016, 01:16:13 pm
To jest super do naprawy gwintów przy cienkich ściankach  . Tylko takie komplety do tanich chyba nie należą . Potem można dokupić wkrętki na sztuki .
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Sierpnia 21, 2016, 11:10:25 am
Sposobów naprawy gwintów jest sporo, dla mnie ostateczność to rozwiercenie i wykonanie większego gwintu.

Już kiedyś pisałem o sprężynkach V-coli ( lub helicoli - podejrzewam że nazwa jest zależna od firmy )

http://www.fanar.pl/wp-content/uploads/oferta/katalog_v-coil.pdf

Fajna sprawa jak napisał habayusa do naprawy gwintów gdzie nie mamy za dużo ,,mięsa" w warunkach warsztatowych. W trasie już słabiej bo potrzebujemy zwłaszcza specjalnego gwintownika ( 70% ceny zestawu, i nie jest to znormalizowany gwintownik, tylko specjalny tylko pod te sprężynki - robiłem testy z drobnozwojnymi i dupa ) i wkrętaka Który dodatkowo lubi się złamać ( o pobijaku nie mówię bo można przywalić byle czym )

Dla mnie do naprawy w trasie lepszym rozwiązaniem są tulejki o których pisałem parę posów wcześniej.

http://www.kerbkonus.de/proddb/pdfframe.php?pdf=en.ds.20&lang=en

Podstawy plus to cena ( tulejki można kupić na sztuki a przy cienkiej M6 to koszt 2-3zł sztuka ) nie potrzebujemy gwintowników i wkrętaków. Wiercimy otwór i z śruby i nakrętki robimy przyrząd do osadzenia tulejki ( a jest typ że można wkręcić nakładając tulejkę na klucz imbudowy )

Mam garstkę takich tulejek w narzędziowce, zajmują tyle miejsca co kondensator. 

Osobiście polecam typ SBD 347/348 ( z racji że jest ciekościenna ) no i mają zestawy do regeneracji gniazd pod świecę zapłonową.

Powiem tak, odkąd odkryłem tulejki, to sprężynki odeszły do lamusa ( wyjątek taki co pisał habayusa )
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: habayusa w Kwietnia 17, 2019, 10:46:10 pm
Tomku co tam z Twoim silnikiem , czy prace postępują ,czy coś się zmieniło od ostatniego wpisu ?
Tytuł: Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 19, 2019, 08:28:39 am
na razie nic