Czerwiec 21, 2018, 02:51:39 am

Autor Wątek: Awo Turist 1960 rok  (Przeczytany 7524 razy)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Awo Turist 1960 rok
« dnia: Listopad 26, 2015, 04:04:31 pm »
Zakładam nowy wątek bo mam doprowadzić Turista znajomego do stanu używalności. Rama z oryginalną tabliczką zgodne z nr na silniku 1960 rok. Znajmy chciał go sprzedać bo pracuje za granicą ale namówiłem go że pomogę miarę możliwości go skompletować. Tym bardziej że obok u mnie w garażu stoi jego młodszy brat Sport. Braki są i to te co do tanich nie należą.
Dzisiaj zdobyłem przedni błotnik ale ma ucięte mocowania na plus to że jest w oryginalnym malowaniu ze szparunkami, nie był skracany i ma trzy nity. Również tylne koło już jedzie ciekawe w jakim stanie. Podstawka centralna jest bez tych blaszek w kształcie muszli. Tylny błotnik jest z zawiasem ma tylne pałąki ale nie ma tych od góry nie wiem czy tak ma być czy one nie miały być od bagażnika. Jeśli coś nie będzie dostępne oryginalne nie będę na siłę sztukował z czterech kawałków tylko w miarę dostępności kupię wyrób współczesny.
Braki:
- przednie zawieszenie kpl ze szklankami i chorągiewkami
- lampa kpl
- bak
- tarcza z szczękami do przedniego koła
- puszka narzędziowa( kupię replikę),
- uchwyt akumulatora (kupię replikę)
- kierownica z uchwytami (kier. kupię replikę)
- kolanko 30mm plus cygaro długie jak w Sport
- klamki kierownicy mam ale te starsze więc założę takie
- lampa tylna (kupię replikę jak od sporta)
- guma siedzenie, linki, szprychy, inne. (wyroby współczesne)
- sprężyny, odboje i szklanki suwaka (współczesne)
O Sporcie coś się już dowiedziałem ale Turist jest mi mało znany więc ostrzegam będę dużo pytał.

Offline Easy Rider

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2015, 06:05:01 pm »
Cześć! Co nie wiesz to pytaj.
Na początek - napisałeś "Tylny błotnik jest z zawiasem ma tylne pałąki ale nie ma tych od góry nie wiem czy tak ma być czy one nie miały być od bagażnika." Otóż były dwie możliwości. albo bagażnik, na który montowane było siodło (opcjonalnie) albo taki dodatkowy pałąk przychodzący nad błotnik (obejmujący błotnik po zewnętrznej stronie), do którego było montowane siodło (do niego 2 śruby i 1 do błotnika). Zdjęcia znajdziesz w internecie.
Co do przedniego zawieszenia - jeśli chcecie w miarę szybko wyjechać z garażu, po prostu tymczasowo wstawiłbym inne, a w międzyczasie szukał oryginalnego, które ani tanie, ani łatwodostępne nie jest.
Powodzenia!

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2015, 09:22:47 pm »
Właśnie przeglądałem materiały i zauważyłem że jest i bagażnik z pałąkami do ramy i sam pałąk. Jest to od czegoś zależne np od rocznika?
Czy były wersję bez bagażnika?
Kolejna sprawa to widzę w niektórych ramach przy suwaku od strony dyfra dwa uszy u góry i na dole u mnie tego nie ma.
Potrzebuję zdjęcie z mocowaniem baku tym na dole bo ktoś sobie to uciął.
Brakuje mi przy siedzeniu uchwytu ze śrubą które idzie do sprężyny, podejrzewam że też trzeba będzie dorobić.
Urwała się podstawka pod akumulator ten trójkąt z dziurami ale i tak widzę że nieoryginalny ,może ktoś podałby wymiary oryginału.
Mocowanie pompki u góry mam talerzyk ale na dole jest coś w rodzaju szpica też widać ślady spawarki więc albo jest złe albo odpadało i ktoś wzmacniał.
Na razie mam urwanie głowy w pracy i nie mam za bardzo czasu pogrzebać w garażu. Może jutro wrzucę jakieś fotki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2015, 09:36:47 pm wysłana przez marjew131 »

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2015, 10:24:34 pm »
1.Co do pałąków to były różnice w mocowaniu siedzenia pasażera,albo na błotniku-wtedy zastosowano wzmocnienie błotnika,albo na  bagażniku,który miał własne podparcie,trzeba patrzeć po roku produkcji.
2.Uszy są do mocowania kibla :)
3.koledzy podpowiedzą jak było dalej,.
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline Easy Rider

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2015, 12:38:45 pm »
skoro motocykl ma takie braki, a rama jest kombinowana, cięta, to może lepiej pomyśleć o customie?? Żeby nie było - nie popieram niszczenia zabytków celem przerobienia czy rozbierania całych motocykli zabytkowych na części, ale jeśli zostało "coś", a nakład pracy jest baaardzo duży, aby przywrócić sprzęt do pełnej oryginalności, wtedy nie mam nic przeciwko, żeby zrobić np. bobbera na bazie AWO czy innych. Wasza decyzja.

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2015, 02:27:17 pm »
Rama nie wygląda na ciętą podstawka pod akumulator przerdzewiała pewnie od kwasu te dwa brakujące uchwyty to od kosza więc nie było ich oryginalnie. Jedynie to małe dolne mocowanie baku ktoś odciął i poprawił mocowanie pompki to u góry. Na razie kompletuję nie wiem jaka będzie decyzja właściciela ale znając życie i tak zgodzi się ze mną.
Przyszedł przedni błotnik super stan jak na te lata oryginalne szparunki tylko te odcięte uchwyty. Gdybym miał tylny w takim stanie to nie było by mowy o lakierowaniu i nowych częściach. Kupiłbym bak w oryginale i inne oryginalne części.Nie jestem zwolennikiem odnawiania wszystkiego stare rzeczy mają duszę i jest ich coraz mniej.  Chociaż zobaczymy jaki znajdę bak.
Sona dzięki za zdjęcia.
Potrzebuję wymiarów uchwytów błotnika.



« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2015, 02:53:14 pm wysłana przez marjew131 »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2015, 07:12:35 am »
Uchwyty błotnika to typowy płaskownik 20mm,zadzwoń o 14 będe w garage to ci zmierzę bo mam na półce błotnik,otwory lepiej wiercić po założeniu na moto bo różnie z tym bywa  ;)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 02, 2015, 09:35:40 am »
Od południa już będę w drodze i nie wiem czy dam rady zadzwonić, może zapiszesz gdzieś to się odezwę koło piątku.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 02, 2015, 11:19:12 am »
Zrobię zdjęcia i z wymiarami jutro wkleję.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2015, 07:43:21 am »
Płaskownik 20x4
-odległości mierzone od rantu błotnika;
-tylny pałąk od strony płetwy-265-wszystkie wymiary do środka otworu
-przedni pałąk-260
-środkowy-długość całkowita-75
-odległość do pierwszego otworu-43
-odległość do drugiego otworu-67
Na gotowo bym zrobił środkowy pałąk,a boczne otwory bym dopiero wiercił po zamocowaniu do goleni i boczne pałąki nie nitować przed przymiarką bo mogą wyjść przekoszenia,boczne najlepiej skręcić śrubami,dopiero wytrasować otwory do goleni i dopiero na gotowo nitami.

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2015, 01:37:40 pm »
Sona śrubka zamkowa zamiast nita  też ładnie wygląda  :)
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2015, 02:03:58 pm »
Dzięki za pomiary, powiedz jaka jest odległość pomiędzy otworami przykręcanymi do goleni wtedy będę mógł  przynitować.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2015, 07:22:31 am »
Rafał,jeśli się decydujemy na śrubki na stałe to oczywiście że zamkowe,trochę pracy pilniczkiem i jest ok,a wcześniej łeb trza ładnie obtoczyć ;),a co do wymiaru między otworami,ooo to już wyższa matematyka 67-43= ;D

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2015, 01:26:00 pm »
Nie o to mi chodzi, żeby przynitować pałąki i dołem się nie rozchodziły to można by zrobić tymczasowy dystans pomiędzy dolnymi otworami pałąków czyli odległość pomiędzy uszami na goleni. Nie wiem jak to inaczej napisać.

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 05, 2015, 08:12:21 pm »
Błotnik już się robi teraz siedzenie gdzieś zginęło połączenie z (dwa płaskowniki i śruba) pomiędzy sprężyną a ramą siedzenia. Może ktoś by to zmierzył bo nie chcę na oko dorabiać.

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2015, 08:37:48 pm »
Kolego bazę masz,a w schemacie masz obraz jak to wygląda.Ciężko jest to z wymiarować  jak jest to zamontowane pod siedziskiem,chyba że ktoś ma to luzem.Nie bądź leń zrób to sam!!!!heeee
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2015, 08:43:41 pm wysłana przez rafciojawa »
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 15, 2015, 09:50:58 am »
Przyszedł dekiel koła dobry?  jakiś za mały m się wydaje, piasta 180 ale ta jakaś szpara między deklem a piastą.




Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:07:12 am »
Tarcza kotwiczna wyglada na Awo T,pokaż zdjęcie co tam widać w środku piasty.

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:14:14 am »
Prawdopodobnie masz tarcze od pierwszej wersji Turista,ja też taką miałem.Z ponownym jej zbyciem raczej nie będziesz miał problemu :D
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:34:43 am »





Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:39:52 am »
W piaście brakuje misek i uszczelnień i dziwne że się opiera?-zakładałeś ze szczękami?-może szczęki nie takie

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:41:53 am »
Teraz widzę że tarcza kotwiczna chyba mniejsza nie ma czasem 160mm jak pisze Rafał?

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:46:10 am »
Zakładałem tak jak jest na ośkę, dzisiaj przyszło więc chciałem na szybkiego przymierzyć i widzę szparę może głębiej ma wejść? Po południu będę sprawdzał dalej.
Mikołaj przyniósł paczkę z biżuterią na cztery motocykle oczywiście wszystkiego nie mieli np nakrętek koronkowych patyków suwaków itp

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:48:39 am »
To koronkowe na patyki dokładam do wysyłki ;)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 15, 2015, 10:50:53 am »
Dzięki Sona
Zmierzyłem tarczę i ma ok 175mm myślałem że na 180mm piastę będzie ok >:(

Taki sygnał chyba będzie ok?

« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2015, 10:57:05 am wysłana przez marjew131 »

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 21, 2015, 12:24:47 pm »
Przyszły kolejna paczka tym razem od kolegi Sona, jeszcze puszka narzędziowa i sprężyny suwaków których nie ma na zdjęciu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2015, 12:35:03 pm wysłana przez marjew131 »

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 21, 2015, 12:33:53 pm »
Przyszła też skorupa lampy ciekawe czy oryginał T. czy przeróbka ze Sporta może ktoś coś zauważy.



Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 21, 2015, 12:37:39 pm »
Oryginał jeszcze starszy model uchwyt na linkę przełacznika

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 363
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 21, 2015, 12:53:10 pm »
Doszła też klawiatura ze sprężynami, dekielek klawiatury, podnóżka pod nogę, ładna piasta tylnego koła i kranik.
Awo Turist to droga zabawka teraz to widzę ale nikt nie mówił że będzie łatwo ani tanio   ::)











« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2015, 12:55:51 pm wysłana przez marjew131 »

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 21, 2015, 02:04:15 pm »
Piasta ładna,ale czy nie krzywa,nabij łożysko i zakręć piastą czy nie bije!!Ja też się cieszyłem kiedyś zakupem,pomalowałem i przy centrowaniu okazało się że dupa, szmelc.
Andrzej skąd masz te nakrętki koronkowe?Na oko widzę że to nakrętki sztyc?
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)