W głowie ten projekt tkwił dość długo, aż w końcu głowa zaczęła dymić i kpić
Jest plan budowy nowej jednostki napędowej do mojego AWO, z tym że ma być lekko mocniejsza niż oryginał. Bardziej chyży jak to się u mnie mówi
Jakie jest założenie:
1. Podstawą zwiększenia mocy jest zmiana gaźnika z oryginału na Binga 53. Sporo tych gaźników widywałem w AWO kach będąc w Danewitz. Więc patent się sprawdził i jeździ. Nie wytyczam tu nowych ścieżek a podążam jedynie już wydeptaną.
2. Zastosowanie cylindra od Sporta - głównie ze względu na chłodzenie ale za razem na zwiększenie stopnia sprężania ( Sportowski jest niższy od Turista o 1 mm ) Tłok gorzycki. Chciałem zastosować tłok od Daciale na razie daje sobie z tym spokój.
Coś takiego miałem zamiar zrobić:
https://plus.google.com/photos/103429589878717013757/albums/5848643188297537761/5848643516096131682?banner=pwa&pid=5848643516096131682&oid=1034295898787170137573. Zastosowanie lżejszego koła rozrządu - Koło te robiłem dawno temu i w sumie przeróbkę tego koła mam przez przypadek. Czas je wykorzystać
4. Zmiana smarowania kół rozrządu
5. Koło zamachowe wyposażone w 6 sprężyn. Tu ważna informacja że nie będą to sprężyny oryginalne a a lżejszej charakterystyce. Wiem że takie próby już były i w przypadku zastosowania oryginalnych, sprzęgła prawie nie idzie wcisnąć. Ja mam zamiar uzyskać bardziej równomierny docisk, wyeliminować efekt falowania się tarcz no i cutkę odchudziłem koło. Prawdopodobnie dorobię sprężyny o mniejszej średnicy drutu.
6. Sprzęgło -patent Michała, pewnie co niektórych z Was zaciekawiła ta cześć, już mówie - będzie do wygrania w zimowy konkursie. Ale powracajac do tematu, sprzęgło Valeo przystosowane do AWO, pasuje bez przeróbek i jest o wiele lżejsze niż oryginalne. Jak mnie pamieć nie myli oryginał na półksiężycach gumowych waży 700 gram nowy typ 550 gram a owe waży 500 gram. Więc już spore zgubienie masy
7. Korpus silnika - model od sporta na tłumieniach gumowych
Z ważniejszych punktów to chyba tyle.

