Wczoraj zająłem się dyfrem.
Jak to wygląda:
- obudowa nieco wyszczerbiona od kilku niezbyt delikatnych demontaży

- wałek atakujący ma wyszczerbienie, więc muszę kupić nowy
- talerz jest w dobrym stanie. Ale podczas obracania coś delikatnie ociera, więc albo to nadłamany ząb z ataku, albo łożysko. Tak czy inaczej muszę rozebrać.
- były 2 łożyska na ataku: jedno skośne (7204), a drugie proste (303K). Oba chyba radzieckie jak wynika z napisów. Wsadzony był też dystans pomiędzy nie – okazało się, że to była wewnętrzna tulejka z łożyska podobnego do 303K.
- od strony kardana była taka tuleja wsunieta w obudowę dyfra. Nie widziałem czegoś takiego na schemacie, więc nie wiem czy dorabiana, czy oryginalna..
- reszty elementów nakładanych na wałek atakujący BRAK (zabezpieczenia, nakrętki gwintowanej, …)
- radosny twórca tej wersji Frankensteina ożenił również szczęki hamulcowe z Iża do Awo. Zastąpił sworzeń na którym opierają się szczęki jakimś większym. Żeby go zamocować, nagwintował otwór w osłonie i w obudowie dyfra i wkręcił tam ten sworzeń. Jeden wielki pasztet.
Przejrzałem wątki n.t. dyfra, ale nie znalazłem odpowiedzi, więc zapytam…
1) jak zdemontować talerz?
Próbowałem zwyczajnie go ściągnąć, ale nawet nie drgnął.
2) czy ma ktoś może jakąś fotkę na której są elementy składowe wałka atakującego?
Patrzyłem na schemat w katalogu i zagubiony jestem jak dziecko we mgle.
3) Wg schematu, na wałku atakującym są zamontowane 2 łożyska składane z 2 połówek. Czy są to 2 łożyska skośne Q303 ?
Gdzie teraz można w przyzwoitej cenie je dostać ? Macie jakiś namiar?
Widziałem je w cenie ok 180 PLN, więc chyba coś „paczę” nie tak.
Na Youtubie znalałem filmik ze składania dyfra i tam człowiek zamontował na wałku ataku jedno łożysko z wałeczkami od strony kardana (nie wiem jakie to) oraz dwa łożyska proste od strony dyfra. Więc już nie wiem, czy te łożyska mają być skośne, czy proste, czy dwa czy trzy…
Filmik poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=NYiD3_19KQw4) gdzie można dostać taką nakrętkę kontrującą ściskającą wałek atakujący, oraz element na który jest ona nakręcana: widać to na filmiku w 10.14 min? Na Betcher niet

5) czy oddać wyszczerbienia na obudowie dyfra do jakiegoś spawania / uzupełniania? Chciałbym zatrzymać te obudowę. Jest z rocznika, ma bardzo niski numer (poniżej 7000), więc szkoda byłoby ją wyrzucać.
6) czy oryginalny sworzeń szczęk hamulca jest tylko wsunięty w otwór w obudowie, czy są tam jakieś dodatkowe elementy, które go stabilizują?
Wsunąłem oryginalny sworzeń w ten nagwintowany teraz otwór. Wsunął się nieźle, ale ma delikatny luz, jakieś 0,3mm. Sworzeń ma od dołu i u góry wyżłobienie. Czy tam się montuje jakąś blokadę ?
7) z jakiego materiału można dorobić podkładkę pod dyfer? Oryginalna jest poharatana i stara.
P.S. Przepraszam za tę masę podstawowych pytań… po prostu nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w tematach w dziale Garaż...