Grudzień 12, 2018, 02:30:24 am

Autor Wątek: Awo 425 Turist reaktywacja  (Przeczytany 1520 razy)

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Awo 425 Turist reaktywacja
« dnia: Marzec 25, 2017, 05:47:51 pm »
Witam Wszystkich

Jakoż że remont trwa pełną parą, a jest on robiony od zera, będę tutaj wrzucał moje spostrzeżenia remontowe no i pytana do Was, mam nadzieję że mi pomożecie.
Z pierwszych spostrzeżeń Awokowych widzę że jest sporo literatury warsztatowej, ale jak dla mnie mało konkretów.
Przeszukując Forum i internet nie znalazłem odpowiedni na przykład na poniższe pytania  :-\

- prawidłowy luz poosiowy wału?
- luz i pasowania zaworów w prowadnicach głowicy?
- materiał prowadnic głowicy?
- materiał gniazd zaworowych?
- luz promieniowy koników w głowicy?
- prawidłowy luz tulejki, prowadnicy wałka napędowego pompy olejowej, jej materiał?

Co do kolejności podkładek i dystansów podczas osadzania wału już doszedłem chyba do prawidłowej kolejności, poniżej moja rozkmina tego tematu.

Po umyciu i wyczyszczeniu bloku i słoneczka, oczywiście po regeneracji wału wykonujemy następujące czynności:

Rozszlifujemy bieżnie starych łożysk wału, tak aby wał przesuwał się w nich swobodnie.

Montujemy w karterze zeger tylnego łożyska

Nagrzewamy gniazdo łożyska do 100 stopni C.

Montujemy w karterze stare tylne łożysko (to do sprzęgła) to rozszlifowane

mierzymy dystans jaki jest pomiędzy zewnętrzną bieżnią łożyska a krawędzią przylgni kapki zamykającej łożysko od strony sprzęgła ( u nie było 2,2 mm)

mierzymy pierścień wystający z kapki zamykającej łożysko (ten nacięty na krzyż) u mnie było 2,0 mm

Jak widzimy samo łożysko ma już 0,2 mm luzu teraz jak damy uszczelkę pod kapkę grubości 0,2 mm ten luz wzrośnie do 0,4 mm !!!

Ja dałem podkładkę dystansową 0,4 mm tak żeby ten luz łożyska w gnieździe zniwelować do zera. Jak na uszczelkę przyjdzie jeszcze szczeliwo bzie git.

Na bieżnię łożyska dajemy podkładkę i zamykamy na razie bez uszczelki kapką (nie przykręcać śrubek M4 na chama bo pogniemy kapkę (chodzi tylko o dopchnięcie łożyska do zegera).

U mnie tylne łożysko swobodnie dawało się przesuwać w gnieździe stąd ten zabieg docelowe będzie wklejone na klej loctite.

Wkładamy wał (wał ma przykręcony odrzutnik oleju i założoną grubą podkładkę dystansową na gorąco, wchodzi luźno bo łożysko ma rozszlifowaną wewnętrzną bieżnię.

Do słoneczka wkładamy stare rozszlifowane łożysko przednie, nagrzewając je uprzednio do 80-100 stopni C.

Nagrzewamy w karterze gniazdo słoneczka

Wkładamy słoneczko w jego prawidłowej pozycji (tak aby kanały smarujące się pokrywały)

Przykręcamy śrubami M6 z momentem 6 Nm na krzyż.

Zakładamy czujnik zegarowy na końcówkę wału z przodu, zerujemy go, podnosząc wał mierzymy luz poosiowy jaki ma pomiędzy tylnym łożyskiem a łożyskiem osadzonym w słoneczku.

Ja miałem 0.25 mm i teraz pytanie ile powinien mieć??? w Junaku ma 0,05- 0,1 mm, im więcej tym więcej hałasu z silnika później.

Ten luz niwelujemy podkładką wkładaną pomiędzy grubą podkładkę dystansową wału a wewnętrzną bieżnię łożyska słoneczka, (jest ona umieszczona w katalogu części oznaczona jako wymagana po remoncie wału).

Jutro postaram się wrzucić parę fotek.

Po ustaleniu wszystkiego co i jak z luzem przechodzimy do montażu wału na nowych łożyskach, ten etap opiszę jutro.



Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2017, 07:17:22 pm »
Wał w bloku ustala tylne łożysko. Dajesz tam blachę odrzutnika. podkładkę falistą i koło zamachowe. Taki luz jak masz można zostawić.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2017, 09:07:35 pm »
Super, gratuluję fachowego podejścia i chęci podzielenia się wiedzą  z całym forum. Uważam, że tak właśnie powinno być. Szlifowane łożyska też stosuję w celu ustalenia grubości podkładek dystansowych np. w dyfrze  łożyska 303, które maja takie same wymiary jak Q303.. Wracając do dystansowania wału korbowego silnika, to zauważam duże rozbieżności obróbki bloku, stożków wału i koła zamachowego oraz tylnego  dekla (tego z uszczelniaczem) osadczego tylnego łożyska, dlatego ustalanie luzu osiowego wału należy wykonywać indywidualnie i każdorazowo.. Ponieważ podkładka falista jest bardzo sztywna (skutecznie zsuwa kolo zamachowe ze  stożka) i nie ma możliwości stosowania podkładek falistych  o różnych wysokościach (zwłaszcza niższych) ja wywaliłem odrzutnik i podkładkę falistą stosując w to miejsce  stalowe podkładki dystansowe.Zachowując jednocześnie luz osiowy na zimnym silniku na  poziomie  0,2 mm. Od strony odrzutnika występuje tylko ta gruba podkładka.. Stosując dystansowanie wału od strony słoneczka takie rozwiązanie  długo nie wytrzyma, bo duże siły wzdłużne przesuwające wał do przodu występują podczas wysprzęglania.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2017, 09:34:14 pm »
 "Ponieważ podkładka falista jest bardzo sztywna (skutecznie zsuwa kolo zamachowe ze  stożka) i nie ma możliwości stosowania podkładek falistych  o różnych wysokościach (zwłaszcza niższych"
Pierdoły
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2017, 09:36:41 pm »
OK, no to od początku.

Szukam odpowiedzi jaki luz poosiowy wału przewidziała fabryka, robiąc remont od zera warto to wiedzieć.

Stwierdzenie "wydaję mi się, że taki i taki luz będzie OK" to trochę mało, jak na ilość potrzebnych roboczogodzin żeby to poprawić.

Odrzutnik oleju (duża płaska podkładka która jest pomiędzy tylnym łożyskiem wału a podkładką falistą) pełni rolę, jak sama nazwa wskazuję "strażnika" co by za dużo oleju nie lało się nam na Simmerring uszczelniający wał od strony sprzęgła.

Chyba każdy wie co się stanie kiedy on puści.  :'(

Faktycznie łożysko tylne (to od sprzęgła jest łożyskiem ustalającym wał, BAZĄ, dlatego trzeba przyłożyć wszelkich starań aby ono było naprawdę bazą, a nie ruchomą częścią.

Sprężysta podkładka pomiędzy odrzutnikiem oleju wspomnianym powyżej, a kołem zamachowym ma za zadanie odciągać wał w kierunku sprzęgła.

Jej brak to katastrofa w pozycjonowaniu wału.

Sam wał musi mieć luz na moje nie większy niż 0,1 mm (jak na razie nie wiem jaki przewidziała fabryka). Dlaczego? A no właśnie, dla tego, że na wysokich obrotach wał ma tendencję do pływania "rozłażenia się na boki" po to właśnie jest luz i podkładka sprężysta, która ten luz kompensuje z wolnych do wysokich obrotów wału.

Warunek - -> zamurowane na amen, na stożku koło zamachowe, od którego ta sprężysta podkładka się "odpycha".

Biorąc powyższe sprężyna falista odciąga wał w stronę sprzęgła, wciskając sprzęgło siła działająca przeciwnie musi pokonać siłę podkładki sprężystej, zanim cokolwiek oprze się o słoneczko.

Wierzcie mi siła wycisku sprzęgła jest niczym w porównaniu do siły potrzebnej do spłaszczenia podkładki falistej  ;)






Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2017, 09:39:56 pm »
Rozbierając fabryczne silniki trafiłem też dwie podkładki faliste.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2017, 09:46:46 pm »
"A ja Panie to miałem Awo, co miało dwie rury wydechowe, ten Pana to jakiś wybrakowany".

Sorry nie mogłem się powstrzymać  :D

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2017, 10:11:49 pm »
 ;D ;D ;D ;D
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2017, 10:15:44 pm »
Nierzadko po ustaleniu wału w tylnym łożysku jedna podkładka falista to za mało.
Często trzeba wytoczyć zwykła jako dodatek a wcześniej sprawdzić na plastelinę jak głęboko
siada koło zamachowe i czy ugina podkładkę.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2017, 11:14:18 pm »
A mnie ostatnio weszła tylko jedna podkładka o grubości 1 mm

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2017, 11:24:41 pm »
Jeżeli nie ma problemu, to dlaczego tyle kół zamachowych ma rozwalony stożek i nacięcie pod wpust. W załączeniu podaję fotę przetłoczonego odrzutnika, który za chwilę uległby uszkodzeniu i wskoczył w łożysko i jak myślicie dlaczego?

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2017, 11:30:59 pm »
Luzu osiowego nie znajdziesz w instrukcji, bo w oryginale to zadanie realizuje podkładka falista.

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2017, 11:34:22 pm »
Fabryka zastosowała podkładkę falistą w celu zapewnienia pewnego zamocowania czyli w praktyce podkładka falista przy dokręcaniu koła zamachowego ma się ugiąć a nie spłaszczyć  i w ten sposób połączenie jest sztywne .
Powstały luz  może być nawet do 1.5 mm pod warunkiem że podkładka się poddała została ugięta i dociska odrzutnik.
Jedyny luz jaki jest to taki w jakiej tolerancji są wykonane łożyska,
Tak jak pisze Cykor najlepiej jest sprawdzić na plastelinę  podkładka ma się ugiąć czyli skasować luz.
Jeżeli zostanie całkowicie spłaszczona to koło zamachowe nie będzie pewnie zamocowane na stożku i nie będzie pewnego zamocowania w konsekwencji dojdzie do ścięcia klina.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 02:27:10 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2017, 11:41:13 pm »
Tak jak pisze Marek Krupa w przypadku gdy podkładka falista się nie ugięła to podkładka odrzutnika nie jest dociśnięta i się obraca i wyrabia.
Skutkiem tego jest wyrobienie powierzchni wału pod łożysko tylne 6207 i wał pływa w łożysku.
Potem goście radełkują czopy w celu zapewnienia odpowiedniego pasowania .
Metoda radełkowania ma skutki uboczne bo zmienia się współosiowość i taki wał jest ciężko wycentrować
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2017, 11:45:01 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2017, 08:58:35 am »
Oczywiście, że nie polecamy punktowań, radełkowań i  mega klejów. Jeszcze raz piszę, że gdybym miał dostęp do podkładek falistych o różnych grubościach, to dobrałbym odpowiednią pracującą przy małym ugięciu i zapewniającą pozycjonowanie wału. Stosując przeszlifowane łożyska i klasyczne podkładki dystansowe luz osiowy można dokładnie  zmierzyć i ustawić. Ważną sprawą jest też dociśnięcie zewnętrznej bieżni łożyska do pierścienia segera. Oczywiście instrukcja napraw nie podaje  grubości podkładki pod dekiel znów kłania się łożysko o oszlifowanej tym razem bieżni zewnętrznej. Brak tego docisku będzie powodował wybijanie gniazda łożyska w bloku, co też w AWO występuje często. A teraz śmigam do Łodzi na obchody 45 lecia klubu  Number One.
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 09:00:53 am wysłana przez Marek Krupa »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1997
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2017, 11:20:54 am »
W piątek mam nadzieję,że znalazłem producenta podkładek falistych,ale rozmów jeszcze nie prowadziłem,zawsze mnie też wkurzał brak dostępu do nich na rynku,dostępne w S.D to porażka.A osiując wał czemu nikt nie pisze o ustaleniu korby centrycznie w cylindrze   

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2017, 11:51:46 am »
Poniżej fota z mierzenia luzu poosiowego wału.
Żeby pomiar był idealny, zegar powinien być porządnie zamocowany do bloku silnik



Dalej zdjęcie z założoną na wał podkładką niwelującą luz wału u mnie wyszło 0,1 mm



A tutaj widać moją "zmęczoną" kapkę zamykającą łożysko od strony sprzęgła




« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 12:18:06 pm wysłana przez Pankol »

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 26, 2017, 12:15:22 pm »
A tu poniżej jeszcze jedna ciekawostka

Koła rozrządu bez zaznaczonych znaków  ???



Ma ktoś fotę, co by po niej można policzyć gdzie zaznaczyć znaki względem wpustu na kliny?
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2017, 12:18:39 pm wysłana przez Pankol »

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 26, 2017, 01:08:05 pm »
Widzę , że składasz stary typ silnika ze wspólcześnie produkowanym wałem .
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 26, 2017, 01:52:21 pm »
Ten luz który mierzysz na przeszlifowanych łożyskach poosiowo musi być choćby minimalny żeby przy skręceniu słoneczka nie zaciskało wału.
A jak pisze sona 46 dlaczego nikt nie pisze o ustaleniu korby centrycznie w cylindrze -bo jest tam za mało luzu żeby manewrować wałem wszystko ustala się do tylnego łożyska które jest bazą.
Pomiędzy główką korby a tłokiem luz jest na tyle  duży  który zapewnia prawidłową współpracę i nie dopycha tłoka do ścian tulei.
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 26, 2017, 01:56:04 pm »
Jeżeli chodzi o znaki to tak od ręki  naszkicowałem ;D
Duże koło 3 ząb od pionu .
Małe koło 12 wnęka od pionu .
Może to coś Ci pomoże ;)
Lubię zapierdalać

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 26, 2017, 05:03:26 pm »
Dzięki za szkice, bardzo się przydadzą!

Tak, składam stary silnik ma dość niski numer zaczyna się 40 XXX.
Wał założyłem współczesny, bo mój to była istna padaka, na nic się już nie nadawał.

Pomimo krytyki ja śmigam na wałach IFA / FEZ na MZ'kach, jak dla mnie spisują się świetnie.
Poza tym ktoś już wymienił w tym silniku stare słoneczko na nowe nie miałem za bardzo wyjścia.
Zresztą jakoś bardziej ufam temu rodzajowi smarowania, w starym wystarczyło że puścił jeden z Simmerring'ów i już po smarowaniu wału.

Co do ustawiania korbowodu względem środka cylindra, moim zdaniem jeżeli bazą jest zeger tylnego łożyska, a wał ma wymiary takie jak powinien mieć to wszystko powinno pasować.
O ile oczywiście tylne łożysko siedzi przy zegerze a nie gdzieś w połowie drogi do sprzęgła.  ;)
Przecież korba na wale może się przesuwać na boki kilka dych, tak żeby się sama dobrze ustawiła w cylindrze. Tłok na sworzniu również może pływać na boki nie widzę tutaj żadnego zagrożenia.
Żeby docisnąć tłok jedną stroną do cylindra wszystko musiało by być nieźle kopnięte.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 26, 2017, 05:59:25 pm »
Oczywiście z wyśrodkowaniem korby nie ma problemu. Są jednak inne np.  zakładanie nowego słoneczka do starego  bloku musi być poprzedzone ich  pomiarami  (czy nie ma owalu). Na całe szczęście materiał bloku jest dużo lepszy niż słoneczka. Stosując patent z wciskanym na słoneczko  stalowym pierścieniem pozbywamy się problemu na amen. Proponuję również po częściowym oszlifowaniu 3 śruby słoneczka wkręcić od strony wału. Wówczas  na 2 zastosujesz po 2 nakrętki, a na 3 klej lub zabezpieczenie. Oryginalne wkręcanie śrub w aluminium  jest takie sobie. Jakie nie będę pisał, żeby znów nie złościć fanów oryginalności.

Online wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 26, 2017, 06:43:50 pm »
O ile wały IFA w MZ są OK to w AWO to porażka, było o tym.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 26, 2017, 09:03:29 pm »
Pojeździmy zobaczymy

Dam Wam obiektywną opinię po jakimś czasie użytkowania.
Ja też uważam że co oryginał to oryginał, między czasie będę polował na zdrowy egzemplarz.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 26, 2017, 10:10:07 pm »
A ile było tych negatywnych opinii dotyczących chińskich walów? Może problem wibry wynika z innego zarysu stożka pod koło zamachowe, a ściślej z jego niedokładności  na kole. U mnie z kilku kół tylko  jedno  dobrze siada na tym wale.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 26, 2017, 11:18:37 pm »
Pankol - fotki jako uzupełnienie szkicu habayusy.
Co ciekawe trafilem u mnie jedno duże koło także bez znaku. Pewnie na tej samej zmianie było robione co Twoje :)
Awokado 28%

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1997
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 27, 2017, 07:07:01 am »
Też mam koła bez znaków,widać nie były to pojedyńcze przypadki,a co do tego że tłok pływa na boki to ok,ja tylko uczulam nad sumiennością i fachowością wykonanych prac przez fachmanów do których oddajemy nasze wały i cylindry,to że składany wał został prawidłowo złożony jak i wyprostowany korbowód to jedno,ale szlif cylindra to drugie i w cale nie jest powiedziane,że został on dokładnie wykonany względem bazy cylindra,składając wał do silnika i zakładając cylinder dobrze jest jednak sprawdzić,czy aby na pewno chodzi idealnie w osi cylindra w całym zakresie pracy korby,a to gwarantuję że nie zawsze tak jest,mówimy wtedy że tłoki puchną,są złe,a tak naprawdę nie koniecznie tak jest.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 27, 2017, 04:13:24 pm »
Dzięki za foty.

Brak znaków na kołach miał pewnie zmusić domorosłych mechaników do wizyty w autoryzowanym warsztacie IFA  :D

Co do stożka na wale IFA obstawiam że to koła nie trzymały wymiaru.
Materiał koła jest bardzo miękki łatwo uszkodzić gniazdo klina i powierzchnię stożka wewnętrznego.

Z kilku kół które miałem w ręce 99% miała mocno uszkodzone powierzchnie prawdopodobnie przez złe osadzenie na wale.

U mnie po dotarciu koło siedzi jak zamurowane.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 27, 2017, 05:13:38 pm »
W przypadku osiowości to ważne  są  płaszczyzny  osadzenia  na bloku i cylindrze. Zwłaszcza płaszczyzny cylindrów często są wykonane "na skos". Dzięki za potwierdzenie problemu z mocowaniem koła zamachowego. To może ktoś odpowie w czym problem.