Grudzień 16, 2018, 08:15:58 pm

Autor Wątek: Mój drugi sport  (Przeczytany 12929 razy)

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #120 dnia: Lipiec 17, 2016, 07:06:52 pm »
to już pytanie do roberta,  ;)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #121 dnia: Lipiec 17, 2016, 08:37:12 pm »
Podkładka jest,tuleja co prawda nie jest rozprężona na maksa,
ale dopatruję się innej przyczyny.
Ewidentnie widać,że wałek się wyzębił z koła talerzowego.
Albo łożysko 6207 miało luz jak stąd np.do Pińczowa,albo
luźno siedziało na piaście plus zbyt duży luz międzyzębny i efekt Łukasz zobrazował
nam na zdjęciach.Wyraźnie widać, jak świecą się, jak psu genitalia grzbiety zębów.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #122 dnia: Lipiec 17, 2016, 09:19:16 pm »
Rolki na łożysku zabieraka były?

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #123 dnia: Lipiec 18, 2016, 07:57:11 pm »
chodzi ci o te 5x8 DIN 5402 czy jakoś tak? jeśli wysłałem to były (a wysłałem wszystko)

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 31, 2016, 09:51:41 pm »
dodałem pierwsze odpalenie silnika     https://youtu.be/TsFy7G2vQ6c , co prawda 10 sekund filmu ale jest to faktycznie pierwszy odpał ;D

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 353
  • Karma: +1/-0
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #125 dnia: Wrzesień 01, 2016, 07:22:37 am »
A trzonki zaworów to przed odpaleniem chociaż czymś nasmarowałeś? Czy na sucho banglają?

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #126 dnia: Wrzesień 01, 2016, 07:40:16 am »
naturalnie...  ;)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1208
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #127 dnia: Wrzesień 01, 2016, 01:52:24 pm »
Co Wy tak się sracie z odpaleniem motocykla po remoncie.
Sprawdzasz czy olej dochodzi na sucho wiertarką.
Robimy remont, składamy cały motocykl i ogień na tłok a nie takie pierdzenia silnika.  Silnik ani się nie ułoży ani zagrzeje a już jest zgaszony. Przejedź się kilka kilometrów a nie na "sucho" aby odpalić bo ładnie chodzi - brrr koszmar.
I bez urazy - nie pisałem złośliwie ;)

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 353
  • Karma: +1/-0
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #128 dnia: Wrzesień 01, 2016, 07:39:44 pm »
Jedno uruchomienie zimnego silnika zużywa go jak przejechanie 40-60 km, więc nie jestem zwolennikiem tego typu zachowań. Stąd też moje pytanie o smarowanie trzonków zaworowych gdy zobaczyłem nie zamkniętą głowicę, a jak wiadomo zawory smarowane są  mgłą olejową której w tej sytuacji brak. Jest to najprostsza droga do zatarcia zaworów po świeżym remoncie głowicy.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #129 dnia: Wrzesień 01, 2016, 08:21:02 pm »
Tylko niczym pojawi się mgła,to sporo czasu upływa.
Jak trzonki zaworów mają właściwe pokrycie, np.chromem
i prowadnice wykonane są z odpowiedniego materiału
to takie odpalenie nie zaszkodzi,a przy okazji można zaobserwować
jak wypływa olej z klawiatury i gdzie trafia.
Zresztą większość silników ma uszczelniacze trzonków
i brak smarowania im nie szkodzi.

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 353
  • Karma: +1/-0
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #130 dnia: Wrzesień 02, 2016, 07:34:19 am »
Tylko niczym pojawi się mgła,to sporo czasu upływa.

Dlatego podczas montażu po regeneracji trzonki smaruje się smarem wysokotemperaturowym, lub chociaż zakrapia olejem przed uruchomieniem.

Cytuj
Jak trzonki zaworów mają właściwe pokrycie, np.chromem
i prowadnice wykonane są z odpowiedniego materiału to takie odpalenie nie zaszkodzi,

Chyba wtedy gdy zawory są wykonane z odpowiednich gatunków stali. Stale żaroodporne, chromowe, wanadowe, wolframowe.

Cytuj
przy okazji można zaobserwować
jak wypływa olej z klawiatury i gdzie trafia.

Tam gdzie przewidział konstruktor  ;)

Cytuj
Zresztą większość silników ma uszczelniacze trzonków

Nie wiedziałem, że większość AWO ma uszczelniacze :)

Cytuj
i brak smarowania im nie szkodzi.

Myślałem, że dyskutujemy o starych konstrukcjach, a nie japoni. Osobiście uszczelniacze dodałem w tym roku w swoim angolu i to tylko na ssących i ze względu na zastosowanie zaworów od Paradowskich i zmienionych prowadnicach. Na wydechu się nie odważyłem.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2004
  • Karma: +3/-1
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #131 dnia: Wrzesień 02, 2016, 07:51:35 am »
A z wiertarką też trzeba uważać jak zakręcimy  ze 2,5tys to możemy się zdziwić jak nam uszczelkę pod cylindrem wydmuchnie ;D

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2004
  • Karma: +3/-1
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 02, 2016, 07:53:04 am »
Nie mówiąc już o tym że z miski cały olej wypompujemy

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1208
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój drugi sport
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 02, 2016, 03:30:16 pm »
Moja wiertarka ma regulowane obroty :P :P :P