Marca 14, 2025, 04:03:35 pm

Autor Wątek: Nadszedł czas na AWO  (Przeczytany 89167 razy)

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Nadszedł czas na AWO
« dnia: Marca 12, 2012, 07:13:16 pm »
Hey.

Niestety nie będę mógł wrzucić tu zdjęcia mojego Awo ponieważ duuużo wcześniej został on rozebrany w celach transportowych a i sam później zgapiłem, że warto było pstryknąć jakąś fotkę "przed i po".

Jedyne czym dysponuję.





























Cylnder na złom

Mam kilka pytań.
Czy szkło lampy jest oryginalne?

Czy w oryginale występowało takie szkiełko odblaskowe?
Oglądam tak sobie Wasze zdjęcia i nie widzę czegoś takiego a wygląda to jak by stamtąd było.





Czy filtr gaźnika jest oryginalny czy zamontowany od innego motocykla?

Jako, że zawsze zaczynam od kół tak też będzie i tym razem.
Postanowiłem, że zostanę przy oryginalnych felgach ( nie chromowanych z Allegro ) ze względu na ich dobry stan.

Dziś wyprostowałem je takimi oto narzędziami i zgodnie z regułą " nic na siłę wszystko młotkiem".




W jednym miejscu tylko był większy dzwon, jednak podgrzanie palnikiem w połączeniu z cierpliwością dało nawet nie zły efekt.



Felgi zostaną teraz wycentrowane i jeśli jeszcze będzie taka potrzeba prostowane, dopiero usunę wszystkie szprychy i do piaskowania malowania i ponownego zaplecenia. Robię tak z tego względu, żeby nie mieć przykrych niespodzianek kiedy to rafki będą już wymalowane 17 warstwami włoskiego lakieru :wink: a była by konieczność potraktowania ich młotkiem lub innym narzędziem, które mogło by zniszczyć lakier.

Nasuwają mi się kolejne pytania.
Czy felgi oraz bębny dać do malowania proszkowego czy lakierem ( dodam, że będę malował sam jak do tej pory a Awo raczej  na kolor czarny, choć po głowie chodzi mi jeszcze wiśnia ) Szprychy zapewne od Bartnika, ale czy dawać do chromowania czy w ocynku?
Z drugiej strony jeśli zdecyduję na malowanie felg oraz bębnów proszkiem to wtedy wchodzi tylko malowanie całości na czarno, więc wiśnia odpada. Drugi minus to, to że będę musiał skrobać bębny od wewnętrznej strony gdzie występuje tarcie z okładziną szczęki hamulcowej z twardego prochu.

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 12, 2012, 07:15:04 pm »
Malowanie proszkowe nie jest tylko na czarno, większość lakierni dysponuje przynajmniej podstawową paletą kolorów ral. Jeśli masz wżery po rdzy i naprawach tymi,, fachowymi narzędziami " proszkiem będzie to trudno zamaskować tylko szpachla i pistolet.
Co do skrobania z proszku to wystarczy wkleić tam taśmę zabezpieczającą proszek nie siadnie a w piecu oddzieli się od bębna.
Co do reszty niech się wypowiedzą znawcy.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 12, 2012, 07:16:40 pm »
Cytat: marjew131
większość lakierni dysponuje  przynajmniej podstawową paletą  kolorów ral.
no włańśnie i dlatego jeśli miał bym malować proszkiem to tylko czarny ponieważ przy bordowym nie miał bym pewności uzyskania tego samego odcienia koloru a z czarnym było by łatwiej.

Jeśli chodzi o przygotowanie powierzchni pod malowanie proszkowe zdaję sobie z tego sprawę, że musiała by być to ładna powierzchnia ponieważ wszystko wyjdzie po malowaniu. Jednak felgi myślę że doprowadził bym do stanu który kwalifikował by się do proszkowania. Felgi nie mają wżerów lekko jest stłuczona tylko powierzchnia po prostowanym dzwonie, ale bez problemu wyrównał bym to.

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 12, 2012, 07:20:21 pm »
może pomalować proszkiem bordo, a potem iść dobrać lakier.
Nie sądzę żeby ten sam kolor z palety aż tak się rzucał w oczy. Jest na forum parę osób, którzy mają na swoim koncie malowanie niejednego motocykla może się wypowiedzą na ten temat.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 12, 2012, 07:21:34 pm »
Nawet przy tym samym odcieniu elementy pomalowane proszkowo delikatnie różnią sie od tych malowanych "tradycyjnie " (połysk , głębia itp).
Są specjalne szpachle pod lakier proszkowy ale musi być to kłopotliwe - gdy lakierowałem moje kazali mi szukać jak najlepszych elementów bo szpachlowanie to ostateczność.
U siebie matowiłem pomalowane proszkowo obręcze lakierowałem srebrną bazą akrylową środkową część i całość bezbarwnym i wychodzi jak lakier akryl - ale czy wtedy ma to sens? , jak się obije to może tylko bezbarwny a proszkowy pod spodem wytrzyma - może?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 12, 2012, 07:22:48 pm »
Z malowaniem mam mało wspólnego, lecz pozwolę się wtrącić do dyskusji pt: akryl czy proszkowo

I powiem tak: jeśli ktoś robi jakieś własne dzieło z masą przeszczepów to jak najbardziej proszek, podobnie gdy robi się nowy motocykl.

Lecz przy renowacji zabytkowego motocykla proszek będzie trochę się gryz - motocykl lata 50 proszek technologia XXI w.

Jeśli komuś zależy nad oryginalnością to Akryl
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 12, 2012, 07:24:36 pm »
Tomek - większość żeczy z których teraz korzystamy została wynaleziona dawno dawno temu. Jnternet został "opisany" przez N. Tesle jeszcze przed drugą wojną . Patent na lakierowanie proszkowe zgłoszono w roku 1955 i w tych samych latach pojawiły się lakiery akrylowe , sadze że wcześniej było stosowane w motoryzacji lakierowanie proszkowe od lakierów akrylowych. Akryl też nie pasuje do starego motocykla - dawniej pojazdy nie były tak "błyszczące"

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 12, 2012, 07:25:39 pm »
Zwłaszcza baza szparunki i na to bezbarwny, nawet podkład rzadko stosowano.
No, ale każdy robi jak mu pasuje przecież to właściciel na nim jeździ więc maluje jak chce.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 12, 2012, 07:27:03 pm »
w sumie na lakierze się nie jeździ hehe no ale to moja opinia, ja bym dał akryl tak jak fabryka dawała
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 12, 2012, 07:28:22 pm »
Odpowiem na pytania:
Szkło fabryczne, filtr od WSK, odblask jest na miejscu tablicy. Fabrycznie szkiełko odblaskowe było w lampie. Felgi starszego typu, zmierz jaką masz średnicę przedniego hamulca by nie było niespodzianki ze szprychami. Zawory w głowicy fabryczne. Cylinder możesz wykorzystać do tulejowania.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 12, 2012, 07:29:22 pm »
Co do malowania felg zdecyduję jednak na akryl. Dzięki za podpowiedź.

Michał, średnicę przedniego hamulca? Masz na myśli bęben? Jeśli tak to od wewnątrz czy od zewnątrz? Z resztą jak by nie było zawsze mogę wykręcić te 4 szprychy ( każdą ze strony ) i zanieść do Bartnika to dorobią.
Szprychy ocynk czy chrom? Jeśli chrom a dorabiali by mi w Bartniku powiedział bym wówczas aby zrobili w stanie surowym, bo po co odciągać później ocynk?
Co co cylindra był on już kiedyś tulejowany stąd to pęknięcie gdyż tuleja zbyt ciasno weszła i rozerwała cylinder w widocznym miejscu.
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 12, 2012, 07:30:31 pm »
Chrom czy ocynk to kwestia kasy. Pytanie ile jesteś w stanie przeznaczyć.

Bartnik robi bardzo ładny ocynk, wiesz mi nie połapiesz się czy to chrom czy ocynk :d
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 12, 2012, 07:32:11 pm »
Zmierz średnicę bębna wewnątrz, starsze mają przód 160mm, tył 180mm.
Ja mam chrom i tak jak piszesz zamawiałem u Bartnika surowe. Ocynk tak czy tak po kilku latach szarzeje.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 12, 2012, 07:34:20 pm »
Na jakimś forum jeszcze była debata o tym, że chrom może pękać ze względu na to, że szprychy pracują podczas jazdy. Czy spotkał się ktoś z czymś takim?
Sam mam przy iżu chromowane choć w oryginale miały ocynk i nie zauważyłem takiego przypadku aby gdzieś schodził chrom.
Zostało mi kilka szprych od iża i jedną wygiąłem o kąt 90 st. celem sprawdzenia. Chrom nie pękł.

Średnicę zmierzę i dam znać.
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Oby remont poszedł tak szybko jak szybko uzyskuję odpowiedzi na moje pytania. Fajnie bo uczę się tego Motocykla.....
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline norbert

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Karma: +0/-0
  • http://bmw-r35.com/ --> forum bmw r2 r3 r35 r4 emw
    • BMW R2 R3 R35 R4 EMW FORUM
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 12, 2012, 07:36:50 pm »
Owszem szprychy pracująw czasie jazdy ale najdłuższa część jest sciskana a nie zginana, więc o pękanie chromu raczej nie musisz się bać.Jedynie w miejscach zagięć, ale i to jest mało możliwe. Natomiast szprychy z nierdzewki gdyby Ci ktoś polecił to owszem, lubią pękać .pozdro
_________________
Jedz tom zupe bo jak nie to smietany doleje i psu dam.
Zapraszam na forum poswięcone przedwojennym jednocylindrowym bmw ------>    http://bmw-r35.com/

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 12, 2012, 07:40:24 pm »
Raczej rozciągana a nie ściskana

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 12, 2012, 07:43:41 pm »
Właśnie kiedyś się spotkałem z szprychami ze stali nierdzewnej i wydało mi się to trochę dziwne ze względów materiałowych jakie posiada "nierdzewka".
Więc moje szprychy będą w chromie a felgi i bębny czarne akrylowe.

Z racji, że ramę mam już w całości rozebraną, porozkręcałem dziś trochę silnik. Jutro wrzucę jakieś zdjęcia. Powiem, że nie jest ciekawie....:/

aha i trochę poświęciłem czasu na doprowadzenie niżej pokazanych elementów do takiego stanu.

ps. jakość zdjęć jest jaka jest ponieważ robione są telefonem ( jakoś zawsze pod ręką )


Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 12, 2012, 07:45:51 pm »
AWO nie miał ssania, może nie potrzebnie polerujesz dźwignię.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 12, 2012, 07:47:06 pm »
Ale wstyd....
Sugerowałem się tym że ssanie było przykręcone do kierownicy.
Z drugiej strony obecność ssania wyjaśnia założony gaźnik PEGAZ, no i otwór w kierownicy ( teraz już wiem, że to kiera os SHL M11 ).
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Ostatnio zmieniony przez luKi dnia 28 Sty 2012 06:40 pm, w całości zmieniany 1 raz

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 12, 2012, 07:47:41 pm »
Dziś rozkręciłem dyfer, a właściwie rozdziewiczyłem go gdyż nikt w nim wcześniej nic nie robił.





Nie wiecie może co to za oznaczenia?




Offline norbert

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Karma: +0/-0
  • http://bmw-r35.com/ --> forum bmw r2 r3 r35 r4 emw
    • BMW R2 R3 R35 R4 EMW FORUM
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 12, 2012, 07:48:55 pm »
Cytat: makowiec
Raczej rozciągana a nie ściskana  :wink:
chyba mówimy o innych szprychach :P
Zapraszam na forum poswięcone przedwojennym jednocylindrowym bmw ------>    http://bmw-r35.com/

Offline norbert

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Karma: +0/-0
  • http://bmw-r35.com/ --> forum bmw r2 r3 r35 r4 emw
    • BMW R2 R3 R35 R4 EMW FORUM
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 12, 2012, 07:50:51 pm »
Cytat: luKi
Ale wstyd....
Sugerowałem się tym że  ssanie było przykręcone do kierownicy.
Z drugiej strony obecność ssania wyjaśnia założony gaźnik PEGAZ na którym jeździł podobno ze względów ekonomicznych poprzedni właściciel  no i otwór w kierownicy ( teraz już wiem, że to kiera os SHL M11 ). No cóż będzie do iża.:)
:) podoba mi sie Twoje podejście, nic w przyrodzie nie ginie i wszystko sie przydaje :)
Zapraszam na forum poswięcone przedwojennym jednocylindrowym bmw ------>    http://bmw-r35.com/

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 12, 2012, 07:52:18 pm »
Cytat: norbert
Cytat: makowiec
Raczej rozciągana a nie ściskana  :wink:
chyba mówimy o innych szprychach :P

Moje są rozciągane - może masz założone odlewy albo przyspawane nyple do obręczy  :wink:

Offline norbert

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Karma: +0/-0
  • http://bmw-r35.com/ --> forum bmw r2 r3 r35 r4 emw
    • BMW R2 R3 R35 R4 EMW FORUM
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 12, 2012, 07:57:31 pm »
Cytat: makowiec
Cytat: norbert
Cytat: makowiec
Raczej rozciągana a nie ściskana  :wink:
chyba mówimy o innych szprychach :P

Moje są rozciągane - może masz założone odlewy albo przyspawane nyple do obręczy  :wink:
no qrcze już sie pogubiłem:/ nie mam jeszcze złożonych kół do awo ale sprawdzałem na swoim bmx'ie gdzie mam troszkę za słabo ponaciągane, i dał bym głowe sobie obciąć że gdy naciskam na kierownice, to szprychy w najniższym miejscu ( najbliższe asfaltu ) sie wyginają bo są ściskane , ale teraz to już mi pomieszałeś :/ . ale może i szprychy są nieoryginalne bo jakieś koniczynki są na nich bite i jakieś pogrubiane po środku, kurde nie znam sie:(
Zapraszam na forum poswięcone przedwojennym jednocylindrowym bmw ------>    http://bmw-r35.com/

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 12, 2012, 08:00:29 pm »
To masz za słaby naciąg szprych lub ktoś to zrobił celowo (amortyzacja przy skokach) - dlatego w enduro i krosach stosują koła szprychowe - "pochłaniają" amortyzują część nierówności ,ale do ściskania szprychy nie ma prawa dojść(nypel "wejdzie" w dętke  ).
Faktycznie w rowerze się tak zdarzało jak piszesz ale przy tak długich i cienkich szprychach to nawet nie bedzie ona ściskana tylko następuje tzw."wyboczenie". Faktycznie w kole siłe przy nacisku przenoszą wszystkie szprychy ,te znajdujące się po przeciwnej stronie przyłożenia siły do obreczy największą , naciąg szprych w okolicy siły działającej na obręcz wręcz sie zmniejsza.

Offline norbert

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Karma: +0/-0
  • http://bmw-r35.com/ --> forum bmw r2 r3 r35 r4 emw
    • BMW R2 R3 R35 R4 EMW FORUM
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 12, 2012, 08:08:11 pm »
Cytat: makowiec
ale do ściskania szprychy nie ma prawa dojść(nypel "wejdzie" w dętke  :wink: ).

wiesz co, chyba masz racje w każdej kwestii, a te moje szprychy chyba rzeczywiście jakieś nieoryginalne bo przy ściskaniu wręcz "skracają" się tzn nyple nie wchodzą w dętkę ale w obręcz.( zrobiłem testa na gumowym wężu do wody i zachowywał się podobnie jak te moje nieoryginalne szprychy, gdy go ściskałem to się skracał, chyba też nieoryginalny jakiś :/)
warto się teraz zastanowić czy rozmawiamy o jednej szprysze jako odrebnej części koła czy o całym kole na które działają siły zewnętrzne.
w sumie nie ma to większego znaczenia bo szprychy w kole są zarówno ściskane jak i rozciągane :P,Pozdrowienia
Zapraszam na forum poswięcone przedwojennym jednocylindrowym bmw ------>    http://bmw-r35.com/

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 12, 2012, 08:16:34 pm »
To niech będzie tak jak mówisz- ale w twoim kole  .
A na jednej szprysze jeszcze nie próbowałem jeżdzić. Najlepiej wstaw sobie w koło te "oryginalne" węże gumowe.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 12, 2012, 08:20:23 pm »
Tak czytam i nasunęła mi się sugestia. W końcu w kołach podczas jazdy jest spora siła odśrodkowa. Zapewne ma ona też wpływ na rozciąganie szprych.

Statycznie jak sprawdzałeś w rowerze tej siły nie było.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 12, 2012, 08:22:46 pm »
Może założycie sobie temat o szprychach?

A tak wtrącając się między wiersze, coś tam z awo działam, wyszkiełkowałem kilka części, szykuję ramę do piaskowania, składuję elementy dla saneba do chromowania i składa się też kupka z częściami do cynkowania.
Wrzucił bym jakieś zdjęcia z chęcią, ale niestety każda taka próba kończy się komunikatem że moja odpowiedz nie może być wysłana gdyż jest to spam. Więc pozostaje mi poopowiadać..................... 
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline norbert

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Karma: +0/-0
  • http://bmw-r35.com/ --> forum bmw r2 r3 r35 r4 emw
    • BMW R2 R3 R35 R4 EMW FORUM
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 12, 2012, 08:25:35 pm »
Cytat: hckosmo
Tak czytam i nasunęła mi się sugestia. W końcu w kołach podczas jazdy jest spora siła odśrodkowa. Zapewne ma ona też wpływ na rozciąganie szprych.

Statycznie jak sprawdzałeś w rowerze tej siły nie było.
więc ... równowaga w kole powinna być zarówno w momencie statycznym jak i dynamicznym a co za tym idzie wszystkie siły muszą się równoważyć i od tego właśnie są szprychy.Dlatego ( zaznaczam -według mnie ) część szprych jest ściskanych a część rozciąganych,nieliczne zapewne nie są ani ściskane, ani rozciągane.gdy naciśniemy na koło od góry, szprychy na górnej i dolnej krawędzi będą ściskane, natomiast na bocznych rozciągane, dlatego według mnie ta rozmowa to udawadnianie sobie że moja racja jest mojsza ;)
ps . luKi poopowiadaj coś ;)albo spytaj kosmo co i jak, ja kiedyś próbowałem się z kimś przywitać i miałem to samo, wystarczyło zmienić troszkę tekst i poszło.
Zapraszam na forum poswięcone przedwojennym jednocylindrowym bmw ------>    http://bmw-r35.com/