Koło jeszcze czeka na swoją kolej.
Mam ciągle nadzieję, że uda mi się kupić to z nitowanym zabierakiem.
Próbowałem wstawić i spasować dyfer do koła i ... szczęki hamulca nie wchodziły do wewnątrz koła.
Okazało się, że tu również poprzedni właściciel wstawił jakieś większe szczęki - prawdopodobnie od Iża 56.
Rozmontowałem.
Używane szczęki idą już do mnie.
Pytanie nr 1: ktoś z Was wymieniał okładziny (głupie pytanie, bo z pewnością tak)
Podpowiecie proszę jak podejść do tematu?
Zamierzam wypiaskować zbiornik paliwa.
Zdarłem część starego lakieru (3 warstwy) i na powierzchni zbiornika jest dużo wżerów.
Pytanie nr 2: czy po wypiaskowaniu pokryć wżery szpachlą czy lepiej zrobić cynowanie ?
Pierwsze jest szybsze i tańsze, drugie lepsze i droższe.
Co wybrać ?
Przy okazji zbiornika będę też piaskował ramę.
Wyrwane są uchwyty mocowania puszki narzędziowej, więc dorobię coś takiego i przyspawam.
Zdjąłem tabliczkę znamionową, w 80% zniszczoną. Muszę kupić nową.
Pytanie nr 3: których elementów ramy nie piaskować?
Na pewno wnętrza główki, ale czy wewnętrzne części uchwytów suwaków można czy nie?
Chciałem również zachować oryginalny korek wlewu paliwa, który był nieco spłaszczony.
Od spodu nie było do niego dojścia, więc musiałem całość rozebrać.
Rozdzieliłem górną i dolną część, żeby można było postukać młoteczkiem od spodu i nadać fabryczny kształt.
Gdyby ktoś się zastanawiał z jakich części składa się korek:
Dolną część dam do piaskowania.
Górną do polerowania i chromu.
Na razie tyle.