Sierpień 15, 2018, 05:17:53 am

Autor Wątek: Święty czas na AWO  (Przeczytany 7067 razy)

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Święty czas na AWO
« dnia: Grudzień 25, 2014, 12:17:02 pm »
Witam. W końcu zabrałem się za awo T i mam  parę pytań;
1. Jak zdemontować wałek rozrządu wraz z łozyskami
2. Pytanie co do cylindra u mnie jest jakiś pierćcien w górnej części tulei ma tak być czy ktoś tak zrobił.
3. Jakie łożyska zastosować w klawiaturze ( u mnie jest wprasowana tuleja mosiężna)
4. Znacie jakiś zakład w mojej okolicy Wodzisław Śląski który szkiełkuje ijakie sąkoszty takiego zabiegu?
5. Co robić z wałem regenerować czy kupić nowy z allegro?
Zdjęcia dodam póżniej  aż opanuje zmnieszarke zdjęć

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1906
  • Karma: +2/-1
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2014, 02:33:29 pm »
Wit,wałek wyciągam długą łyżką od zdejmowania opon,wyciskam go do góry zapierając za garbik wałka przy dolnym łożysku tylko na karter podkładam kawałek blachy alu aby rozłożyć nacisk na karter,próg na cylindrze musi być i powinien mieć odpowiedni wymiar po założeniu uszczelki pod głowicę,temat łożyskowania klawiatury był szeroko omawiany,musisz trochę poczytać,co do wału to jak bieżnie pod łożyska nie wytrzepane totalnie,to regeneracja,a ja w tym temacie polecam zacnego fachowca Cykora.Ale decyzję musisz sam podjąć.

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2014, 03:34:52 pm »
1

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2014, 03:55:54 pm »
Dzięki sona46 wałek udało się  wyciągnąć  tak jak napisałeś dzięki. Rozebrałem głowice i okazał się że jedna prowadnica jest uszkodzona wydechowa i mam pytanie dlaczego te prowadnice są luźne? Można je zstąpić prowadnicami pasowanymi na ciasno? Jak widać na zdjęciu mam pęknięcie głowicy pomiędzy gniazdem a świecą ale nie jest głębokie także myślę że nie będzie z tym problemu 

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2014, 03:56:34 pm »
.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2067
  • Karma: +4/-1
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2014, 04:20:30 pm »
Cylinder fabryczny, odrzutnik oleju na wale do wyrzucenia, i głowica według mnie do wymiany- jest tam wstawiona stalowa wstawka z gwintem. Ciężko to naprawić.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2014, 06:04:14 pm »
Cylinder fabryczny, odrzutnik oleju na wale do wyrzucenia, i głowica według mnie do wymiany- jest tam wstawiona stalowa wstawka z gwintem. Ciężko to naprawić.
Cylinder fabryczny? czyli taki pierścień jest fabrycznie?? posiadam tuleje i na niej  niema takiego jest jednolita!
Odrzutnik był luźny odkręcony.

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2014, 06:04:37 pm »
.

Offline kaka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2014, 01:50:33 pm »
ja miałem ten sam problem z głowicą luźne prowadnice po dorobieniu nowych nie było osiowości koszt robocizny przekraczał kupno nowej

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2166
  • Karma: +4/-2
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 31, 2014, 06:19:16 pm »
1. Jak zdemontować wałek rozrządu wraz z łożyskami

Można sposobem jakim zrobiłeś lub specjalnym przyrządem. Dokumentację do tego przyrządu znajdziesz tutaj:

http://awoforum.pl/index.php?topic=2766.0

Czasami zdarzyć się może że tylne łożysko zostanie w bloku, wtedy proponuje sposób na mokrą gazetę: drzesz gazetę na kawałki, moczysz je i wkładasz w otwór łożyska. Gdy nie będzie już miejsca ubijasz poprzez wałek i młotek, i znów nakładasz do pełna. Po pewnym czasie ilość papki jest tak duża że łożysko powoli zaczyna się wysuwać, aż w końcu wypadnie. Sposób skuteczny ale troszkę żmudny ( w porównaniu do ściągania łożyska ściągaczem np. )

3. Jakie łożyska zastosować w klawiaturze ( u mnie jest wprasowana tuleja mosiężna)

W oryginale są igiełki. Poszukaj w katalogu części. podana jest średnica i długość oraz ich ilość.


5. Co robić z wałem regenerować czy kupić nowy z allegro?

Ja jestem zwolennikiem regeneracji starych oryginalnych części. I tą drogę Ci rekomenduje
Zdjęcia dodam póżniej  aż opanuje zmnieszarke zdjęć
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2015, 04:24:13 pm »
jakie zdanie macie na temat firmy arimot korzystaliście z usługi regeneracji wału ???

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2067
  • Karma: +4/-1
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2015, 05:10:08 pm »
Jak na razie mogę Ci polecić regenerację wału u Cykora z forum i w Poznaniu u Olachowskiego  http://www.dor-mar.na7.pl/firma.htm
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2166
  • Karma: +4/-2
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2015, 07:36:50 pm »
Również rekomenduje w/w osoby.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:49:07 pm »
No i kicha. Dzisiaj  rozebrałem dyfer i oto efekty:
-wyrobione siedziska łożysk ataku
-oś ataku od strony krzyżaka zmiażdżony
- talerz dyferencjału z wyłamanymi zębami
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2015, 09:31:36 pm wysłana przez hckosmo »

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:52:13 pm »
.

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:52:51 pm »
.

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:53:13 pm »
 .

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:53:34 pm »
.

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:54:43 pm »
.

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 05, 2015, 10:55:55 pm »
.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2166
  • Karma: +4/-2
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 06, 2015, 09:40:24 pm »
No i kicha. Dzisiaj  rozebrałem dyfer i oto efekty:
-wyrobione siedziska łożysk ataku
-oś ataku od strony krzyżaka zmiażdżony
- talerz dyferencjału z wyłamanymi zębami

To faktycznie jest kicha. Najlepiej szukać nowego dyfra.

Ten można jeszcze zregenerować ale za dużo to już nie da. Powiem tak, gdyby był sezon w pełni, i nie miałbyś innego dyfra to jak bym zrobił tak:

wyrobione siedziska łożysk ataku
- Łożyska wkleiłbym na dobry klej ( Loctite itp )
oś ataku od strony krzyżaka zmiażdżona
- Oś podpiłowałbym pilnikiem, tak aby weszły zabezpieczenia. W sumie zabezpieczenie składa się z dwóch półksiężyców, a po montażu są one schowane, więc ryzyko wypadnięcia jest małe. Ewentualnie bym napawał
talerz dyferencjału z wyłamanymi zębami
- nic z tym nie zrobisz. Zostaw jak jest

Powodem takiego stanu dyfra jest nieumiejętny demontaż. Prawdopodobnie ktoś kiedyś podczas demontażu skrzywił wałek ataku i poharatał obudowę, lub coś się poluzowało i łożyska zaczęły hulać. A zęby padły prawdopodobnie od luzów ataku / złego luzu międzyzębnego ( czyt. za ciasno )

Jakie łożyska miałeś w dyfrze?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2015, 10:32:25 pm wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Karma: +0/-2
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2015, 10:16:07 pm »
ja dodam tylko tyle że widziałem już takie dyfry po eksploatacji na smarze zamiast oleju 

Offline kaka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 07, 2015, 04:47:22 pm »
ja miałe to samo z dyfrem wyslizgene siedzenia na łozyska dałem tokarzowi by roztoczył i wstawił stalową tuleje teraz jest nie do zdarcia ale i tak gra nie warta świeczki na bazarze ostatnio widziałem w fajnym stanie obudowy po 80zł apropo co do zakładania na kleju nie był bym za tym dosyć duże obciążenia przenoszone są na tych łożyskach nawet jak jest dobrze ustawiony atak względem talerza

Offline kaka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 07, 2015, 04:50:00 pm »
oczywiście jak ktoś daje łożyska zwykłe nie pływające(Q dzielone) jak w moim przypadku

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 07, 2015, 05:43:05 pm »
Łożyska były fabryczne ale  tak jak piszesz  hckosmo  ktoś kiedyś musiał demontować atak i poharatał obudowę a te wyłamania zęby dyfra mogą być spowodowane też luźnymi łożyskami na atku.
Pytanko do was ekspertów  :) u mnie jest dyfer 27/7 mam turisa 57 podejdzie dyfer 35/6?
Ma ktoś do sprzedania obudowę a najlepiej komplet ??

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2166
  • Karma: +4/-2
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 07, 2015, 09:59:02 pm »
Z częściami to słabo, jak ktoś ma to trzyma na czarną godzinę, bo części do Awo jest mniej niż do np. rusków. Szukaj na serwisach aukcyjnych, często się pojawiając i czasem nawet w realnych cenach.
Z ciekawości przepatrzyłem swoje zapasy i mam podobny dyfer jak twój ( też wyłamane zęby na talerzu ) i jeszcze jedną obudowę która raczej prędzej nadaje się na kwietnik niż do regeneracji ( twoja przy niej to miód malina )
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wit569

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 50
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 07, 2015, 10:31:43 pm »
Obudowa nie aktualna wygrzebałem u wujka, nie jest to fabryk ale dużo lepsza od tamtej.
Jakby ktoś miał dyfer z turisa to bym sie pisał a jak nie znajdę to wkładam ten co mam.

Offline kaka

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 150
  • Karma: +0/-0
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 09, 2015, 02:16:05 pm »
to to samo

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2166
  • Karma: +4/-2
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 11, 2015, 11:12:21 am »
Różnica polega na szerokościu szczęk hamulcowych i trzpieniach rozpychających szczęki ( są dłuższe niz w T )

http://awoforum.pl/index.php?topic=46.0

W ostatnim poście ładnie to widać, szczęki i te dwa trzpienie.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1906
  • Karma: +2/-1
Odp: Święty czas na AWO
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 13, 2015, 07:49:38 am »
No i szerokości pierwszych dyfrów,czego doświadczyłem ostatnio przy składaniu Turista,gdzie się okazało że mając dwa tylne koła żadne nie pasowało do nowszego dyfra,który odstawał od piasty ładnych parę milimetrów,okazało się że oba koła były do wczesnych dyfrów,ale da się to złożyć prawidłowo,trza tylko wtoczyć się w deklu dyfra tak aby zabierak koła osiadł głębiej.