Kwiecień 18, 2024, 02:56:15 am

Autor Wątek: Wiosenny remont 2013:)  (Przeczytany 15032 razy)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Wiosenny remont 2013:)
« dnia: Marzec 22, 2013, 09:11:48 am »
No i nadszedł ten moment, od kupna zrobiłem kilka km wokół komina i zacząłem grzebać. Okazało się, że silnik ma problemy z odpalaniem, czasami omyka kopka startera itd.. Wnioski jak kupujesz ładne to tylko ładnie wygląda.
Po zdjęciu głowicy, cylindra pomierzyłem pierścienie:
I luz 0,55
II luz 0,75
III luz 1, tłok almotowski, denko od spodu fioletowe, sworzeń oj cieniutki (rozwiercany), grubość ścianki ok 2mm.
Wnioski takie, że rozbieram całkowicie silnik i robię po swojemu. Remont będzie dosyć długi (małe dzieci, trawnik itd:) ), ale dam radę (chyba:)  )

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2013, 06:45:59 pm »
Dzisiaj wyjąłem silnik. Proszę o weryfikację.
Trochę będę zawalał forum zdjęciami, ale to mój pierwszy remont AWO ;)

Czy ten cylinder był już tulejowany (myślę, że nie???)?


Przebarwienia na denku tłoka (Almot)





Tak wygląda docisk (niepokoją mnie te przebarwienia)




Tarcza ma spory luz na wielowpuście


Odma







W miarę mocy przerobowych będę rozbierał dalej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2013, 06:48:44 pm wysłana przez wadmed »

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2013, 01:17:55 pm »
cylindry bez nacięć na żeberkach miały tak aluminium, sprzęgło się troszkę ślizgało dlatego tak to wszystko wygląda moje jedno też tak miało, tłok 68,95 jak cylinder jest mało wyrobiony to można jeszcze się podratować 69,00 z almotu 

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2013, 09:49:51 am »
Udało się kupić tłok gorzycki 68,45 z pierścieniami i sworzniem (śred. we. 14mm:)
Mam pytanie gdzie dać cylinder do tulejowania i wał do sprawdzenia i ew. naprawy.
Głowicę oddaję po świętach do http://www.glowiceolejnik.pl/.
Łożyska już przyszły dziś może podjadę po uszczelnienia.

Offline mustang

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2013, 02:22:13 pm »
Ja wały od lat daję tu wysyłkowo również jak dla mnie jeden z lepszych w wielkopolsce

http://www.dor-mar.na7.pl/index.html
Siódmego dnia Bóg stworzył motocykle i widział że były dobre

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2013, 01:06:22 pm »
Wał idzie dokładnie tam.
Cylinder do montażu tulei idzie też do Poznania do Mostowego.

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2013, 10:53:39 pm »
wadmed mógłbyś napisać coś o tulejowaniu tuleja do aluminium czy tuleja w tuleji 

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2013, 08:31:21 am »
W sumie nie spytałem. A jak lepiej?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2013, 02:29:40 pm »
Dzięki pomocy telekonsultanta ;) rozebrałem skrzynię.
Kilka fotek.




Wytarcie koła (chyba od starego łożyska)




Co myślicie o uszczelce X zamiast o-ringu w tym miescu



Gdzie można kupić tę uszczelkę
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2013, 02:34:15 pm wysłana przez wadmed »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 03, 2013, 02:48:02 pm »
JA mam zamocowany X-ring, lecz niestety nie odbyłem jeszcze jazd testowych
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 03, 2013, 06:12:10 pm »
Wiem, że dostałeś go od Franka. Jutro jadę po uszczelnienia to podpytam, podobno są w stanie wykonać każde uszczelnienie, może jakaś seria, myślałem o materiale z Vitonu. Dowiem się jaka jest minimalna seria. Tak samo zapytam o uszczelnienia do przedniego zawieszenia.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 03, 2013, 07:45:21 pm »
Szukam kogoś kto dorobi mi tulejki pod koła (mają już spory luz).

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3986
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 04, 2013, 07:16:39 am »
Gdzie można kupić tę uszczelkę

SD, Gumex.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 04, 2013, 09:27:39 am »
Wadmed- sprężynka może i do wymiany ale to zazębienie za ciekawie nie wygląda,a to uszczelnienie z SD to i tak do szlifowania bo jak zwykle trochę się wymiar przewalił.A jak już tyle rozebrałeś to tulejki obowiązkowo do wymiany i zwróć uwagę na wytarcie wodzika.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 04, 2013, 09:44:21 am »
Dziś porobię zdjęcia i wrzucę w celu weryfikacji:)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2013, 01:50:27 pm wysłana przez wadmed »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 04, 2013, 06:30:41 pm »
Ja też będę brał od nich mam niedaleko to podjadę.

Teraz obiecane zdjęcia wodzików:






Wyjaśniło się chyba dlaczego koło zębate od strony napędu dyfra jest tak wydarte. Mam luz między tym kołem a następnym (ktoś zakładając nie dobił go, co widać na zdjęciach.
Jeszcze posprawdzam dystanse wg instrukcji

Tu widać luz:



A tu zjechane koło

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 04, 2013, 11:26:38 pm »
Wodziki wyglądają jak tyle co opuściły Suhl. Pierwsza klasa drugi rząd! Gdyby nie wyrobienie kół to można by przypuszczać że ta skrzynie nigdy nie jeździła.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3986
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 05, 2013, 08:36:31 am »
Wyjaśniło się chyba dlaczego koło zębate od strony napędu dyfra jest tak wydarte. Mam luz między tym kołem a następnym (ktoś zakładając nie dobił go, co widać na zdjęciach.
Niewielki luz tam może być.

A tu zjechane koło

Miałeś podkładkę między łożyskiem a tym kołem?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2013, 08:47:29 am »
NIE, ale według rysunku tam nie powinno być podkładki, a według katalogu jest.
Teraz moje pytanie bo w katalogu są różne grubości podkładek do wydystansowania skrzyni a na rysunkach w dziale SKRZYNIA są tylko 1mm.
Jak powinna być wydystansowana skrzynia???

Znalazłem stronę:
http://www.hexagon.biz.pl/oferta/podkladka-dystansowa-p-133.html
Mają od ręki, sprzedają na sztuki.

Potrzeba
nr kat. AWO 41866 - 17x24
nr kat. AWO 41868 - 22x30
nr kat AWO 42740 - muszę pomierzyć.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2013, 09:41:37 am wysłana przez wadmed »

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3986
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2013, 10:47:44 am »
Wczoraj właśnie złożyłem całą choinkę wałka zdawczego, tak że teraz już nie zmierzę dokładnie.
Na moje oko mogła mieć 0,5-0,7mm grubości.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 08, 2013, 10:41:50 am »
Po demontażu silnika okazało się, że mam urwaną jedną śrubę trzymającą dekiel rozrządu, czy kombinować samemu z wykręceniem, czy dać to do jakiegoś zakładu (jakiego?)
Następne pytanie to gwint w obudowie skrzyni (od dekla) mam zerwany w jednym otworze, czy zaspawać i zrobić drugi czy jeżeli da radę to "przedłużyć" gwint jeżeli da radę (jest to ten otwór co dochodzi do otworu wałka zmiany biegów.

Kupiłem te tulejki co napisał Kosmo hmm, nie jestem z nich zbyt zadowolony (jakieś takie, nie podobają mi się), szukam innych na wzór oryginalnych, może coś się uda dobrać innego.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2013, 10:44:25 am wysłana przez wadmed »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2013, 03:36:42 pm »
Z gwintami poradzisz sobie tak:

http://www.fanar.pl/katalogi/v-coil.pdf

http://www.kerbkonus.de/


Ten drugi sposób potrzebuje więcej ,,mięsa" aby wkręcić, lecz nie musisz mieć specjalnego gwintownika. Napisz jakie rozmiary gwintów cię interesują, może będe maił takie tulejki.

Urwane śruby wyciągniesz specjalnymi przyrządami ( coś na wzór lewego gwintownika który idzie po stożku ) Kupisz to w dobry sklepie z narzędziami


A z tulejkami co ci się nie podoba? u mnie śmiga aż miło sprawdzone w boju Tanie jak barszcz.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2013, 06:44:21 pm »
W ruch pójdzie wiertarka dremel i gwintownik powinno się udać.
Co do tulejek to nie ma rowków smarujących, średnica nie jest taka sama, są dzielone bez trzpienia prowadzącego to fika. Mam zamówione takie jak mają być jak przyjdą to się podzielę opinią.
W tej chwili będzie mała cisza bo czekam na części od fachowców a to może potrwać:)

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 448
  • Karma: +0/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2013, 07:49:12 pm »
kiedys taką śrube chcialem rozwiercić i okazało się że wykręcila się z drugiej strony pod wpływem obrotów wiertła.
Do zerwanych srub sa specjalne wykrętaki czy jak się to nazywa, nawiercasz i wkręcasz to z lewym gwintem, ale nie zawsze sie udaje tym wyjąć śrubę.
ja bym to olał, to tylko jedna śruba, jest ich tam sporo, reszta powinna trzymać.
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2659
  • Karma: +5/-3
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2013, 09:06:18 pm »
A później ta jedna śruba gdzieś daleko od domu Cię oleje !
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 10, 2013, 01:44:02 am »
jak toś ma frezarkę to można podjechać małym frezem i próbować to atakować a potem tym

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.narzedzia4u.pl/galerie/w/wykretaki-do-srub-3-3-19_1359.jpg&imgrefurl=http://www.narzedzia4u.pl/index.php?p1263,wykretaki-do-srub-3-3-19-0mm-topex-14a110&h=400&w=600&sz=69&tbnid=EK6cNdZWNuBtLM:&tbnh=79&tbnw=119&prev=/search%3Fq%3Dwykr%25C4%2599taki%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=wykr%C4%99taki&usg=__V_dwkH8td8XzSlJh2tNI4P3Rsbk=&docid=rX6xbBoGOXs-bM&hl=pl&sa=X&ei=pqdkUamICczXsgactYH4DA&ved=0CEEQ9QEwAA&dur=396

wiertarka daje marne efekty i łatwo zboczyć z wyznaczonej drogi szczególnie w aluminiowych korpusach

co do zerwanego gwintu jeżeli jest na tyle mięsa wokoło to jeśli jest to śruba fi6 to bierzemy pręt gwintowany fi10mm (lub każdą inną śrubę która mamy z tego wymiaru) wiercimy w nim otwór 5mm gwintujemy pod 6 wychodzi tulejka obustronnie gwintowana

http://cbt.net.pl/oferta/wkladki,

potem zerwany gwint przerabiamy na gwint 10mm tylko zatrzymujemy się na 2 gwintowniku wkręcamy tulejkę powinno ciasno siąść, potem poprawiamy gwint 6 w środku gotowe jeśli jest mało mięsa zostaje heli cola analogicznie kupujemy heli kole fi6, gwintownik 7,2mm gwintujemy wkręcamy sprężynkę można śrubokrętem, lub prętem z nacięciem potem ułamujemy koniec i gotowe, jak ktoś robi tego więcej można kupić maszynkę która od razu gwintuje i wkręca helicole

szerzej o tym sposobie http://awoforum.pl/index.php?topic=2905.0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2013, 09:05:55 am wysłana przez hckosmo »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 10, 2013, 09:13:49 am »
Tulejki mają ta wyższość nad spręzyną że można zabrać w trasę i wrazie W naprawić gwint. Jedynę czego potrzebujemy to wiertło o odpowiedniej średnicy.

Spręzynka potrzebuje mniej miejsca do regeneracji gwintu lecz musimy mieć gwintownik M "cóśtamcóśtam"

Zaleta powyższych zastosowań jest to że po regeneracji mamy cały czas ten sam gwint jak w orginale.

Zwróc uwagę że w silniku gdzie przykręcona jest skrzynia są w orginale właśnie takie tulejki.

Ja w swoim silniku, praktycznie wszystkie gwinty w deklu przednim mam po regeneracji spręzynkami V coli.

Napisz jaki gwint chcesz zregenerować a może akurat będe posiadał taki zestaw regeneracyjny.



Co do tulejek, to ja sobie dorabialem trzpień do wciśnięcia. Natomiast tulejka posiada miejsca gdzie wciska się olej
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Wiosenny remont 2013:)
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 10, 2013, 09:27:59 am »
Te stożkowe wykrętaki z lewym gwintem są dobre jeśli śruba nie jest zbyt mocno zapieczona i jest dość gruba ścianka w śrubie po wywierceniu otworu pod wykrętak. Gdy śruba ciężko idzie a ścianka jest cienka stożek wykretaka rozpycha śrubę i im większą siłą go wkręcamy tym ciężej idzie śruba , im jest urwana głębiej tym gorzej.
Da się ręczną wiertarką wywiercić urwaną śrubę i nawet nie raz uratować gwint , wiercąc centrycznie coraz większym wiertłem do średnicy otworu z gwintem a potem (wydłubujemy - wykruszamy) pozostały gwint ze śruby nieraz wygląda on jak te "sprężynki " do regeneracji gwintów.
Potrzebna cierpliwość i spora wprawa (sam się za to nie zabieram  :) ) ale starsi majstrowie z dawnych lat nieraz takie rzeczy robią.