Kwiecień 27, 2018, 08:41:08 am

Autor Wątek: Regeneracja głowicy  (Przeczytany 6970 razy)

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Regeneracja głowicy
« dnia: Luty 04, 2011, 02:45:15 pm »
Panowie chce zregenerować głowice ale nie wiem gdzie. Na allegro znalazłem ofertę pana Jacka T. czy ktoś robił coś u niego. Proszę o opinie.

http://moto.allegro.pl/item490723546_simson_awo_glowica.htm
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2141
  • Karma: +4/-2
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2011, 02:47:28 pm »
zależy gdzie mieszkasz. Ja swoją robiłem w Poznaniu
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2011, 02:47:58 pm »
Chodzi mi głównie o jakość. Koło mojego miejsca zamieszkania nie mam jakiegoś dobrego punktu do motocykli, są tylko takie które robią głowice do aut w których drogo sobie liczą. Więc pozostaje mi tylko wysyłka obejmująca cały kraj. Ty jesteś zadowolony z regeneracji w Poznaniu?
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2141
  • Karma: +4/-2
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2011, 02:51:54 pm »
powiem ci tak: regenerowałem głowicę ponad rok temu, od tego czasu awo był w ciągłym użytku, praktycznie jeździłem nim w każdy dzień ( czasem tylko 5 km a czasem 200 )

Teraz podczas zimowej konserwacji sprawdziłem szczelność zaworów i ssący po 10 minutach jest zwilżony na 1/3 obwodu, wydechowy lekko się zwilżył na około 1/4 obwodu. Być może jest to powodem nagaru który dostał się między gniazdo a zawór i wystarczy go usunąć. Narazie tak zostawię i zaplanuje sobie docieranie zaworów na najbliższą okazję remontu.

powiem ci co miałem robione i ile zapłaciłem:

- nowe gniazda zaworowe
- nowe zawory ( odchudzone grzybki i hartowane indukcyjnie końcówki - praktycznie po roku nie widać wyrobień )
- nowe prowadzenia z brązu
- regeneracja powierzchni stykowej głowicy z cylindrem
- regeneracja śrub ustalających luz zaworowy

całość mnie wyszła 300

jeśli jesteś zainteresowany to pisz. Acha oto fotka głowicy po regeneracji


jak widzisz powierzchnie stykową miałem troszkę zgwałcona przez nieumiejętne zdejmowanie przez poprzedniego właściciela lecz dzięki regeneracji i zastosowaniu dobrej jakościowo uszczelki nie było kłopotu z utratą ciśnienia

zapoznaj się jeszcze z tym linkiem
http://simson_awo.postuj.pl/uszczelka-gowicy-forum353.html
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 04, 2011, 02:53:52 pm »
Zapodaj zdjęcie rozebranej głowicy,cos poradzimy.

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2011, 02:54:24 pm »
Dzwoniłem do tego Pana  Powiem szczerze, że jestem do końca przekonany o fachowości zabiegu. Wszystko dokładnie tłumaczy przebieg technologiczny jak i wszystkie zabiegi, łącznie z opisem materiałów i wytłumaczeniem czemu takie a nie inne. Pytałem jaki będzie koszt regeneracji mojej głowicy - wymiana zaworów(Paradowscy), nowe twarde gniazda (nie trzeba dodawać uszlachetniaczy do paliw bez ołowiowych) , dorobienie prowadnic - powiedział cenę 350zł. Puki co wstrzymam się, jeżeli nic nie znajdę sprawdzę jakość usług w/w Pana

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2011, 02:54:36 pm »
Właśnie wysłałem do tego Pana 2 głowice do sporta i cylinder do szlifu. Pod koniec miesiąca powinno być gotowe (ferie). Jak tylko przyjdą części wszystko ładnie sfotografuję i opiszę  Zresztą tutaj można już co nieco zobaczyć http://www.motocyklejacka.pl/regeneracjaglowic.html

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2011, 02:56:44 pm »
W tej cenie Pan Stybaniewicz robi głowicę z gniazdami i prowadnicami z brązu BA 1054
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2011, 02:57:17 pm »
Zastanawiam się czemu wszyscy chcą poprawiać fabrykę i robią prowadnice i gniazda z brązu. Oryginalnie te elementy były żeliwne. Zresztą gdyby gniazda i prowadnice z brązu były takie idealne to montowali by je też seryjnie w samochodach a jakoś tego nie widzę. A jeśli już mowa o cenach, to mnie remont głowicy kosztował ok. 50 zł (nowe zawory, gniazda, prowadnice) i trochę czasu.

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2011, 02:57:54 pm »
Wolę jednak żeliwko. Przy dobrze wykonanym zaworze prawdopodobieństwo zatarcie jest takie same jak w przypadku brązu.

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2011, 02:58:23 pm »
Brąz był popularny w Junakach,a z tego co wiem to Stybaniewicz regeneruje
głowice do Junkersa dla ortodoksów junakowych,co nie zmienia faktu,że głowica od Junaka osiągała taką temperaturę,iż lepszym rozwiązaniem na gniazda jest brąz z uwagi na podobną rozszerzalność termiczną w stosunku do aluminium.Przy właściwej technologii montażu żeliwo też zdaje dobrze egzamin zwłaszcza w Awo.

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2011, 02:59:05 pm »
Stybaniewicz regeneruje różne głowice, nie tylko do junaków, a od kiedy stosowanie brązu jest czymś gorszym niż żeliwo?? Cadyx daj mi namiar na PW gdzie można dostać w takiej cenie gniazda zawory i prowdnice.
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Karma: +1/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2011, 02:59:45 pm »
Cadyx - prowadnice montują seryjnie - podobno w Golfie i napewno w BMW bo od tego właśnie dorwałem, czyli coś w tym jest. Od BMW są też fajne zawory, długość podobna do AWO (około 1 mm różnicy) , w ssącym trzeba tylko grzybek zmniejszyć, i trzonek mają 7 mm(Cykor coś dla Ciebie  ), niestety trzeba dorabiać nowe zamki.
Ma ktoś może namiary gdzie można wysyłkowo kupić brąz BA 1054 w małych ilościach??

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2011, 03:00:19 pm »
Seneb przecież nie napisałem,że brąż jest gorszy niż żeliwo,na pewno odznacza się mniejszą trwałością.

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2011, 03:02:13 pm »
Z trwałością żeliwa się zgodzę, szczególnie gniazd zaworowych w awo, w swojej głowicy nie wymieniałem ich bo były nadal w super stanie.
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2141
  • Karma: +4/-2
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2011, 03:05:18 pm »
u mnie żeliwne były wytrzaskane do granic możliwości. Teraz śmigam na brązie. Za kilka lat sie odezwie w tym temacie i porównamy trwałość.

Może brąz wygrywa dostępnością, lub lepszymi właściwościami skrawalnymi? żeliwo się w końcu kruszy i pyli. A sama trwałość jest pewnie podobna.
Też bym wolał obrabiać brąz niż żeliwo
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2011, 03:05:47 pm »
Ja też podejrzewam, że brąz jest łatwiej dostępny niż odpowiedniej jakości żeliwo no i oczywiste, że łatwiej go obrabiać.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Karma: +1/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2011, 03:06:40 pm »
Nie wiem jak z dostępnością ale obrabialność żeliwa (takiego jak na prowadnice) w stosunku do brązu jest dużo lepsza , nie obrabiałem żeliwa na gniazda do samochodów z instalacją gazową, to jest podobno twarde.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2011, 03:07:10 pm »
Brąz na gniazda zwłaszcza w mniejszych ilościach(BA 1054)wcale nie jest tak łatwo dostępny.Swego czasu chciałem z niego wykonać prowadnice i musiałem zadowolić się BA 1032.

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2011, 03:07:42 pm »
Kolega Krzysiek zastosował takie prowadnice z mercedesa M102 czyli silnik 2,0 i 2,3 benzynowe w dieslu są te same ale krótsze. Regenerował głowicę sam i koszt takich prowadnic jest znikomy.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 04, 2011, 03:08:15 pm »
W moim silniku od kilku sezonów hulają prowadnice żeliwne od ursusa 360 po małej obróbce. Na razie nie słychać by tam działo się coś niepokojącego.
Koszt takiej fabrycznej prowadnicy zamykał się pomiędzy 4-5 zł.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 04, 2011, 03:08:41 pm »
Otwory ósemki?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Karma: +1/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 04, 2011, 03:09:08 pm »
Ja też mam żeliwne z Ursusa C360 i są fi8,0 wewnątrz.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 04, 2011, 03:09:37 pm »
Rozwiercane na 9mm.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 04, 2011, 03:10:09 pm »
Ja zastosowałem prowadnice od PF 125. Otwór fi 8.

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 04, 2011, 03:11:56 pm »
Nareszcie, głowice są w dordze do mnie

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 04, 2011, 03:12:19 pm »
Zawory od Paradowskich, utwardzone końcówki. Wymienione gniazda zaworowe(żeliwo sferoidalne), frezowane na 30°; 45°; 75°. Nowe prowadnice zaworowe.

Po opszczeniu zaworów słychać głuche klapnięcie o którym wspominał Robert. Szczelność idealna. Jedyny błąd jaki popełnił - prowadnica zaworowa w miejscu osadzenia podstawy sprężyn powinna mieć 14mm a te mają 12. Dotoczyłem już tulejeczki które nabiję na prowadnice.

Za te pieniądze spodziewałem się wszystkiego na tip top a tu taka plama z tymi prowadnicami.

Koszt 350zł















Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 04, 2011, 03:12:59 pm »
Coś te prowadnice za kanciaste, mało obróbki dla poprawy przepływu mieszanki, wydaje się że nawet nie robione według fabrycznych.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 04, 2011, 03:14:25 pm »
Nie są robione według fabrycznych.

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Karma: +0/-0
Odp: Regeneracja głowicy
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 04, 2011, 03:16:14 pm »
Przy takiej cenie za regenerację głowicy wg mnie takie niedoróbki, jak złe średnice prowadnic w miejscu mocowania sprężyn, są niedopuszczalne. Jest to niepoważne traktowanie klienta.